Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket man ligger i slutändan är bara slutet på hela frågan men som i det här fallet med grundfrågan så har man två personer som båda uppenbarligen är attraktiva och anses vara intressanta av båda men där könsskillnaden anses vara stor och potentiellt skapa ojämlikhet för relationen när det kommer till poly. Den manliga delen blir dissad och den kvinnliga delen väljer.
Nåja, nu är inte hela bilden öppen på buke. Det finns saker som komplicerar för honom utöver att han är man.

Jag har en kk också som lever i ett öppet förhållande, där är der också hon som får ligga mer. Men de lever så olika liv. Han jobbar normala tider i kommunen, hon reser runt överallt och jobbar på ett helt annat sätt. Jag är övertygad om att han också hade fått ligga mer om han levt hennes liv.
 
Enklare för kvinnor än män..

Att hitta kärlekspartners; nej
Att hitta knullpartners; ja

Viss skillnad i de två, kan jag tycka.

Inte sant.
Män får anstränga sig mkt mkt mer.
Dels är det mentaliteten att det är männen som ska ragga både IRL och online och sen har vi det faktum att män är överrepresenterade på dejtingsidor och på dejtingsidor är kvinnor mkt mer picky.
 
Senast ändrad:
Inte sant.
Män får anstränga sig mkt mkt mer.
Dels är det mentaliteten att det är männen som ska ragga både IRL och online och sen har vi det faktum att män är överrepresenterade på dejtingsidor och på dejtingsidor är kvinnor mkt mer picky.
Tråden ser ut att ha en rätt öppen frågeställning.

Du snävar omedelbart ner den till dig själv och dina erfarenheter? Till dejtingsidor? Livet är mycket mer än dejtingsidor.

Ska jag se mig omkring i mina bygder så finns det massor (ja massor) av fina starka kvinnor som helt misslyckats i att finna män att leva med. De lever ofrivilligt ensamma. Det gemensamma för dem verkar vara att det är starka kapabla självständiga kvinnor.

Ska jag sticka ut hakan så vill män ha osjälvständiga våp. Min egen korta förfärliga tid i nätdejtingen visade ofta att män ville hitta nån som kunde flytta in i deras hus, ta del i deras liv och sköta deras hushåll. "jag har ett jättefint hus du kan flytta in i. Det saknar den kvinnliga touchen..."
 
Tråden ser ut att ha en rätt öppen frågeställning.

Du snävar omedelbart ner den till dig själv och dina erfarenheter? Till dejtingsidor? Livet är mycket mer än dejtingsidor.

Ska jag se mig omkring i mina bygder så finns det massor (ja massor) av fina starka kvinnor som helt misslyckats i att finna män att leva med. De lever ofrivilligt ensamma. Det gemensamma för dem verkar vara att det är starka kapabla självständiga kvinnor.

Ska jag sticka ut hakan så vill män ha osjälvständiga våp. Min egen korta förfärliga tid i nätdejtingen visade ofta att män ville hitta nån som kunde flytta in i deras hus, ta del i deras liv och sköta deras hushåll. "jag har ett jättefint hus du kan flytta in i. Det saknar den kvinnliga touchen..."

Ska du säga? Nu snävar du ju ner den till dig själv och dina erfarenheter ?
Då kan man ju fråga sig hur mkt jobb har dessa fina starka kvinnor lagt ner på att träffa män om dom har gett upp ? Sen bor man i en liten landsbyggd ute på landen så är det nog oändligt mkt svårare om man inte är beredd att flytta. Även för en kvinna.
Och dom starka självständiga kvinnorna ville då att männen skulle flytta in och ta hand om deras hem eller ? Vad är skillnaden ?
 
Tråden ser ut att ha en rätt öppen frågeställning.

Du snävar omedelbart ner den till dig själv och dina erfarenheter? Till dejtingsidor? Livet är mycket mer än dejtingsidor.

Ska jag se mig omkring i mina bygder så finns det massor (ja massor) av fina starka kvinnor som helt misslyckats i att finna män att leva med. De lever ofrivilligt ensamma. Det gemensamma för dem verkar vara att det är starka kapabla självständiga kvinnor.

Ska jag sticka ut hakan så vill män ha osjälvständiga våp. Min egen korta förfärliga tid i nätdejtingen visade ofta att män ville hitta nån som kunde flytta in i deras hus, ta del i deras liv och sköta deras hushåll. "jag har ett jättefint hus du kan flytta in i. Det saknar den kvinnliga touchen..."

Mja jag skulle snarare vilja säga att vissa män är osjälvständiga våp. (obs vissa ;) )

De är ju inte ute efter den kapabla självständiga kvinnan eller den hyperblyga kvinnan eller nördkvinnan utan efter kvinnan som ger dem partyt och hemmet och vänner och sina egna släktkontakter så att de osjälvständigt kan outsourca hela den biten i utbyte mot lite bilmek och en bytt lampa.

Men jag håller med, när killarna börjar klaga över hur stora problem de har jämfört med tjejer så tycker jag det tenderar åt hållet att:

Killarna som inte bryr sig ett dugg om varken utseende eller beteende undrar över varför de mejkade uppklädda tjejerna som partar och skrattar och dansar får mer dejter än de får.

Men de ser inte ens åt de blyga, nördiga tjejerna som är deras gelikar. Eller den självständiga självsäkra tjejen som skippade sminket.

(Iofs är många av de killar som gnäller så otrevliga att man inte ska ta i dem med tång ens. -Jag slår inte tjejer så jag måste vara en nice guy... eh nej, att vara bara lite otrevligare och läskigare, lite sämre klädd än medelmannen istället för elak och gemen gör en inte trevlig, man måste vara bättre än medel för att vara en -nice guy.)
 
Senast ändrad:
Ska du säga? Nu snävar du ju ner den till dig själv och dina erfarenheter ?
Då kan man ju fråga sig hur mkt jobb har dessa fina starka kvinnor lagt ner på att träffa män om dom har gett upp ? Sen bor man i en liten landsbyggd ute på landen så är det nog oändligt mkt svårare om man inte är beredd att flytta. Även för en kvinna.
Och dom starka självständiga kvinnorna ville då att männen skulle flytta in och ta hand om deras hem eller ? Vad är skillnaden ?
Det är väl just det dessa starka kvinnor inte vill. Och jag tror att det skrämmer en del män. Kvinnorna är inte beredda att sänka sina standarder och dejta osympatiska män utan är hellre singlar.
 
Men de ser inte ens åt de blyga, nördiga tjejerna som är deras gelikar. (Iofs är många av de killar som gnäller så otrevliga att man inte ska ta i dem med tång ens. -Jag slår inte tjejer så jag måste vara en nice guy... eh nej, att vara bara lite otrevligare och läskigare än medelmannen gör en inte trevlig, man måste vara bättre än medel för att vara en -nice guy.

Fast det där går ju both ways. De sociala tjejerna och killarna som är ute och partar jämnt har det ju enklare.
Men det är stor skillnad på dom nördiga och blyga. Där en blyg och nördig tjej inte är ett hinder alls. Lovar att en sån tjej blir överdröst av killar online bara hon bryr sig lite om utseendet.
 
Mja jag skulle snarare vilja säga att vissa män är osjälvständiga våp.

De är ju inte ute efter den kapabla självständiga kvinnan eller den hyperblyga kvinnan eller nördkvinnan utan efter kvinnan som ger dem partyt och hemmet och vänner och sina egna släktkontakter så att de osjälvständigt kan outsourca hela den biten i utbyte mot lite bilmek och en bytt lampa.

Men jag håller med, när killarna börjar klaga över hur stora problem de har jämfört med tjejer så tycker jag det tenderar åt hållet att:

Killarna som inte bryr sig ett dugg om varken utseende eller beteende undrar över varför de mejkade uppklädda tjejerna som partar och skrattar och dansar får mer dejter än de får.

Men de ser inte ens åt de blyga, nördiga tjejerna som är deras gelikar. Eller den självständiga självsäkra tjejen som skippade sminket.

(Iofs är många av de killar som gnäller så otrevliga att man inte ska ta i dem med tång ens. -Jag slår inte tjejer så jag måste vara en nice guy... eh nej, att vara bara lite otrevligare och läskigare, lite sämre klädd än medelmannen istället för elak och gemen gör en inte trevlig, man måste vara bättre än medel för att vara en -nice guy.)
Alla män som beskriver sig som "nice guy" får en varningstrianglen på sig från min sida.
 
Det är väl just det dessa starka kvinnor inte vill. Och jag tror att det skrämmer en del män. Kvinnorna är inte beredda att sänka sina standarder och dejta osympatiska män utan är hellre singlar.
Jag tror inte det har med sympati att göra. För kvinnor verkar ju dras till osympatiska män , huvudsaken dom är tillräckligt snygga. Då kan sånt förbises. Får dom inte en modell till utseendet så får det vara.
 
Alla män som beskriver sig som "nice guy" får en varningstrianglen på sig från min sida.
Min med!

Och för att fortsätta min lilla tirad. Det har aldrig hänt att jag har stått i ett hörn av ett dansgolv, omejkad, i ett par jeans, med en vanlig topp (där för att dansa) och undrat förvånat varför den supersnygga hyperuppklädda lagom tränade killen med det bländande leendet och de mjuka ögonen, som tar hand om tjejer som blivit mos och ser upp, och ned så att han inte skadar någon, lyckas dansa med fler tjejer än jag själv lyckas fiska upp killar.

Men killen som kutryggigt i sin hålslitna tisha och fula frissan, dansar vilt på dansgolvet med armbågarna viftande i varje tjejs käklinje och smäller flera medan han stampar deras tår. Han verkar aldrig undra varför lockiga lisa, sminkad till tänderna, ursnygg, vältränad, skitsnygga kläder som skrattar och ler lyckas få fler danser med killar än han får med tjejer där han vältrar sig fram och nockar nördtjejerna med ölglaset medan han stirrar på lisa.
 
Min med!

Och för att fortsätta min lilla tirad. Det har aldrig hänt att jag har stått i ett hörn av ett dansgolv, omejkad, i ett par jeans, med en vanlig topp (där för att dansa) och undrat förvånat varför den supersnygga hyperuppklädda lagom tränade killen med det bländande leendet och de mjuka ögonen, som tar hand om tjejer som blivit mos och ser upp, och ned så att han inte skadar någon, lyckas dansa med fler tjejer än jag själv lyckas fiska upp killar.

Men killen som kutryggigt i sin hålslitna tisha och fula frissan, dansar vilt på dansgolvet med armbågarna viftande i varje tjejs käklinje och smäller flera medan han stampar deras tår. Han verkar aldrig undra varför lockiga lisa, sminkad till tänderna, ursnygg, vältränad, skitsnygga kläder som skrattar och ler lyckas få fler danser med killar än han får med tjejer där han vältrar sig fram och nockar nördtjejerna med ölglaset.

Enligt mina observationer får den kutryggia killen och tafsande killen fler tjejer iaf motför den blyga nördiga killen som respekterar tjejer och som låter tjejerna dansa ifred utan tafs.
 
Ska du säga? Nu snävar du ju ner den till dig själv och dina erfarenheter ?
Då kan man ju fråga sig hur mkt jobb har dessa fina starka kvinnor lagt ner på att träffa män om dom har gett upp ? Sen bor man i en liten landsbyggd ute på landen så är det nog oändligt mkt svårare om man inte är beredd att flytta. Även för en kvinna.
Och dom starka självständiga kvinnorna ville då att männen skulle flytta in och ta hand om deras hem eller ? Vad är skillnaden ?
De är kanske inte beredda att bli en stötta till en social klängranka och göra om sig själva till detta?

Men kanske inte heller helt hade kopplat att det är det som krävs. Eftersom de växte upp med tanken att alla människor är lika.

Sedan är de kanske inte helt följande skönhetsidealen för damer som det känns som att herrar är hårdare att hålla på än damer är när det gäller herrarnas skönhetsideal.
 
Min med!

Och för att fortsätta min lilla tirad. Det har aldrig hänt att jag har stått i ett hörn av ett dansgolv, omejkad, i ett par jeans, med en vanlig topp (där för att dansa) och undrat förvånat varför den supersnygga hyperuppklädda lagom tränade killen med det bländande leendet och de mjuka ögonen, som tar hand om tjejer som blivit mos och ser upp, och ned så att han inte skadar någon, lyckas dansa med fler tjejer än jag själv lyckas fiska upp killar.

Men killen som kutryggigt i sin hålslitna tisha och fula frissan, dansar vilt på dansgolvet med armbågarna viftande i varje tjejs käklinje och smäller flera medan han stampar deras tår. Han verkar aldrig undra varför lockiga lisa, sminkad till tänderna, ursnygg, vältränad, skitsnygga kläder som skrattar och ler lyckas få fler danser med killar än han får med tjejer där han vältrar sig fram och nockar nördtjejerna med ölglaset medan han stirrar på lisa.
Visst är det så att många eller vissa killar kanske förbiser de blyga tjejerna men de blyga tjejerna får definitivt mer uppmärksamhet än blyga killar både irl och online.
 
De är kanske inte beredda att bli en stötta till en social klängranka och göra om sig själva till detta?

Men kanske inte heller helt hade kopplat att det är det som krävs. Eftersom de växte upp med tanken att alla människor är lika.

Sedan är de kanske inte helt följande skönhetsidealen för damer som det känns som att herrar är hårdare att hålla på än damer är när det gäller herrarnas skönhetsideal.

Vad är en social klängranka ?

Sista stycket där ? Kan du utveckla det ?
Varför följer dessa damer inte rådande skönhetsideal ?

Sen är kvinnor betydligt hårdare på skönhetsideal. För hur starka dessa kvinnor än är så vill dom känna sig små och ynkliga brevid sin karl. Dvs, att mannen ska vara längre helst minst 2-3 dm längre är ideal som kvinnor är benhårda på att inte rucka.
 
Vad är en social klängranka ?

Sista stycket där ? Kan du utveckla det ?
Varför följer dessa damer inte rådande skönhetsideal ?

Sen är kvinnor betydligt hårdare på skönhetsideal. För hur starka dessa kvinnor än är så vill dom känna sig små och ynkliga brevid sin karl. Dvs, att mannen ska vara längre helst minst 2-3 dm längre är ideal som kvinnor är benhårda på att inte rucka.
Här tycker jag att du generaliserar och gissar lite väl hårt. Det räcker väl med att hålla sig till det som är lite mer vedertaget dvs att männen förväntas göra och oftast gör mer arbete och lägger ner mer energi?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 594
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 116
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 055
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Köpa hus
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp