Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt mina observationer får den kutryggia killen och tafsande killen fler tjejer iaf motför den blyga nördiga killen som respekterar tjejer och som låter tjejerna dansa ifred utan tafs.
Det är de nördiga killarna som brukar nocka en med armbågarna, bara så du vet. De "respekterar" genom att blygt blåstirra på lockiga lisa och armbåga mig till kingdom come. Du vet jag känner nördkillar i parti och minut ;)

Dessutom är stirra på avstånd inte att respektera utan att vara dryg, utan det är ok att gå fram och prata med folk så länge man fattar och går om man inte är önskad. Det är fasen creepy att bli respekterat blåstirrad. Och det är sjutton så creepy känsla när man pratat med en kille om böcker och så inser man plötsligt att han tänker att nu har han chansen och börjar ge en creepy blicken, respektfullt såklart.

Dessutom hör du hur det låter? Den blyga nördiga killen har inte fattat! att den killen som är trevlig på riktigt inte ens tycker att

Han respekterar tjejen så mycket att han inte tafsar. Han tafsar bara inte.
Han dansar och har kul och pratar med tjejer utan att vara äcklig. Så han "låter" inte tjejerna dansa ifred.

För den killen som är trevlig reflekterade inte ens över att tjejerna inte skulle vara i sin fulla rätt att dansa ifred om de inte raggat på honom. Och han håller koll så att han inte skadar folk per automatik.

Skillnaden förklarad i enklaste termer.

När han ser en häst i en hage så tänker han inte, jag skulle bra gärna vilja rusa in och rappa den där hästen med ett spö. Men eftersom jag inte gör det så är jag en god människa. Kom hit din djävel jag vill klappa dig. Jaså du sprang fanskap. Ja hej i min ruta, jag är en rejält good guy.

Utan hej där! -nehe den ville inte hälsa jag går vidare.

Rent bortsett då från problematiken att många nördkillar verkar betrakta tjejer som just djur/varelser snarare än människor. (ok alla är djur jag vet, men... missförstå mig rätt)
 
Senast ändrad:
Visst är det så att många eller vissa killar kanske förbiser de blyga tjejerna men de blyga tjejerna får definitivt mer uppmärksamhet än blyga killar både irl och online.
Verkligen?

Om de bara är blyga? Genuint trevliga men blyga?

De som är blyga och rejält misogyna och otrevliga är det väl ingen undran över varför det blir problem. Många som hävdar att de är blyga och snälla är vansinnigt otäcka men vet kanske inte om det.
 
Verkligen?

Om de bara är blyga? Genuint trevliga men blyga?

De som är blyga och rejält misogyna och otrevliga är det väl ingen undran över varför det blir problem. Många som hävdar att de är blyga och snälla är vansinnigt otäcka men vet kanske inte om det.
Ja för det är väldigt sällan kvinnor tar första steget i jämförelse med hur ofta männen gör det.
 
Det är de nördiga killarna som brukar nocka en med armbågarna, bara så du vet. De "respekterar" genom att blygt blåstirra på lockiga lisa och armbåga mig till kingdom come. Du vet jag känner nördkillar i parti och minut ;)

Dessutom är stirra på avstånd inte att respektera utan att vara dryg, utan det är ok att gå fram och prata med folk så länge man fattar och går om man inte är önskad. Det är fasen creepy att bli respekterat blåstirrad. Och det är sjutton så creepy känsla när man pratat med en kille om böcker och så inser man plötsligt att han tänker att nu har han chansen och börjar ge en creepy blicken, respektfullt såklart.

Dessutom hör du hur det låter? Den blyga nördiga killen har inte fattat! att den killen som är trevlig på riktigt inte ens tycker att

Han respekterar tjejen så mycket att han inte tafsar. Han tafsar bara inte.
Han dansar och har kul och pratar med tjejer utan att vara äcklig. Så han "låter" inte tjejerna dansa ifred.

För den killen som är trevlig reflekterade inte ens över att tjejerna inte skulle vara i sin fulla rätt att dansa ifred om de inte raggat på honom. Och han håller koll så att han inte skadar folk per automatik.

Skillnaden förklarad i enklaste termer.

När han ser en häst i en hage så tänker han inte, jag skulle bra gärna vilja rusa in och rappa den där hästen med ett spö. Men eftersom jag inte gör det så är jag en god människa. Kom hit din djävel jag vill klappa dig. Jaså du sprang fanskap. Ja hej i min ruta, jag är en rejält good guy.

Utan hej där! -nehe den ville inte hälsa jag går vidare.

Rent bortsett då från problematiken att många nördkillar verkar betrakta tjejer som just djur/varelser snarare än människor. (ok alla är djur jag vet, men... missförstå mig rätt)

Det är ok för kvinnor att gå fram och prata med folk också ? Men nej på krogen är det männen som ska ragga hela tiden. Förrutom om du som kille är över 190 och ser ut som en hunk. För då sticker du ut ur den överrepresentade mängden män som är på krogen. Nog för att män är överrepresentarde på krogen. Men än värre är det på nätet. Visst att det är en köttmarknad på krogen men den är värre på nätet till kvinnors fördel. Så jag tycker vi kan hålla oss till det.
 
Senast ändrad:
Vad är en social klängranka ?

Sista stycket där ? Kan du utveckla det ?
Varför följer dessa damer inte rådande skönhetsideal ?

Sen är kvinnor betydligt hårdare på skönhetsideal. För hur starka dessa kvinnor än är så vill dom känna sig små och ynkliga brevid sin karl. Dvs, att mannen ska vara längre helst minst 2-3 dm längre är ideal som kvinnor är benhårda på att inte rucka.
En kille som lämnar över sociala kontakter till sin partner.
https://www.svd.se/var-femte-man-utan-nara-van
Nu hittar jag inte artikeln jag letade efter helt men. Att luta sig mot sin partner för att få vänkrets, middagar, fest, socialt liv, byta vänkrets (och barn) när han byter partner. Partnern har reda på hans släkts födelsedagar, hans släkt ringer henne för planering.

Sista stycket.
Hur mycket extra vikt tycker du att din flickvän kan ha? Hur mycket längre än dig får hon vara? Hur mycket tyngre? Hur mycket kortare hår?

Så när du möter en liten supertrevlig underbar tjej med lite ölmage, trasiga jumpaskor, säckiga jeans, och kort hår? Då dejtar du direkt, trots att hennes kylskåp har en tub kaviar i sig, hon kan inte laga mat och hon har inte dammsugit på två veckor. Massor av tjejer dejtar definitivt den killen (byt liten mot stor och hår till lite halvlångt).

Varför skulle hon följa rådande skönhetsideal? Hon gillar kanske trasiga jeans. När det gäller fitnessidealet går hon på friskis tre gånger i veckan, på medel till intensivpass och cyklar mycket så kondisen duger.

Helt ärligt har du alltid gett intrycket av att du kollar efter den smalaste med bar midja och dissar resten.
 
Fast det där går ju both ways. De sociala tjejerna och killarna som är ute och partar jämnt har det ju enklare.
Men det är stor skillnad på dom nördiga och blyga. Där en blyg och nördig tjej inte är ett hinder alls. Lovar att en sån tjej blir överdröst av killar online bara hon bryr sig lite om utseendet.
OK.
Så att kvinnor som inte hittar någon att leva med bryr sig inte om sitt utseende?
 
Ja för det är väldigt sällan kvinnor tar första steget i jämförelse med hur ofta männen gör det.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hora–madonna-komplexet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mQJG9/jag-blir-aldrig-utsatt-i-centrala-stockholm/promo
http://redaktionen.nykopingshogstadium.se/2018/04/att-bli-kallad-hora-hor-till-vardagen/

Dags att bli feminist för att rädda de blyga männen så att de kan få dejter?

Att leva som en tjej är inte alltid en dans på rosor. Att nästan allt vi gör, allt vi säger eller allt vi tänker ska ifrågasättas om “varför” eller “hur” På något sätt så ska vi alltid förminskas! Att vara tjej är en negativ sak om det inte kommer till något sexuellt. Detta är ett ämne jag brinner för och det behövs lyftas fram och inte puttas åt sidan som om det vore något pinsamt. Vi vet alla att det finns där, mer eller mindre, men ändå är det något som hör hemma i skuggan.

https://www.umo.se/fraga-varandra/-...en-hora-for-att-jag-skriver-med-manga-killar/

En kille fråga mig om jag är hora eftersom jag sa jag skriver med många killar, ska jag säga nej? Eller ska jag blocka honom?

/19 år tjej

Svara nej. Han vet nog inte vad hora innebär. Du kan skriva och vara vän med hur många killar som helst utan att vara hora.
Men om han är creepy kanske du ska blocka honom...
/tjej, 16

(mmm finns säkert jättemånga killar 16-20 år gamla som helt ärligt inte vet vad en hora är...)
 
En kille som lämnar över sociala kontakter till sin partner.
https://www.svd.se/var-femte-man-utan-nara-van
Nu hittar jag inte artikeln jag letade efter helt men. Att luta sig mot sin partner för att få vänkrets, middagar, fest, socialt liv, byta vänkrets (och barn) när han byter partner. Partnern har reda på hans släkts födelsedagar, hans släkt ringer henne för planering.

Sista stycket.
Hur mycket extra vikt tycker du att din flickvän kan ha? Hur mycket längre än dig får hon vara? Hur mycket tyngre? Hur mycket kortare hår?

Så när du möter en liten supertrevlig underbar tjej med lite ölmage, trasiga jumpaskor, säckiga jeans, och kort hår? Då dejtar du direkt, trots att hennes kylskåp har en tub kaviar i sig, hon kan inte laga mat och hon har inte dammsugit på två veckor. Massor av tjejer dejtar definitivt den killen (byt liten mot stor och hår till lite halvlångt).

Varför skulle hon följa rådande skönhetsideal? Hon gillar kanske trasiga jeans. När det gäller fitnessidealet går hon på friskis tre gånger i veckan, på medel till intensivpass och cyklar mycket så kondisen duger.

Helt ärligt har du alltid gett intrycket av att du kollar efter den smalaste med bar midja och dissar resten.

Fast det handlar inte om att killen lämnar över sociala kontakter. Det handlar om kvinnor generellt har fler sociala kontakter. Då är det väl inte mer än rätt att kvinnan får själv hålla koll på alla sina sociala kontakter ?
Vad menar du med extra vikt ? Hon får vara en hand längre.
Hur mycket kortare än dig får en kille vara ? Hur mycket lättare än dig ?

Ölmagen är en dealbreaker. Har hon inte husdjur lät inte dammsugit på två veckor så farligt. Så bortsett från ölmagen hade jag nog kunnat dejta henne.
Så enda kriteriet för kvinnor är att mannen är stor alltså ? Tror defintift inte att en kille kommer särskilt långt med ölmage på dejtingsidor...
Visst får hon käka kanelbullar om hon vill. Men det ökar ju inte hennes chanser till att träffa en kille om hon tog på sig joggingskorna och stack ut och jogga istället.
Eftersom jag gillar att hålla mig i form. Är det då konstigt att jag letar efter en likasinnad tjej ? Ska jag leta efter en en slacker istället menaru ?
 
Fast det handlar inte om att killen lämnar över sociala kontakter. Det handlar om kvinnor generellt har fler sociala kontakter. Då är det väl inte mer än rätt att kvinnan får själv hålla koll på alla sina sociala kontakter ?
Vad menar du med extra vikt ? Hon får vara en hand längre.
Hur mycket kortare än dig får en kille vara ? Hur mycket lättare än dig ?

Ölmagen är en dealbreaker. Har hon inte husdjur lät inte dammsugit på två veckor så farligt. Så bortsett från ölmagen hade jag nog kunnat dejta henne.
Så enda kriteriet för kvinnor är att mannen är stor alltså ? Tror defintift inte att en kille kommer särskilt långt med ölmage på dejtingsidor...
Visst får hon käka kanelbullar om hon vill. Men det ökar ju inte hennes chanser till att träffa en kille om hon tog på sig joggingskorna och stack ut och jogga istället.
Eftersom jag gillar att hålla mig i form. Är det då konstigt att jag letar efter en likasinnad tjej ? Ska jag leta efter en en slacker istället menaru ?
Kvinnan kan ju rimligen, oftast, inte ha haft hans släkt innan hon blev ihop med honom? Inte hans barn heller. Hur kan det vara rätt att hon håller reda på hans mamma?

Du kanske ska leta efter någon du tycker om?

Dessutom så gick hon på friskis tre gånger i veckan och cyklade men hade ölmage ändå, så hon var ingen slacker. Skrev det tydligt så du inte kunde slingra dig.

Det är ärligt ganska svårt för en kille att vara kortare än mig, jag tror aldrig jag mött någon, men visst har jag dejtat lika långa, på gränsen till kortare, definitivt lättare, som jag slutat dejta pga innehållet i skallen... inte pga det övriga. (ett par blyga, snälla, nördiga killar... brr). Faktum är att killar och tjejer som är lika långa så kan tjejen absolut ofta vara tyngre.
 
Kvinnan kan ju rimligen, oftast, inte ha haft hans släkt innan hon blev ihop med honom? Inte hans barn heller. Hur kan det vara rätt att hon håller reda på hans mamma?

Du kanske ska leta efter någon du tycker om?

Dessutom så gick hon på friskis tre gånger i veckan och cyklade men hade ölmage ändå, så hon var ingen slacker.

Det är ärligt ganska svårt för en kille att vara kortare än mig, jag tror aldrig jag mött någon, men visst har jag dejtat lika långa, på gränsen till kortare, definitivt lättare, som jag slutat dejta pga innehållet i skallen... inte pga det övriga. (ett par blyga, snälla, nördiga killar... brr). Faktum är att killar och tjejer som är lika långa så kan tjejen absolut ofta vara tyngre.

Jag vet att vissa kan gå igång bara på en bra personlighet. Men för mig måste hela paketet finnas. Jag måste bli attraherad.
Då berodde nog ölmagen mer på kosten än att hon var en slacker då. För många kanelbullar...

Om du nu har svårt med kortare killar. Hur kan du tycka jag är ytlig som då har svårt med mulliga tjejer ?
 
Varför skulle jag bli feminist för den sakens skull? Det finns gott om möjligheter för kvinnor att vara mer aktiva och ledande men man väljer att inte vara det feminist eller inte. Det är inte kul för någon att bli dissad och är man den som är den aktiva och tar första kontakten så riskerar man det. Det är knappast feminismen som hindrar det.
 
Nåja, det hade och borde ju kunna bli en väldigt intressant diskussion om maltobalanser i homo- respektive heterorelationer snarare än samma vända som alltid. För just det hade verkligen en intressant fråga att diskutera tycker jag (eller läsa då för min del eftersom jag har rätt lite att komma med på ämnet som så)

Bidra lite till ämnet då? Annars diskuteras ju det som folk vill diskutera.
 
Jag vet att vissa kan gå igång bara på en bra personlighet. Men för mig måste hela paketet finnas. Jag måste bli attraherad.
Då berodde nog ölmagen mer på kosten än att hon var en slacker då. För många kanelbullar...

Om du nu har svårt med kortare killar. Hur kan du tycka jag är ytlig som då har svårt med mulliga tjejer ?

Läs igen, jag har inte träffat, sett, tagit i hand med, mött, en kille som är kortare än jag. De är inte vanliga. Ergo, jag är kort, killar har längre medellängd än tjejer, jag är under medellängden för tjejer. Jag internetdejtar inte. Så förstå texten, de finns knappt och de som finns har jag inte mött.

Många tjejer dejtar killar med ölmage.

Jag har inte sagt att du är ytlig, men seriöst, jag har sett hur fem blyga respektfulla nördkillar hänger i en klase, alla runt just den tjejen ;) och klagar över hur de aaaaldrig kan få dejter. Men jisses hon kan ju bara vara ihop med en av dem rimligen. Om hon är monogam.
 
Varför skulle jag bli feminist för den sakens skull? Det finns gott om möjligheter för kvinnor att vara mer aktiva och ledande men man väljer att inte vara det feminist eller inte. Det är inte kul för någon att bli dissad och är man den som är den aktiva och tar första kontakten så riskerar man det. Det är knappast feminismen som hindrar det.
Det är inte kul att bli kallad hora. Det är feminismen som kämpar mot att sådana epitet används mot tjejer som tar första steget och vill vara med många killar.
 
Läs igen, jag har inte träffat, sett, tagit i hand med, mött, en kille som är kortare än jag. De är inte vanliga. Ergo, jag är kort, killar har längre medellängd än tjejer, jag är under medellängden för tjejer. Jag internetdejtar inte. Så förstå texten, de finns knappt och de som finns har jag inte mött.

Många tjejer dejtar killar med ölmage.

Jag har inte sagt att du är ytlig, men seriöst, jag har sett hur fem blyga respektfulla nördkillar hänger i en klase, alla runt just den tjejen ;) och klagar över hur de aaaaldrig kan få dejter. Men jisses hon kan ju bara vara ihop med en av dem rimligen. Om hon är monogam.

Hur kort är du egentligen ?

Jo, jag ser dom hela tiden på stan osv. Men jag tror inte dom träffades över nätet, där tjejer kan välja och vraka på ett annat sett. Troligtvis var det killen som ragga upp tjejen i IRL med sin fantastiska personlighet.

Fast ingen tjej vill ju ha nördkillarna iaf säger du ju ? Varför skulle hon bli ihop med en av dom då ?
 
Det är inte kul att bli kallad hora. Det är feminismen som kämpar mot att sådana epitet används mot tjejer som tar första steget och vill vara med många killar.

Ja, det är ju lite dumt.
En kille som har många tjejer blir ju upphöjd till skyarna av både män och kvinnor. Medan en kvinna blir kallad hora. Varför är det så kan man fråga sig ?
 
Det är inte kul att bli kallad hora. Det är feminismen som kämpar mot att sådana epitet används mot tjejer som tar första steget och vill vara med många killar.
Nej det är inte kul men jag tror man gör det väldigt enkelt för sig om man vill attribuera skillnaderna till att vara främst beroende av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 596
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 116
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 055
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp