Bukefalos 28 år!

Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Förlåt? Taj.... Tajm...tajnmning? Måste kolla upp det! :D



Det känns ju väldigt mycket beroende på situation? Kolla bara på de historier som finns här på buke om folk som träffats och i stort sett flyttat ihop efter två veckor. Någon stans däremellan måste ju en diskussion om exklusivitet på ett eller annat sätt dykt upp.

Jätteroligt, verkligen...? En felstavning?

Skulle tro det hör till undantagen att man flyttar ihop efter två veckor, knappast en måttstock att gå efter med andra ord.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag försökte ha självdistans. Du kursiverade tajming och jag skojade lite som i att "hm, det är uppenbarligen ett ord jag måste lära mig" ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Skönt att höra!

Jag får uppenbarligen jobba vidare på hur jag formulerar mig på ett sätt så jag fortfarande får fram meddelandet men på ett sätt som bättre representerar vad jag vill ha sagt. Hm. Svårt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Skulle tro det hör till undantagen att man flyttar ihop efter två veckor, knappast en måttstock att gå efter med andra ord.

Det fattar väl jag med, men med det sagt så kan man ju inte heller säga att det är för tidigt att ta ett snack om exklusivitet inom en vecka. Det är ju otroligt olika beroende på situation. Hur det är i just min situation vet jag inte, även om det väl börjar bli uppenbarare.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag ser liksom inte felet i hur du kommunicerar som de andra verkar se. Du säger vad du tycker och vad du vill. Vill killen inte vara med på det så har ju poängen gått fram och han avlägsnar sig.

Men det är kanske där du bör ta dig en funderare. Vad är det gör krav du ställer? Är de rimliga krav?

Det jag däremot tycker är att det kommer lite väl tidigt och att du totalt lämnar makten i den andres händer. Du säger att du gärna vill hålla i tyglarna, men det gör du ju inte. Du har ju ingen makt. Du uppger regler för hur du vill ha det och det är antingen your way or the highway och där har du också lagt all makt i hans händer. Så fungerar inte ett friskt förhållande för mig eller för någon jag känner. Där handlar det om att leva och att kommunicera fram en lösning där båda trivs. Och att leva fram kommunikationen, inte att kommunicera fram ett liv.

Vill du inte inleda en sexuell relation innan du vet att ni är exklusiva så handlar det ju inte bara om att berätta det, utan också om varför. Sen behöver man inte lägga in mer värderingar i det, men jag hade trott att ifall en kille satte krav på mig vad gäller den sexuella biten så har han någon typ av sexuella problem, eller är frireligiös. Inget av de två alternativen är för mig ett attraktivt val och jag hade valt bort den killen. Så att du ställer det kravet kan också vara väldigt skrämmande och nästan lite "weirdo"-varning ifall du inte går hela vägen och förklarar varför och varför du också väljer att prata om det nu.

Jag ser inte ditt problem med att männen slutar höra av sig som ditt fel. Det är snarare så att de inte vill leva upp till de förväntningar och de regler de har och därför går vidare. Även om det låter som en klyscha så har du inte hittat rätt man än.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Håller med Ramona!

Kl
Jag och sambon diskuterade, han tog upp det, exklusivitet innan sex och då skulle vi "bara" vara KK men det ena ledde till det andra ;) Och ingen av oss är kontrollerande :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Har saxat lite.
Men det är kanske där du bör ta dig en funderare. Vad är det gör krav du ställer? Är de rimliga krav?

Det jag däremot tycker är att det kommer lite väl tidigt och att du totalt lämnar makten i den andres händer. Du säger att du gärna vill hålla i tyglarna, men det gör du ju inte. Du har ju ingen makt. Du uppger regler för hur du vill ha det och det är antingen your way or the highway. Så fungerar inte ett friskt förhållande för mig eller för någon jag känner. Där handlar det om att leva och att kommunicera fram en lösning där båda trivs. Och att leva fram kommunikationen, inte att kommunicera fram ett liv.

Vill du inte inleda en sexuell relation innan du vet att ni är exklusiva så handlar det ju inte bara om att berätta det, utan också om varför.

Jag vill gärna att den andra håller mer i tyglarna (inlägg 165). Du skriver tänkvärda saker, även om jag inte riktigt kan känna igen mig i allt.

Det är en enda sak jag har sagt att jag inte kompromissar och det är att jag inte vill inleda en sexuell relation utan att veta att det inte finns andra med i bilden. För att det är det jag behöver för att jag ska trivas och tycka att det är kul att ha den typen av relation med honom.
Vi hade ju en lång konversation om massa olika saker som behövde luftas - och en massa annat trams också. Jag fick inte intrycket av att han var förvirrad över varför jag tog upp det eller varför jag gjorde det just då.


Jag ser inte ditt problem med att männen slutar höra av sig som ditt fel. Det är snarare så att de inte vill leva upp till de förväntningar och de regler de har och därför går vidare. Även om det låter som en klyscha så har du inte hittat rätt man än.

Puh! :D det för mig är jätteok.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är ju precis det som är grejen, hänga kravlöst och lära känna varandra, men ska vi ta det vidare så vill jag att det ska vara exklusivt. Precis det. Jag hänger mycket gärna med honom man nu har han dragit sig tillbaka. Det är ju svårt att kommunicera varför man gärna väntar med sex om man inte säger varför man vill vänta. Annars ligger man där i sängen och bara säger nej nej hela tiden. Jag vill ju säga ja till allt upp till den gränsen, och att han ska veta var den är.

Vad är skillnaden på det jag skrev och det du precis har skrivit?

Att ni i ditt scenario bara har träffats typ en vecka?
Ni känner ju inte varandra ännu och det känns ju en smula märkligt att vara exklusiv med någon man inte ens har träffat tiotalet gånger.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men hur reagera han? Verkade han ok med det hela och fortfarande intresserad eller backade han på en gång?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vi forsatte prata om hans grejer, mina grejer, allt möjligt. Vi umgicks i ca två timmar. Han följde mig hem och sade "nu har jag följt dig till din dörr, då borde du följa mig till min" (det gjorde jag inte ;) ), vi kramades och pussades lite. Han gick hem.

Sedan hörde han av sig tre gånger på kvällen (jag hörde inte telefonen), när jag svarade skrev han bl a att det hade varit fint när vi sågs tidigare på dagen, men det var för kort. Smsade lite till och sedan kom han hit "mitt i natten", vi var vakna ett tag, fixade mat, osv. Däckade snabbt för då var klockan typ fem. På morgonen var han mindre fysiskt initiativtagande än tidigare, inte avvisande, men mycket mer stilla än tidigare.

Jag smsade honom senare under dagen, varvid han svarade med ett meddelande som innehöll ordet "vännen", jag svarade på det och sedan dess har det varit tyst. Det är en vecka sedan.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men jag har ju inte sagt att fr o m nu vill jag vara exklusiv. Jag har sagt att om vi inleder en sexuell relation vill jag veta att det inte är fler med i bilden, då vill jag veta att det är exklusivt. Den relationen skulle ju kunna inledas imorgon eller om två månader, men jag kommer inte vilja ha sex innan dess.

De senaste två (?) sidorna av tråden handlar om just detta :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men du kunde inte alls läsa på hans reaktion just då att detta fick honom att tappa intresset? Jag tänker mig att det du sa borde på nåt vis ha fått honom att kommentera det - antingen att jaha, du funkar så, det gör inte jag eller jaha, jamen det kan jag förstå och det är lugnt.

Å andra sidan är väl tystnad i en vecka en indikator på hans reaktion.

Å tredje sidan har du inte heller hört av dig på en vecka.

Dejting är bökigt alltså!
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Nej i get sådant lättläst tyvärr ;)

Vi hängde ett tag innan vi började prata om det.
Han sade: vad ville du kolla med mig? :)
Jag (blev nervös, började försöka formulera mig) :o
Han: det finns inget sätt att linda in det fint ;)
Jag: öööh.... Försöker bara hitta orden så jag kan få fram vad jag försöker säga :o
Han: ok, det bästa är att bara köra på :)
Jag: (kör på) och kommer till poängen att jag inte "delar"
Han: jag hade på känn att det var det här du ville ta upp och jag är glad att du gjorde det, för att.... Bla bla han förklarade en situation och lite dejtinghistoria. Vi pratar om det ett tag. Jag säger bl a att jag är glad att han berättar det för mig, tycker det är fint att han delar med sig.
Han: så du kanske blir lite förvånad att höra vad jag gjort de senaste 6månaderna?
Jag: det jag har att säga har ju ingenting att göra med dig eller din dejtinghistorik, utan det är ju något jag behöver för att må bra i den typen av situation.
Han: ok
Vi fortsätter prata om ditten o datten och hänger i någon timme till.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja du, jag blev inte klokare av det där jag heller ;)

Jag antar att dina alternativ är typ såhär: Antingen frågar du rakt ut "du, blev du avskräckt senast?" eller så låtsas du som ingenting och bara hör av dig som du hade gjort annars. Eller så skippar du att höra av dig och ser vad som händer. Min gissning är att det hela rinner ut i sanden totalt då, en vecka är ändå rätt lång tid.

Fast du kanske redan har bestämt dig för att inte höra av dig? Du känner inte alls att det kan vara värt att fråga rakt ut vad som hänt?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jo, jag tror jag kommer fråga när vi väl hörs eller ses. Jag känner lite att det är värt att ge honom tid, speciellt om han har funderingar på det sätt många här i tråden uppfattat mig. Då är ungefär det sista jag vill göra att pusha, kontakta, kolla läget osv. Mycket också för att jag vill ju gärna se hur han isåfall hanterar en sådan situation.
Tar han kontakt och berättar hur/vad han tänkt (oberoende av vad som kommer ut av situationen) så har jag mycket respekt för hans bemötande. Flyter det bara ut i sanden eller ignoreras totalt så är det... Inget jag har något intresse av. Men det känns som mer tid behöver gå innan det visar sig. Vid det laget är det väl ungefär då jag skulle fråga känner jag.

Tid finns, jag har inte bråttom :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det fattar väl jag med, men med det sagt så kan man ju inte heller säga att det är för tidigt att ta ett snack om exklusivitet inom en vecka. Det är ju otroligt olika beroende på situation. Hur det är i just min situation vet jag inte, även om det väl börjar bli uppenbarare.

jag flyttade ihop med mitt ex efter 4 veckor, vi var ihop i 20 år...idag skulle jag aldrig göra det , fast det funkade ju ändå skapligt första gången....4 årstider är det minsta jag kan tänka mig nu
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

TS
om han vill , fortsätt bara att träffas, dock är ligga en betydande del i fortsättningen , jag skulle tycka det var jätteskumt om min "dejt" inte ville ligga efter 4 nätter tillsammans...
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

TS
om han vill , fortsätt bara att träffas, dock är ligga en betydande del i fortsättningen , jag skulle tycka det var jätteskumt om min "dejt" inte ville ligga efter 4 nätter tillsammans...

Jag skulle inte klara av att inte ligga :D. Karaktären är inte min främsta talang. Jag hade nog tafsat på honom.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 094
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 231
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 676
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp