Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2022 edition

Hoppar på med start idag 3 Januari.

Mitt mål är att inte handla något till mig själv på Klarna faktura

Jag betalar alltid fakturorna i tid och delbetalar aldrig, men känner att det blivit lite väl mycket inköp senaste månaderna och att jag haft dålig koll. Nu har jag och sambon gjort en budget med alla hushållets gemensamma och enskilda utgifter så det känns bra att ha koll på ”shopping-delen” också. Vill inte handla för pengar jag inte har!
 
Räknas att skratta i tio timmar som ett träningspass eller? :D
Magmusklerna hälsar ja!

Idag ska jag plugga till 16, perfa, och sen släpa mig till gymmet.
Är tröööött, men tror det kommer bli kul när jag är där!
Helt OT, men vad betyder att du ska perfa? Jag trodde det var slang för ordet perfekt, men det är ju inte något man kan göra...
 
Är tokigt gravid och kan knappt röra mig så väntar med nån särskild motion och "träning" till efter att nuvarande hyresgäst blivit vräkt 😅 försöker äta bra iaf, det vinner vi båda på tänker jag.... Men det är Svårt! att hålla sig borta från godsaker när man ligger som en strandad säl och tycker lite synd om sig själv 🙈 ska försöka sätta upp en liten plan för hur jag vill komma igång senare som pepp. Ser så fram emot att kunna få använda mina vanliga kläder snart igen 😁👌
 
Snaaaaaaaaaart klar med dagens seminarie. Sen skriva två examinationsuppgifter. Vet inte vilken jag ska börja med. Troligen den som hör samman med dagens seminarie för att skilja på tankarna. <- få ordning på rutinerna så att jag gör saker på en gång, inte sen.
 
Jag är med.

Min utmaning(ar) är att sköta om mig själv och att äta mer. (glömmer/väljer bort mat)

1 ta mediciner var dag INTE glömma bort. Jag är speciellt dålig med min nässpray aja baja
2 ansiktsrengöring innan läggdags
3 Äta en frukt om dagen som ett mellanmål iallafall måndag till fredag
4 Frukost på vardagar. Börjat göra Overnight oats/kall gröt kvällen innan för att ta med till jobbet och äta.
5 Sluta småhandla. (springa i mataffären i tid och otid) planera inköpen

Borde inte vara så svårt kan man tycka men för mig är det det.
 
Testade en kortare version av kropsscanning igår men rösten stressade mig. Tycker alla pratar för mycket också, behöver tystnad mellan för att fokusera. Så, nu vet jag inte riktigt vilken meditation jag vill försöka ikväll. Kanske försöker utan guide men kommer inte komma så långt då, har inte den förmågan efter två dagar :crazy:
 
Var borta hela helgen så startar idag.
10 minuters plockande låter ju inte så svårt, men än är det inte gjort idag... Ska ut med hundarna nu, sen ska jag fixa!
Mvh världens bästa prokastinerare...
 
Var borta hela helgen så startar idag.
10 minuters plockande låter ju inte så svårt, men än är det inte gjort idag... Ska ut med hundarna nu, sen ska jag fixa!
Mvh världens bästa prokastinerare...
You can do it! Du ska se så mycket en får plockat på 10 minuter:up:
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 526
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 204
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp