Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2022 edition

Funderar på om jag ska köra något...
Förra året hoppade jag på yoga varje dag (började med 30 dagar å lyckades fortsätta några månader) ska nog köra på det igen.
Vill även få bättre ordning här hemma så gunderar på 10 min plock/städ per dag också.
Skulle gärna vilja lära mig sy kläder, måla, spela ngt instrument osv. osv. - men känner att det blir för mycket.
Så nöjer mig nog med yoga och 10 min städ varje dag. :)
Tror att ett kreatvitetsmål kanske kan passa bättre på sensommar/höst.
✅ Körde dagens yoga (Adrienes decemberlista har 32 videor, så gjorde den sista där plus orienteringsvideon inför januariutmaningen)
✅ Plockade och diskade lite medan jag lagade mat.
 
Nu har jag tänkt på det ett tag och kommit fram till följande mål för 1 januari-31 mars:

  1. 5 minuter stretch/cirkulationsövningar/yoga varje dag, främst för axlar, nacke och rygg.
  2. Enkel hudvårdsrutin 3 gånger per vecka.
Båda målen handlar om att göra tid för mig själv trots intensivt småbarnsliv, men lägga det på en rimlig nivå. Övningarna behöver jag verkligen för kroppen tycker att det är halvdant med amning och bära omkring på barn. Hudvården är mest för att unna mig lite ”lyx” :)
 
Igår slog jag på en relativt enkel men lång meditation. Höll på i 30 minuter men det var skitsvårt, jag tappade bort mig flera gånger, och sen gav jag upp. MEN jag tror att det ändå kanske kickade igång nån del av min hjärna som kommer ihåg hur en slappnar av, för jag sov i över 12 timmar och känner mig mer utvilad än på väldigt länge. Nu vet jag inte om jag kommer somna ikväll dock efter att ha vaknat så sent, men jag ska definitivt meditera iaf:D
 
Kul att vi är några som kör!
Jag var fantastiskt bakfull igår, så min första dag får helt enkelt bli idag. :D Då blir slutdatum 1 april.

Precis som förra gången blir det ett ganska strikt schema. Inte många nya vanor egentligen, jag håller mer fokus på att de ska ske varje dag eller ett antal tillfällen i veckan - sluta slarva, helt enkelt.

Min 90-dagarsperiod innehåller följande:
- En morgonrutin och en kvällsrutin för hyn, händer och fötter.
- Ansiktsmask var tredje dag.
- Daglig yoga.
- Enklare kettlebellträning var tredje dag.
- Vatten, vatten, vatten! Minst 6 glas om dagen.
- Dagliga vitaminer och grönsaker.
- Mer planerade aktiviteter med hundarna.

Under perioden ska jag hålla mig borta ifrån alkohol, godis/snacks och snabbmat.

Är pepp! :bump:
 
Idag var jag riktigt tidseffektiv i stallet; 2 timmar tog det att fixa skötseln och rida ut en halvtimme :). Stressade inte men behövde vara effektiv (och lägga bort mobilen som stjäl massa tid!)då jag/vi tog sovmorgon och jag (vi båda) skulle iväg och klippa håret. Tacksamt nog var inte mitt hår lika slitet men ändå skönt att bli av med lite toppar och man känner ju alltid sig så fräsch efteråt 😍. Så två mål klarade idag; mindre skärmtid och tagit hand om mitt yttre :).
 
Kul att vi är några som kör!
Jag var fantastiskt bakfull igår, så min första dag får helt enkelt bli idag. :D Då blir slutdatum 1 april.

Precis som förra gången blir det ett ganska strikt schema. Inte många nya vanor egentligen, jag håller mer fokus på att de ska ske varje dag eller ett antal tillfällen i veckan - sluta slarva, helt enkelt.

Min 90-dagarsperiod innehåller följande:
- En morgonrutin och en kvällsrutin för hyn, händer och fötter.
- Ansiktsmask var tredje dag.
- Daglig yoga.
- Enklare kettlebellträning var tredje dag.
- Vatten, vatten, vatten! Minst 6 glas om dagen.
- Dagliga vitaminer och grönsaker.
- Mer planerade aktiviteter med hundarna.

Under perioden ska jag hålla mig borta ifrån alkohol, godis/snacks och snabbmat.

Är pepp! :bump:
Där sa du nått. Vatten! Jag har tyvärr svårt att dricka tillräckligt och inte blir det lättare med så mkt kalk som vi har men har köpt ramlösa att ha till måltiderna och citronvatten på morgon och bara kranvatten övriga dagen borde bli lättare iaf :)
 
Ska också köra januari-utmaningen, kul! :) Kör orienteringsvideon idag innan första passet.
Kul! Dagens video avklarad, verkade så enkel, men var ändå väldigt utmanande.

✅ Yoga
✅ Plocktat undan tvätt ch dammsugit lite

Tror det kan bli bra det här 10-minutersmålet, hamnar ofta i att jag inte börjar för att jag inte hinner klart. Men det räcker ju faktiskt att bqra göra lite😊
 
✅ Har ritat de senaste 2-3 dagarna. Fick två ritblock från Penstores julkalender, perfekt storlek för småkrafsande. Ska färglägga mina alster senare när de är tillräckligt klara.
✅ Har även kört på med hudlotion och ansiktsmask.

I övrigt är det stiltje för att jag är förkyld och inte har ork att göra så mycket. Min träning och annan fysisk aktivitet ska tas upp så fort jag blivit bättre.
 
Kul! Dagens video avklarad, verkade så enkel, men var ändå väldigt utmanande.

✅ Yoga
✅ Plocktat undan tvätt ch dammsugit lite

Tror det kan bli bra det här 10-minutersmålet, hamnar ofta i att jag inte börjar för att jag inte hinner klart. Men det räcker ju faktiskt att bqra göra lite😊

Alltså tio minuter in i yogan var jag så IRRITERAD! :laugh: Kroppen bara skakade och jag fick kämpa mig igenom positioner som jag gjorde med lätthet senast i somras. Men det är ju ett tag sen... :angel:
 
Jag ska lära mig virka!
Känns som ett rimligt 90-dagarsmål och en bra grej att pyssla med när ungen sover på mig istället för att bara pilla med mobilen. Inväntar en bok och ska sen gå och köpa garn och en nål eller två, plus har virkskola med en kär gammal bukefalist ❤️
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 179
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 325
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 917
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp