Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag syftar inte på något speciellt eftersom jag inte vet precis vad du så att säga presenterar men det är inte direkt otroligt att det finns saker du skulle kunna ändra på för att få bättre resultat.
Finns alltid saker man kan förbättra. Men sen är inte alla tjejer stöpta i en form. Så förändrar jag en sak kanske har skrämmer bort andra tjejer osv. Tex, gymbilder kanske lockar vissa och andra mindre.
 
Finns alltid saker man kan förbättra. Men sen är inte alla tjejer stöpta i en form. Så förändrar jag en sak kanske har skrämmer bort andra tjejer osv. Tex, gymbilder kanske lockar vissa och andra mindre.
De allra flesta tjejer föredrar nog ändå män som betraktar dem som tänkande varelser och inte bara respekterar dem mycket nog för att inte förgripa sig på dem.
 
Finns alltid saker man kan förbättra. Men sen är inte alla tjejer stöpta i en form. Så förändrar jag en sak kanske har skrämmer bort andra tjejer osv. Tex, gymbilder kanske lockar vissa och andra mindre.
Så är det definitivt men då hamnar man på väldigt personlig basis och något som i princip blir omöjligt att diskutera jämfört med det större fenomenet som är det du egentligen pekar på... sen är du lite väl insnöad på allt det där med vad "kvinnor vill ha" vilket varierar en hel del och därför blir rätt stötande när du säger "det här vill kvinnor ha".
 
@Hero
Ett svar på några av dina återkommande frågeställningar har att göra med den biologiska lag som säger att det alltid är störst konkurrens om det kön som investerar mest i avkomman. Det gäller insekter, fiskar, fåglar, kräldjur och i synnerhet däggdjur där honorna ger di till ungarna, vilket kostar mycket i hälsa och vitalitet. Det kan t. ex. ses bland de folkgrupper som fortfarande för ett nomadiserande jägar- och samlarliv. Där är medellivslängden för kvinnor lägre än för män.

En däggdjurshona måste alltså se till att hon bara skaffar ungar med de bästa hanarna, alltså helt enkelt vara mycket mer noggrann i sitt partnerval än hanarna behöver vara, och det är det som avspeglar sig på dansgolven och dejting-siterna.

Du verkar ha nollkoll på sådan här grundläggande allmänbildning när du citerar ovetenskapliga, misogyna skrifter du har googlat fram. Mitt tips till dig är att du går lite distanskurser på universiteten i ämnen du är intresserad av, eller helt enkelt börjar läsa skönlitteratur eller böcker överhuvudtaget. Allmänbildning och insatta diskussioner är attraktivt, så länge du inte går på och mansplainar som du gör nu.
 
Så är det definitivt men då hamnar man på väldigt personlig basis och något som i princip blir omöjligt att diskutera jämfört med det större fenomenet som är det du egentligen pekar på... sen är du lite väl insnöad på allt det där med vad "kvinnor vill ha" vilket varierar en hel del och därför blir rätt stötande när du säger "det här vill kvinnor ha".

Absolut, men det finns vissa aspekter som är gemensamt för nästan alla kvinnor. Exempelvis , längd som egentligen inte går att ifrågasättas eftersom det är ett större fenomen. Samt det fenomen att kvinnor är passiva och att män är dom som jagar är också ett större fenomen.
 
@Hero
Ett svar på några av dina återkommande frågeställningar har att göra med den biologiska lag som säger att det alltid är störst konkurrens om det kön som investerar mest i avkomman. Det gäller insekter, fiskar, fåglar, kräldjur och i synnerhet däggdjur där honorna ger di till ungarna, vilket kostar mycket i hälsa och vitalitet. Det kan t. ex. ses bland de folkgrupper som fortfarande för ett nomadiserande jägar- och samlarliv. Där är medellivslängden för kvinnor lägre än för män.

En däggdjurshona måste alltså se till att hon bara skaffar ungar med de bästa hanarna, alltså helt enkelt vara mycket mer noggrann i sitt partnerval än hanarna behöver vara, och det är det som avspeglar sig på dansgolven och dejting-siterna.

Du verkar ha nollkoll på sådan här grundläggande allmänbildning när du citerar ovetenskapliga, misogyna skrifter du har googlat fram. Mitt tips till dig är att du går lite distanskurser på universiteten i ämnen du är intresserad av, eller helt enkelt börjar läsa skönlitteratur eller böcker överhuvudtaget. Allmänbildning och insatta diskussioner är attraktivt, så länge du inte går på och mansplainar som du gör nu.

Nja, snarare handlar det om man att man väljer en hane som kan försvara sina ungar mot andra hanar. Hur mkt dom investerar i avkomman tror jag inte har med det att göra. Kolla på Lejonhanar tex...

Tror det är mkt därför kvinnor går på den så kallade Alfa hanen som inte bryr sig så mkt om kvinnan och sen dissar hon beta hannen som skulle vara mkt bättre på att investera i avkomman.
 
Nja, snarare handlar det om man att man väljer en hane som kan försvara sina ungar mot andra hanar. Hur mkt dom investerar i avkomman tror jag inte har med det att göra. Kolla på Lejonhanar tex...

Tror det är mkt därför kvinnor går på den så kallade Alfa hanen som inte bryr sig så mkt om kvinnan och sen dissar hon beta hannen som skulle vara mkt bättre på att investera i avkomman.

Du har missuppfattat, det är honan som investerar i avkomman i @Liran s utmärkta förklaringsmodell.
 
Nja, snarare handlar det om man att man väljer en hane som kan försvara sina ungar mot andra hanar. Hur mkt dom investerar i avkomman tror jag inte har med det att göra. Kolla på Lejonhanar tex...

Tror det är mkt därför kvinnor går på den så kallade Alfa hanen som inte bryr sig så mkt om kvinnan och sen dissar hon beta hannen som skulle vara mkt bättre på att investera i avkomman.
Fast det spelar väl ingen roll vad kvinnor i allmänhet väljer. Du ska ju inte dejta alla kvinnor i världen. Och det är meningslöst att försöka vara på ett sätt "som alla kvinnor ska gilla". Om man ska anpassa sig till alla så kommer ju ingen gilla en tillslut för då lär man ju bli så utslätad.
 
Det har varit jätteskönt med semester men nu har jag rensat lite då...

Oavsett om man tycker att någon är en mansplainande misogyn idiot så är personangrepp fortfarande inte ok och jag skulle önska att ni alla kunde diskutera ÄMNET istället för att snöa in på enskilda användares problematik på området.

Har man svårt att behärska sig så rekommenderar jag ignore-funktionen.

/mod
 
Fast det spelar väl ingen roll vad kvinnor i allmänhet väljer. Du ska ju inte dejta alla kvinnor i världen. Och det är meningslöst att försöka vara på ett sätt "som alla kvinnor ska gilla". Om man ska anpassa sig till alla så kommer ju ingen gilla en tillslut för då lär man ju bli så utslätad.

Jo, det förstår jag också...
Det gäller att anpassa sig efter dom man vill attrahera.
 
Jo, det förstår jag också...
Det gäller att anpassa sig efter dom man vill attrahera.
Kan du inte istället bli lite peppad av att många av oss säger att vi tex inte bryr oss om längd? Istället för att börja argumentera emot...
Tänk istället att på Buke finns många kvinnor som tänker att längd inte spelar någon roll- då finns det en chans att jag träffar en sån.
 
Vi drar det en gång till då...

Den här tråden handlar inte om @Hero
Om Hero eller någon annan vill diskutera Hero så föreslår jag att Hero själv startar en tråd om just Hero.

Om det inte sker och Hero och andra fortsätter diskutera Hero så kommer jag göra verklighet av något jag föreslog redan i våras - att jag skapar en Herotråd dit samtliga inlägg som handlar om Hero i andra trådar som inte handlar om Hero kommer att flyttas.

Är jag tillräckligt tydlig?

/nu redan utmattad mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 606
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 143
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 152
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp