Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tror jag tyvärr inte alls är en långsiktig metod. Ska man leva hela sitt liv genom att anpassa sig till hur någon annan vill att man ska vara? Är det inte bättre att vara sig själv, så att man attraherar tjejer/killar som tycker om den man är?

Jo, så är det. Tänkte på lite mer handfasta saker man kan göra. Som att byta bilder och profil på Tinder. Hur man framställer sig sjäv kan nog påverka endel beroende på vilka man vill attrahera.
 
Jag tror inte att det är lättare för kvinnor än män att hitta kärlekspartner men jag tror att jag skulle få ligga mer än genomsnitts mannen om jag ville.

Men jag vill ju hitta en partner....
 
Jo, så är det. Tänkte på lite mer handfasta saker man kan göra. Som att byta bilder och profil på Tinder. Hur man framställer sig sjäv kan nog påverka endel beroende på vilka man vill attrahera.

Det är så svårt att ge råd där för jag tror inte att det går att generalisera. Vem man dras till är så individuellt och en profil som lockar mig skulle inte locka en annan tjej, och vilken typ olika tjejer har går ju inte att veta i förväg. Jag är ganska nybliven singel och startade tinder nyligen igen och jag har inte en viss typ av profil som jag swipear på. Vissa har skrivit långt och utförligt och vissa har inte skrivit något alls. Det jag aktivt väljer bort är bilder med snapchatfilter och halvnakna spännisbilder. Jag swipear på killar med glimten i ögat, varma leenden, trevliga texter. Skulle aldrig swipea höger på en kille med en lång kravlista, typ "du måste vara såhär och såhär". Även om jag passade in på det. Men den här informationen är ju egentligen inte intressant för den säger bara hur JAG resonerar, inte hur tjejer i allmänhet resonerar. Jag tror inte att det fungerar att vara så svartvit.
 
Det är så svårt att ge råd där för jag tror inte att det går att generalisera. Vem man dras till är så individuellt och en profil som lockar mig skulle inte locka en annan tjej, och vilken typ olika tjejer har går ju inte att veta i förväg. Jag är ganska nybliven singel och startade tinder nyligen igen och jag har inte en viss typ av profil som jag swipear på. Vissa har skrivit långt och utförligt och vissa har inte skrivit något alls. Det jag aktivt väljer bort är bilder med snapchatfilter och halvnakna spännisbilder. Jag swipear på killar med glimten i ögat, varma leenden, trevliga texter. Skulle aldrig swipea höger på en kille med en lång kravlista, typ "du måste vara såhär och såhär". Även om jag passade in på det. Men den här informationen är ju egentligen inte intressant för den säger bara hur JAG resonerar, inte hur tjejer i allmänhet resonerar. Jag tror inte att det fungerar att vara så svartvit.

Du säger väl ändå ungefär som de flesta på buke redan har sagt.
Jag tror ingen tycker att kravlistor är särskilt sexiga. Inte hos män heller. Oftast brukar enda kravet vara att du ska vara över 180 cm. Enda fördelen är väl att det är enkelt att sortera bort dom...
Jag är dock rätt övertygad om att tjejer har lättare att använda sig utav kravlistor. Helt enkelt för att man får så många matches och behöver filtrera.
 
Jag som kvinna, eller vad jag nu ska kalla mig, får mycket uppmärksamhet om jag skapar en profil på någon dejtingapp. Men är uppmärksamhet = bra? För 99% är kukbilder eller riktigt ÄCKLIGA VIDRIGA kommentarer som får mig att hata män. Så den där uppmärksamheten är fasiken inte positiv eller något att eftersträva utan får mig bara att tappa hoppet på mänskligheten. Vem fan vill bli sexuellt trakasserad?


Om man mäter "det är lättare att hitta kärleksparters" utifrån hur mycket sexuella trakasserier en person får utstå, så vinner, tyvärr, kvinnor. Men inte fasiken är det något att vara avundsjuk på.
 
Jag som kvinna, eller vad jag nu ska kalla mig, får mycket uppmärksamhet om jag skapar en profil på någon dejtingapp. Men är uppmärksamhet = bra? För 99% är kukbilder eller riktigt ÄCKLIGA VIDRIGA kommentarer som får mig att hata män. Så den där uppmärksamheten är fasiken inte positiv eller något att eftersträva utan får mig bara att tappa hoppet på mänskligheten. Vem fan vill bli sexuellt trakasserad?


Om man mäter "det är lättare att hitta kärleksparters" utifrån hur mycket sexuella trakasserier en person får utstå, så vinner, tyvärr, kvinnor. Men inte fasiken är det något att vara avundsjuk på.

Vilken dejtingapp får du kukbilder från ??
Sen har jag svårt att tro att en majoritet av män sysslar med detta...
 
Men vad gulligt. Att du som man berättar hur andra män beter sig mot kvinnor. För du har ju sån stor erfarenhet av kvinnor och hur det är att vara kvinna.

Fast många på buke berättar ju om att dom aldrig fått en dickpick. När detta var på diskussion tidigare...
 
Och många berättar att dom får det! Många berättar också att längden inte har någon betydelse, eller utseendet etc. Men det går ju inte in. För det håller du ju inte med om.
Jo, men det är ju liksom självklart ? Att alla inte tycker lika.
Däremot när den stora massan tycker lika. Då kan man tala om det som ett fenomen. Dvs, där längden är en sådan sak. Att det då finns en liten andel som ej bryr sig behövs inte påpekas. För det håller jag med om, för det är så verkligheten ser ut.
 
Jo, men det är ju liksom självklart ? Att alla inte tycker lika.
Däremot när den stora massan tycker lika. Då kan man tala om det som ett fenomen. Dvs, där längden är en sådan sak. Att det då finns en liten andel som ej bryr sig behövs inte påpekas. För det håller jag med om, för det är så verkligheten ser ut.

Och när en stor massa av kvinnor (tex här) säger att dick pics faktiskt är väldigt vanliga är det helt ok att vifta bort det eftersom det skiljer sig från vad en tycker själv?
 
Och när en stor massa av kvinnor (tex här) säger att dick pics faktiskt är väldigt vanliga är det helt ok att vifta bort det eftersom det skiljer sig från vad en tycker själv?

Min uppfattning är inte att den stora massan säger att det är "EXTREMT" vanligt med dickpics. Rätta mig om jag har fel genom en undersökning.
 
Min uppfattning är inte att den stora massan säger att det är "EXTREMT" vanligt med dickpics. Rätta mig om jag har fel genom en undersökning.

Nepp, eftersom jag inte tänker slösa tid på att leta reda på något du ändå inte kommer att tro på eftersom det inte passar in i din världsbild.

Det är dock alltför vanligt, dvs det går inte att avfärda med att det bara är creeps som gör det utan helt vanliga män... som av någon anledning tänder på att skicka kukbilder till kvinnor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 606
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 163
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 173
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp