Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okänd bok av känd författare:

Jag har lyssnat på Ödesgudinnan på Salon d'Amour av Anna Jansson. Jag hade ingen aning om att hon även skrivit feel good-romaner faktiskt. Är något förvirrad av boken, uppläsaren var samtidigt extremt passande och något skum. Antar att det var med avsikt och då var det genialt. Boken i sig var lite kul och mysig - feel good helt enkelt.
 

Bifogade filer

  • Bokbingo7.jpg
    Bokbingo7.jpg
    67,5 KB · Visningar: 13
Hoppla, ett kryss till! Jag och min mamma var på en loppis och hittade två böcker, men så när vi skulle betala så sa han som hade den att äsch, ni får dom.:) = en bok jag fått i gåva! :up:

Jag har läst boken förut och älskar den, men den har försvunnit någonstans hemma så ville ha en ny! Men tänker att så är det kanske för fler om man fått en bok i gåva, att man läst den tidigare, men läser om den nu..? Boken är iallafall Nu seglar Pip-Larssons av Edith Unnerstad.
bokbi gåva.png
 
Som en rekommenderad bok kryssar jag Den tyska flickan av Armando Lucas Correra. Fick den rekommenderad av en kollega, och jag rekommenderar den vidare.

Den väver ihop två berättelser, dels Hannahs historia om hur hon och hennes familj flyr Tyskland 1939 ombord på St. Louis mot Kuba. Och dels hennes brors barnbarn Anna som upptäcker sin släkts historia när hon får ett paket från Hannah lagom till sin tolvårsdag 2014. Jag tyckte mycket om den.

20181103_110649.png
 
Två nya kryss. Den här gången en okänd bok av en känd författare - Samuel August från Sevedstorp och Hanna i Hult av Astrid Lindgren :love: Jag älskar det mesta av Astrid Lindgren och denna var inget undantag, dels är det berättelsen om hur Astrids föräldrar träffades men också andra reflektioner av Astrid. Jättefin och läsvärd!

Det andra krysset är en bok med bara ett ord i titeln - Steglitsan av Donna Tartt. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte... Emellanåt kunde jag inte lägga ifrån mig den och andra gånger fick jag tvinga mig själv att läsa vidare. Själva historien tycker jag nog ändå var bra men boken skulle kunna kortas ner en hel del, totalt är det nästan 800 sidor och hälften hade nog räckt.

Bokbingo_LI (12).jpg
 
@majola Grattis till full bricka! :banana:

Och samma bok har vi läst också, jag har också läst Den röda adressboken och den var ju jättefin! Jag kryssar rutan En bok som någon annan redan kryssat med den, minns inte vilka det var som redan kryssat den nu, så då säger jag väl du då, passar ju bra :P

Min bricka nu:

bokb röd.png
 
Två nya kryss. Först en bok som någon annan redan kryssat med Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood. Har läst den här boken parallellt med andra böcker en tid och inte riktigt vetat hur jag skulle få in den i min bingobricka, men så löste @Killaloe detta så fint åt mig genom att kryssa boken på sin bricka. :D Håller med om att den är väldigt läsvärd, så många tankar och funderingar som väcktes. Obehaglig men väldigt bra blir mitt omdöme.

Sedan kryssar jag även en bok som jag fått i gåva med Bortom varje rimligt tvivel av Malin Persson Giolito. En okänd välgörare skänkte bort ett gäng böcker i tvättstugan och denna fick följa med mig. :p Ingen bok att komma ihåg, upplösningen var dessutom riktigt dålig så överlag så var jag besviken, även om den gick lätt att ta sig igenom. Jag gillade verkligen boken "Störst av allt" av samma författare men det hon har skrivit innan den boken verkar inte alls hålla samma kvalitet tyvärr.

Bokbingo_LI (13).jpg
 
Sedan kryssar jag även en bok som jag fått i gåva med Bortom varje rimligt tvivel av Malin Persson Giolito. En okänd välgörare skänkte bort ett gäng böcker i tvättstugan och denna fick följa med mig. :p Ingen bok att komma ihåg, upplösningen var dessutom riktigt dålig så överlag så var jag besviken, även om den gick lätt att ta sig igenom. Jag gillade verkligen boken "Störst av allt" av samma författare men det hon har skrivit innan den boken verkar inte alls hålla samma kvalitet tyvärr.
Jag håller verkligen med! Läste Dubbla slag av henne i somras och blev besviken! :down:
 
Jag kryssar Then She Was Gone av Lisa Jewell som "Valfri bok", kunde inte komma på var annars den kan passa in... Jo, som "Bok du fått som gåva", men det krysset blir inte lika strategiskt placerat ;) Sjukt bra bok förresten, jag började på den igår eftermiddag och låg vaken till 02.30 i natt för att läsa ut den!

Sedan lyssnade jag och sambon klart på Harry Potter och Dödsrelikerna i veckan, så den får bli min "En YA-bok".

Bokbingo 11 Nov.png
 
Alltså herregud... I ett försök att vara lite mer strategisk i mitt läsande har jag nu börjat googla efter böcker i romance-genren - en för mig hittills helt outforskad genre. Och det är väl kanske tur det, känner jag nu. Jag rodnar bara jag läser några av beskrivningarna! :o:rofl: Det blir spännande det här!
 
Alltså herregud... I ett försök att vara lite mer strategisk i mitt läsande har jag nu börjat googla efter böcker i romance-genren - en för mig hittills helt outforskad genre. Och det är väl kanske tur det, känner jag nu. Jag rodnar bara jag läser några av beskrivningarna! :o:rofl: Det blir spännande det här!
Jag kan rekommendera Erotiskt skrivande för ensamma änkor :up:
 
Jag håller verkligen med! Läste Dubbla slag av henne i somras och blev besviken! :down:

Jag har läst Bara ett barn av henne tidigare och samma upplevelse där. Störst av allt är jättebra, resten verkar man göra bäst i att låta bli får nog bli min slutsats. Skall bli spännande och se om hon skriver fler böcker och om hon upprepar succén eller inte.
 
Alltså herregud... I ett försök att vara lite mer strategisk i mitt läsande har jag nu börjat googla efter böcker i romance-genren - en för mig hittills helt outforskad genre. Och det är väl kanske tur det, känner jag nu. Jag rodnar bara jag läser några av beskrivningarna! :o:rofl: Det blir spännande det här!

Kika på Lovereads, Bokförlaget Forums nya romance-imprint. Jag har inte läst något själv än ska sägas, men en kompis som varit SÅ anti-feelgood och anti-romance läste någon häromveckan och blev positivt överraskad, likaså en tjej i min bokcirkel som plöjt flera stycken :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
477
· Visningar
12 256
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
416
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 612
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp