Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, säger jag inte.
Bara att har du två exakta kopior till personlighet och utseende. Men den ena är 170 och den andra 190. Då väljer dom flesta den långa. Just plain fact. Men andra egenskaper spelar ju också in.

Det scenariot kommer aldrig att inträffa eftersom det inte finns två människor som är helt lika, oavsett om det gäller inre eller yttre egenskaper.

Mänskliga relationer går liksom inte att koka ner till någon formel...
 
Btw @Hero borde prova på att vara medelålders kvinna och söka något seriöst, för där kan vi snacka svårt :sneaky: :D Lätt att finna tillfälliga sexpartners dock, men det är inte riktigt min grej.

Medelålders kvinnor har det lite tuffare än yngre. Men fortfarande lättare än en medelålders man
 
Jag har inte sett någon statistik angående längd heller. Sunda människor väljer inte partner baserat på längd och jag väljer att tro att en majoritet är sunda människor.

Har man större utbud kan man göra såna ytliga val. Vilken kvinnor generellt har på dejting sidor och gör det i stor utsträckning.
 
Medelålders kvinnor har det lite tuffare än yngre. Men fortfarande lättare än en medelålders man

Kikar jag på min bekantskapskrets (består i huvudsak av medelålders män) så finner de nya kvinnor plättlätt. Själv är jag själv sen flera år tillbaka, trots att jag inte är nån fuling. Efterfrågan på medelålders kvinnor är avsevärt mindre än den är för medelålders män!
 
Kikar jag på min bekantskapskrets (består i huvudsak av medelålders män) så finner de nya kvinnor plättlätt. Själv är jag själv sen flera år tillbaka, trots att jag inte är nån fuling. Efterfrågan på medelålders kvinnor är avsevärt mindre än den är för medelålders män!

Men du har väl flera barn också ?
Sen vet vi ju inte hur höga krav du har.
 
Men du har väl flera barn också ?
Sen vet vi ju inte hur höga krav du har.

Fler av mina manliga vänner har (flera) barn som är avsevärt yngre än mina, så för män är barn inget större hinder när de söker nytt förhållande, men du menar alltså att mina barn som är 27, 24 och 17 är ett så stort handikapp för män att det inte går att bortse från?

Oavsett, så är det svårt att som medelålders kvinna finna någon för ett seriöst förhållande och att du som är en hyfsat yngre man försöker få mig att tro något annat är ju bara fånigt, det måste du väl ändå inse. Din erfarenhet av att vara medelålders kvinna som söker något seriöst är ju typ helt och totalt obefintlig :D
 
Fler av mina manliga vänner har (flera) barn som är avsevärt yngre än mina, så för män är barn inget större hinder när de söker nytt förhållande, men du menar alltså att mina barn som är 27, 24 och 17 är ett så stort handikapp för män att det inte går att bortse från?

Oavsett, så är det svårt att som medelålders kvinna finna någon för ett seriöst förhållande och att du som är en hyfsat yngre man försöker få mig att tro något annat är ju bara fånigt, det måste du väl ändå inse. Din erfarenhet av att vara medelålders kvinna som söker något seriöst är ju typ helt och totalt obefintlig :D

Vilket åldersspann letar du män i ? Du lär få problem om du letar efter män under 45 år.
Om du inte är ute efter bara sex . Då har du mkt enklare än män att få napp.
En tjej jag dejtade för 10 år sen har två barn numera. När hennes äktenskap tog slut ville hon dejta mig igen. Men eftersom barn är en dealbreaker så ville jag inte. Hon ser bra ut, yngre ut än sin ålder och aldrig haft problem med killar. Men nu verkar hon lite desperat , syns på hennes tinder profil och att hon startat om den två gånger. Fortfarande inte fått napp.

Nej, men jag förstår att medelålders kvinnor har det tuffare än unga tjejer utan barn. Det är ju liksom inget konstigt i det.
Sen förstår jag också att kvinnor med barn har det tuffare än män med barn. Tror kvinnor ser mer positivt på män som redan har barn. Han har ju liksom redan fått godkänt av en kvinna till att föda hennes barn.

Du har ju heller ingen uppfattning om hur det är att vara medelåldersman på en dejtingsida ? Vi har ju flera exempel bara här på buke som inte fick en enda match?
 
Vilket åldersspann letar du män i ? Du lär få problem om du letar efter män under 45 år.
Om du inte är ute efter bara sex . Då har du mkt enklare än män att få napp.

Nej, men jag förstår att medelålders kvinnor har det tuffare än unga tjejer utan barn. Det är ju liksom inget konstigt i det.
Sen förstår jag också att kvinnor med barn har det tuffare än män med barn. Tror kvinnor ser mer positivt på män som redan har barn. Han har ju liksom redan fått godkänt av en kvinna till att föda hennes barn.

Du har ju heller ingen uppfattning om hur det är att vara medelåldersman på en dejtingsida ? Vi har ju flera exempel bara här på buke som inte fick en enda match?
Snälla Hero, jag har redan förklarat att det här inte är din tråd men det är heller inte @Gnist s tråd eller min tråd eller någon annans?

Jag har väldigt svårt att tro att Gnist skrev sitt inlägg för att hon ville ha coachning utan mer som en partsinlaga i själva fenomenet.

Sluta göra allt personligt, varken om dig själv eller andra.

/mod
 
Snälla Hero, jag har redan förklarat att det här inte är din tråd men det är heller inte @Gnist s tråd eller min tråd eller någon annans?

Jag har väldigt svårt att tro att Gnist skrev sitt inlägg för att hon ville ha coachning utan mer som en partsinlaga i själva fenomenet.

Sluta göra allt personligt, varken om dig själv eller andra.

/mod

Hur fick du mitt inlägg till att vara coachning ? Jag diskuterar ju bara fenomenet att män har det svårare att träffa partner än kvinnor.
 
Är på gymmet. Men du är ju en gammal medlem. Trodde du hade sett alla tidigt undersökningar som postats här ?
Har du provat att fråga runt bland dina väninnor?

Det finns (märkligt nog) en hel del forskning på det här området och det råder inte någon direkt konsensus. Enligt viss forskning finns inte preferens för någon exakt längdgräns utan den är mer relaterad till den egna längden. Kvinnor söker en mat som är någon centimeter längre och män söker kvinnor som är någon centimeter kortare. Det har även talats om en längd-kvot.

Det finns även forskning som visar att kvinnor säger att de vill ha längre män MEN att detta inte avspeglas i deras faktiska partnerval.

Oavsett vad man tror verkar det far fetched att tro att det finns någon magisk gräns vid 180 cm...
 
Det finns (märkligt nog) en hel del forskning på det här området och det råder inte någon direkt konsensus. Enligt viss forskning finns inte preferens för någon exakt längdgräns utan den är mer relaterad till den egna längden. Kvinnor söker en mat som är någon centimeter längre och män söker kvinnor som är någon centimeter kortare. Det har även talats om en längd-kvot.

Det finns även forskning som visar att kvinnor säger att de vill ha längre män MEN att detta inte avspeglas i deras faktiska partnerval.

Oavsett vad man tror verkar det far fetched att tro att det finns någon magisk gräns vid 180 cm...

Det har jag aldrig sagt att det finns en magisk gräns. Men det är en vanlig gräns på Tinder.
Den forskning du har läst är jag nyfiken på att läsa. Skicka pm i så fall eller starta en ny tråd. Annars kommer @LenaH att låsa tråden.
 
Nej, du diskuterar ju @Gnist s situation och söker förklaringar till att hon (i likhet med många andra medelålders kvinnor hävdar min empiriska undersökning) har svårt att hitta en partner för mer än sex.

Är det coaching ? Coaching är väl mer att man ska hjälpa någon till att hitta en partner?
 
Ett inlägg till om längd så hamnar tråden på tippen.
/mod

Fast vänta nu, gör inte en annie lööf av detta, för det här är viktigt och får inte viftas bort med ett stopp, man måste kunna vidimera sina påståenden och vetenskapen ger Hero rätt i hur urvalet av partner går till, hur det ligger i vår natur att välja vad som ger oss bäst chanser att utvecklas som art. Det är inte rocket science att förstå. Även om det nu finns många moderna män och kvinnor som gör sina val baserat på (vad de/vi tror) andra moderna grunder så finns det ett biologisk anledning till våra urval. Längd är bara en liten del i detta, men dock en viktig egenskap.

Men jag håller med om att diskussionen blev lite tradig att läsa.

Läsvärt här!
https://academic.oup.com/beheco/article/26/2/301/257273
 
Du har ju heller ingen uppfattning om hur det är att vara medelåldersman på en dejtingsida ? Vi har ju flera exempel bara här på buke som inte fick en enda match?

Lovar att min bekantskapskrets av män är avsevärt större än de få dito som finns här inne ;) Den består som sagt av män och de flesta är just medelålders män och många av dessa tycker att jag är bra som bollplank, att jag är lätt att snacka med, att jag kommer med bra input etc så jag har hyfsat bra insyn i hur det är för dem på "marknaden", så det jag skriver är inte fria fantasier tagna ur tomma luften :)

I övrigt ser jag ingen poäng med att besvara dina frågor eller jämförelsen mot din bekanting, då det inte är något som har med mig att göra.
 
Lovar att min bekantskapskrets av män är avsevärt större än de få dito som finns här inne ;) Den består som sagt av män och de flesta är just medelålders män och många av dessa tycker att jag är bra som bollplank, att jag är lätt att snacka med, att jag kommer med bra input etc så jag har hyfsat bra insyn i hur det är för dem på "marknaden", så det jag skriver är inte fria fantasier tagna ur tomma luften :)

I övrigt ser jag ingen poäng med att besvara dina frågor eller jämförelsen mot din bekanting, då det inte är något som har med mig att göra.

Ja, alla har ju rätt att ha sin uppfattning och jag betvivlar inte din utefter dina omständigheter.
 
Det kan bero på att det är som att stångas med en vägg när man skriver på buke. Man vill inte se till alla vetenskapliga undersökningars som finns.
Pseudovetenskapliga undersökningar och kvällstidningars egna "undersökningar" är inte vetenskapliga och inte utförda enligt de kriterier som utgör grunden för en faktabaserad slutsats. Det är i princip alltid dessa du länkar till och här på Buke finns det en hel uppsjö (de allra flesta faktiskt) kvinnor som vet hur man är källkritisk och vad faktbaserad innebär. Därför tycker du det det känns som att stångas mot en vägg, för att vi inte bara sväljer det du säljer. Kom med bättre vetenskap så finns det något att diskutera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 529
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 945
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 008
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp