90 dagar - Fall Edition 2023

Åh vad svårt det är att sätta upp mål tycker jag. Halva mig vill ha mål som jag vet att jag kommer kunna klara, halva mig vill göra det (för) utmanande så jag försöker hitta mitten där någonstans 😅

Mina tankar hittills går såhär:

Varje dag:
- Promenad 17km vanliga vardagar, 10km speciella vardagar, 5km på helgdagar. Ej vid sjukdom, då räcker det med att bara komma ut
- Duolingo i fem minuter
- Virka i fem minuter
- Inte småäta innan/efter måltid
- Inte spontanköpa något (sov på saken!)

Varje vecka:
- Springa 3ggr
- Hoppa hopprep 5 minuter + ett varv hemmaträning 2 ggr
- Minst ett telefonsamtal med pojkvän (stor tidsskillnad, så klurigt att få till)

Funderar på vad mer jag kan få in varje vecka. Läsa något? Lyssna på en podd? Pyssla? 🤔
 
Diffusa mål kan vara svåra just för att de blir diffusa! Bra att verkligen fundera lite och vara mer specifik, tror det är lättare att följa upp då. :)
Nja, jag blir bara besviken om jag misslyckas om jag har ett exakt mål. All rörelse är tillexempel bra, men dagen är inte misslyckad för att jag bara gått 9500 steg istället för 10 000. Risken finns att jag skiter i det om jag misslyckas en vecka om det är för exakt mål.
 
Kanske jag ska vara med den har gangen? 🤔 Det finns grejor jag verkligen maste strukturera upp ... stada skrivbordet och sybordet ar en sadan sak ...

Sa att stada skrivbordet och sybordet minst en gang i veckan ...
att se till att klippta och paborjade sy project gors klart efter en veckas procrastinering
Stada bland tygerna sa jag kan hitta vad jag behover
Trana scent detection med hundarna minst tre ganger i veckan
Kolla att colibri mataren har socker losning varje dag
 
Nja, jag blir bara besviken om jag misslyckas om jag har ett exakt mål. All rörelse är tillexempel bra, men dagen är inte misslyckad för att jag bara gått 9500 steg istället för 10 000. Risken finns att jag skiter i det om jag misslyckas en vecka om det är för exakt mål.

Ah, jag fattar! Det är en balansgång. :)
 
Kanske jag ska vara med den har gangen? 🤔 Det finns grejor jag verkligen maste strukturera upp ... stada skrivbordet och sybordet ar en sadan sak ...

Sa att stada skrivbordet och sybordet minst en gang i veckan ...
att se till att klippta och paborjade sy project gors klart efter en veckas procrastinering
Stada bland tygerna sa jag kan hitta vad jag behover
Trana scent detection med hundarna minst tre ganger i veckan
Kolla att colibri mataren har socker losning varje dag

Klart du ska vara med! :bump:
 
Jag vill vara med!

- Få rutin på att laga matlådor
- Yoga varje dag - kör nog någon youtube-spellista.
- Kreativ syssla. Göra nånting varje vecka, vill lära mig sy till exempel. Och måla/teckna.
- städa/organisera. Försöka få ordning så att allt har sin plats och städa lite men ofta. Göra nånting varje dag i minst 5 min.
 
Jag vill vara med igen och se om det går bättre den här gången 😂 Återkommer med mål. Borde nog inkludera yoga, lade en hel del av friskvårdsbidraget på en prenumeration för några veckor sedan som givetvis inte utnyttjats ännu.
 
Jag tror mig kommit fram till:

Läsa en vanlig bok per månad
Möta stegmålet 2ggr i veckan
även om det innebär att jag får gå runt inne som en idiot( och då, antagligen dansa omkring hehe)

Sen har jag två mål sedan tidigare som inte riktigt går vägen varje vecka vilka är "Ett nytt recept" och att lägga in 10 låtar från Shazam i en prövolåtlista då jag haft många bra låtar där som väntade. Att lyssna på listan är lite mer åt utopi nu när jag lyssnar på ljudböcker men :P
 
Här kommer mina mål! Kanske att jag tar i från tårna nu men behöver få lite struktur på vardagarna, det har blivit alldeles för mycket doom scrolling efter semestern...

* Fullständigt köpstopp på kläder och prylar (Bra initiativ @pepp !). Undantaget promenadvantar, långkofta till jobbet och en yogamatta.
* Promenad varje dag. Stegmålet är 10 000 steg/dag (mitt normalläge sedan tidigare) men det viktigaste är att komma ut och andas frisk luft oavsett väder.
* Yoga och meditation 2 ggr/vecka. Troligtvis måndagar och torsdagar.
* Läsa 3 böcker på 90 dagar. Alltså 1 bok/månad i snitt, alla sorter räknas.
* Duolingo 3 minuter varje dag. Håller på att borsta av skolfranskan for the hell of it.

Jag börjar i morgon! :nailbiting: :D
 
Jag har redan tjuvstartat. Tittade på Vulkanjägarna på SVT-play igår. En annorlunda dokumentär om två vulkanologer som omkom vid ett vulkanutbrott 1991. Filmen är om deras livsverk och utgörs nästan helt av deras egna bilder och filmer. Långa sekvenser med dessa med enbart musik som bakgrund, och så lite kommentarer därtill. Fin och lite sorglig. Aningen seg.
 
Här kommer mina mål! Kanske att jag tar i från tårna nu men behöver få lite struktur på vardagarna, det har blivit alldeles för mycket doom scrolling efter semestern...

* Fullständigt köpstopp på kläder och prylar (Bra initiativ @pepp !). Undantaget promenadvantar, långkofta till jobbet och en yogamatta.
* Promenad varje dag. Stegmålet är 10 000 steg/dag (mitt normalläge sedan tidigare) men det viktigaste är att komma ut och andas frisk luft oavsett väder.
* Yoga och meditation 2 ggr/vecka. Troligtvis måndagar och torsdagar.
* Läsa 3 böcker på 90 dagar. Alltså 1 bok/månad i snitt, alla sorter räknas.
* Duolingo 3 minuter varje dag. Håller på att borsta av skolfranskan for the hell of it.

Jag börjar i morgon! :nailbiting: :D

Jag har redan tjuvstartat. Tittade på Vulkanjägarna på SVT-play igår. En annorlunda dokumentär om två vulkanologer som omkom vid ett vulkanutbrott 1991. Filmen är om deras livsverk och utgörs nästan helt av deras egna bilder och filmer. Långa sekvenser med dessa med enbart musik som bakgrund, och så lite kommentarer därtill. Fin och lite sorglig. Aningen seg.

Jag kommer att tjuvstarta imorgon!
 
Jag vill vara med!

- Köpstopp, inte köpa kläder eller onödiga grejer, jag har allt jag behöver.
- Minst 10 000 steg per dag, detta funkar ju dock inte om jag blir sjuk. Men nu vill jag slå min tidigare stegmålssvit!!!!

Alltså köpstopp är nåt jag behöver, nätshoppandet har ballat ur... :o
 
Jag tjuvstartade också idag och fick till en bra start!

- Promenad (17/10/5km): 14km innan klockan åtta (det lär inte hända igen 😂), 3km under lunchen och 1km nu på kvällen ✅
- Virka 5 minuter: Blev typ en timma ✅
- Duolingo 5 minuter ✅
- Inte små äta innan/efter måltid ✅
- Inte spontanshoppa ✅

Kan också bocka för veckans första springtur :D
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 012
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 837
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp