Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag hade heller inte svarat. Jag tycker det blir jobbigt med en massa dött prat.
Vad tycker du han skulle ha sagt? "Jaha"?

Men sen består 99% av mina sms av ordet "Ok".
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Svaret "Vad menar du?" är ju helt fantastiskt otrevligt i mina ögon, i det sammanhanget. Verkligen en kalldusch, jag hade inte brytt mig om att svara ö h t om personen tagit kontakt med mig igen.

Sedan jag väl tycka att det är mer än lite tråkigt att ge en komplimang utan att i alla fall få en ansats tillbaka. Som att skicka ut något i rymden och se det försvinna. Visst är det god ton att tacka, men vill man något mer (bekräfta) får man nog bolla tillbaka. Själv hade jag sett dina svar som "tack det var snällt, inte intresserad av något sådant i fortsättningen tacksåhemsktmyckethejdå".
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

*KL*

Fast min "flirt" är inte mkt bättre...
Han snackar mer än gärna sex med mej, vilket jag är TOTALT ointresserad av, varför snacka om nåt man kan göra live ?

Så jag har bjudit över honom MINST 3 ggr, han jobbar så han kan ta en å samma buss hem till mej, men nääää än har han inte kommit hit.

Vi träffades på krogen, hånglade och han fick mitt nummer... Sen hade vi sporadisk smskontakt, sen mer, sen fb osv...
Han skickar gärna bilder (även det faktiskt helt ointressant... va ska jag med såna bilder till ? :meh:)

Så numer orkar jag förvisso inte direkt bry mej ens..

Kom hit eller skit it är typ min inställning numer ;)
Och nästa månad flyttar jag så det hinner nog inte bli nåt ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Du kan utgå från att motparten har ungeför likartade problem, fram till att motsatsen är bevisad.

Det gör jag, om jag tar initiativ hoppas jag att jag kan förmedla vad det är jag försöker hosta fram. På samma sätt kommer jag anta att den andra personen vill ha någon slags konversation eller vad som helst om den i sin tur tar kontakt. Det är därför jag blir lite förvånad om någon tar kontakt och sedan bara droppar det.

D"Vad menar du?" bryter mycket av från tidigare ton - åt det negativa hållet. Det är väldigt lätt att läsa det lite som "VAD MENAR DU????", och har han gjort det är den tappade sugen kanske mer lättförståelig.

Förstås. Jag undrar bara varför man med en gång skulle utgå ifrån att personen man pratade med skulle byta tonfall så tvärt när det inte finns någon anledning att göra det. Det är inte direkt litterära mästare jag skriver med (har städat upp konversationerna lite), och generellt så tycker jag det är svårt att ta saker i text helt bokstavligt - alla läser ju in lite vad de vill. Personligen förutsätter jag alltid/oftast att personen skriver med samma "tonart" som när vi pratar öga mot öga och hoppas de gör samma med mig.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sedan jag väl tycka att det är mer än lite tråkigt att ge en komplimang utan att i alla fall få en ansats tillbaka. Som att skicka ut något i rymden och se det försvinna. Visst är det god ton att tacka, men vill man något mer (bekräfta) får man nog bolla tillbaka. Själv hade jag sett dina svar som "tack det var snällt, inte intresserad av något sådant i fortsättningen tacksåhemsktmyckethejdå".

Så "svårt att tacka nej till ett sådant erbjudande ;)" är inte en invit?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Prat-kommunikation i textform är inte så enkelt.
Kroppsspråket, som är mer än halva innehållet i ett vanligt prat på ett café, är reducerat till den mycket torftiga smileyskan, vilket inte ens används på samma sätt av människor. Om det ens används.

Jämför ditt "Vad menar du?", om du antingen reser dig upp och skriker ut det över hela caféet - alternativt sitter still, lutar dig lite fram över bordet och nästan viskar fram det, samtidigt som du blinkar med ett öga.


Han tolkar din text på 0.1 sekund. Och sedan är det färdigtolkat. Precis som du tolkar på 0.1 sekund.
Om han tolkat dig fel, tar det dig en spaltmeter att förklara dig på rätt sätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Du tackar jag till att han ska slicka upp ditt ego i brygga varje dag. För mig är det inte en invit, det är verkligen en egotripp som heter duga.

Han erbjuder dig något, du tackar, tar emot och ger inget tillbaka.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag hade heller inte svarat. Jag tycker det blir jobbigt med en massa dött prat.
Vad tycker du han skulle ha sagt? "Jaha"?

Men sen består 99% av mina sms av ordet "Ok".

Förutom underhållningsvärdet i det tycker jag det är betydligt mycket roligare att ses än att maila. Dessutom är jag ju uppenbarligen inte speciellt bra på det. Men återigen, det som förvånar mig är ju om man tar kontakt, inleder med dött prat, och sedan droppar det... För att det är dött prat?

Det är ju typ som att laga köttbullar till middag och sedan bli besviken på att det inte magiskt blev något annat på tallriken.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tolkar det som om alla tre konversationerna fallerar pga avståndet. Varför hålla på och flirta när man ändå inte kommer att ses inom en rimlig framtid?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Precis så. Därför måste jag välja utgångsläge. Mitt utgångsläge är att anta att alla mina vänner/kontakter har ett sympatiskt och sjysst tonfall i sina konversationer. Hur de väljer att tolka mig kan jag aldrig kontrollera. Jag kan försöka snurra in allt jag säger på hundra olika sätt, men andra kommer ändå alltid läsa det som de vill. Hur, vet jag inte.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Fast var den så märklig?

Han hade ju återvänt till USA redan, så när han säger att det inte är för sent att ses undrar jag vad han menar.

Ja, jag tycker att det är märkligt att fråga "vad menar du" till någon som, i kommunikation om att eventuellt träffas, skrivit "det är inte för sent".

Jag tycker att något i stil med "har du tänkt någon särskild plats och tid?" är ett mycket mer inbjudande svar - om du nu ville träffa personen.
"Vad menar du?" är även i mina ögon ganska avspisande, ja.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Här är en annan del av en konversation med man 3 som också avstannade tvärt:

Jag: tar kontakt och ber om råd om en grej.
Han: svarar direkt
Jag: underbart, tack xxxx! Vad glad jag blir. Jag ska kolla upp det så blir jag förhoppningsvis fin till xxxxx igen.
Han: Du är fin som fan redan
Jag: Du gjorde precis så jag går runt här och jobbar med ett leende :)
Han: (bla bla om jobbet)
Han: Jag kan säga det till dig varje dag om det får dig att le mer
Jag: Så fint sagt...! Svårt att tacka nej till ett sådant erbjudande ;)
Ja precis, håller på och jobbar med xxxx. Ska hinna med xxxx och Xxxx innan, osäker på hur..
Han: ...tystnad...

Ja men vad förväntar du dig???
Du har fått en komplimang, tackat och tiggt om ytterligare en. Och tigger om fler. Men ger liksom inget tillbaka utan du pratar i stället om hur upptagen du är.
Vad ska karlstackarn svara på det?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Man 3 befinner sig dagligen på ca 1 km avstånd från mig.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Man 3:
(Träffat genom gemensamma vänner, bor och jobbar mycket nära. har mailats på fb lite fram och tillbaka under de senaste månaderna. Gillat varandras bilder osv. vi har setts ca tre gånger, endast oplanerat och med andra. Oftast han som tar kontakt utan att ha något att säga egentligen, bara trevliga "hej hur är läget" konversationer och komplimanger. För de som följt mina dejtingdisasters så ja, jag har även tagit initiativ till kontakt ;).)
Han: hej fina xxxxx. Hur går det med flytten?
Jag: hej :) det går bra (bla bla lite om det). Ser att du varit ute och rest, det såg spännande ut!
Han: skönt att det går bra. (Bla bla lite om resan osv) ...önskar jag kunde flytta dit. Hur mår du? Hur var din sommar? Vad har du gjort? :)
Jag: svarar på hans anekdot och "varför inte skaffa ett litet stuga där ;)" svarar på hans frågor och avslutar med lite om hur härligt det är att ha semester i stan.
Han: ...tystnad...

Vad är det som är konstigt i det här? Han har redogjort för sin semester, du har redogjort för din. Det var väl lagom trevligt?
Vart hade du tänkt dig att den här ganska neutrala konversationen skulle leda?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vad är det som är konstigt i det här? Han har redogjort för sin semester, du har redogjort för din. Det var väl lagom trevligt?
Vart hade du tänkt dig att den här ganska neutrala konversationen skulle leda?

Jag skulle vilja vända på det: vart hade han tänkt sig att den här ganska neutrala konversationen skulle leda?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

PRECIS så tolkar jag också det hela. Motparten ger och ger, får inget tillbaka, tröttnar och drar sig ur.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 076
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 002
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp