Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Män tenderar ha högre krav på kvinnor (utseende, men också att män generellt tar större plats i relationen dvs kräver mer anpassning från kvinnans sida) än vad kvinnor har på män, men visst finns det sådant som gör att kvinnor väljer bort män också.

Allt färre kvinnor ställer upp på att mannen tar huvudrollen i relationen, de vill i högre grad vara jämlikar och inte sista pusselbiten i någon annans liv, det har vissa män svårt att förstå och acceptera. På liknande sätt har många män värderingar, vilket bl a illustrerades i valet, som inte alls är kompatibla med kvinnor. Dessa män är ofta ovilliga att reflektera över sådant som jämställdhet och att kvinnor existerar som hela individer, samtidigt som de är förnärmade över att de inte får de kvinnor som de pekar på.
En följd av att mannen ser sig själv i den självklara huvudrollen, där han inte behöver besitta några överväldigande positiva egenskaper för att "förtjäna" en kvinna, är att alla eventuella önskemål som en kvinna i sin tur kan tänkas ha blir betraktade som lyx. Goda värderingar är en lyx, dvs allt intellektuellt och emotionellt utbyte utöver att slippa bli trakasserad, tafsad på eller slagen är en lyx. Att attraheras av någon med attraktiv kropp är också en onödig lyx för en kvinna, samtidigt som mannen kallt räknar med att kvinnan bantar om hon skulle gå upp några kilo under förhållandets gång. Dömandet av kvinnor som väljer "fel" genomsyras således ofta av en sexistisk dubbelmoral.

När det gäller att anpassa sig efter vad andra vill ha är det traditionellt en kvinnlig paradgren, fast då brukar det ske lite mer omedvetet och inte som ett sätt att få sitt, därför har män ett något svårare utgångsläge om de skulle försöka sig på detta. En man som saknar förmågan att lyssna på kvinnor är förstås förlorare redan från start.
Få män är villiga att bortse så från sitt eget ego, få av de som sedan är villiga att göra något så medvetet konstlat som att bli någon annan i jakten på en relation kan ens förstå vad kvinnor vill ha eftersom de inte förstår vikten och betydelsen av ömsesidiga relationer. De förstår inte heller att det är en form av arbete att anpassa sig så efter någon annan, eftersom de aldrig ägnat sig åt sådant förut, så förr eller senare krackelerar de eller inser kanske att det inte är värt det. Av ohejdad sexistisk vana misslyckas många män med att upptäcka unika kvinnors personlighet och egenvärde, men har med jämna mellanrum försökt kompensera för det med sexistiska strategier och försök till att ta kontroll genom att bryta ned. Män som i ruinerna av allt detta talar om att anpassa sig efter vad kvinnor vill ha, samtidigt som de saknar den grundläggande förmågan att förstå och lyssna på kvinnor, tar jag med flera nypor salt.
 
Kan du visa en undersökning som bekräftar att alla kvinnor vill ha en man på över 1.80? Min uppfattning är inte att den stora massan kvinnor lägger så stor vikt vid längden.

Är på gymmet. Men du är ju en gammal medlem. Trodde du hade sett alla tidigt undersökningar som postats här ?
Har du provat att fråga runt bland dina väninnor?
 
Jag har missat om det kommit upp en seriös undersökning. Det är helt enkelt inte min verklighet. Mina väninnor har inte heller partners som är över 1.80.
Har du få väninnor? Eller ovanligt korta ?
Längre tjejer är nog lite kinkigare med längd av naturliga skäl.
 
Är på gymmet. Men du är ju en gammal medlem. Trodde du hade sett alla tidigt undersökningar som postats här ?
Har du provat att fråga runt bland dina väninnor?

Bland mina kompisar är inte längden någon bigie, inte när det kommer till seriösa förhållanden och kärlek.
Är det bara ligg är det mer fokus på utseende men inte när det handlar om en partner.

Jag är likadan själv. Mina ligg ser ofta ut på ett visst sätt. Han jag är kär i är en riktig nörd och helt fantastisk.
 
Har du få väninnor? Eller ovanligt korta ?
Längre tjejer är nog lite kinkigare med längd av naturliga skäl.

Nu kanske jag inte räknas, för mina väninnor är lätträknade och av medellängd, men jag känner inte alls igen det här.
Jag valde inte min man baserat på längd (men visst är han längre än mig, det är de flesta). Min bästa vän har en kortare pojkvän. En annan har en kille som är så lång att han får böja sig när han ska in i vårt (lilla) hus.
Tro det eller ej men vi valde partner baserat på personlighet.
 
Jag är en kortis och tycker Inte att män som är lika korta som mig själv är speciellt attraktiva. Har i af inte mött nån kortis som fått mig intresserad, helt oavsett andra kvaliteter, men några 180+ cm behöver de inte vara..

Senaste mannen som fångade mitt intresse är kring 175 tror jag och det är ju rätt lagom för just mig, men kring 170 funkar finfint också. Helheten är viktig för intryck och intresse, även om inte alla tycker så.
 
Nu kanske jag inte räknas, för mina väninnor är lätträknade och av medellängd, men jag känner inte alls igen det här.
Jag valde inte min man baserat på längd (men visst är han längre än mig, det är de flesta). Min bästa vän har en kortare pojkvän. En annan har en kille som är så lång att han får böja sig när han ska in i vårt (lilla) hus.
Tro det eller ej men vi valde partner baserat på personlighet.

Det är ju roligt att ni finns. Men det förändrar ju inte statistiken. Sen att alla långa inte räcker till.
 
Har du några väninnor som fått dicpics? Har du någon undersökning?
Hur kan du annars ta det ena som sanning, men inte det andra?
Finns för lite statistik om dickpics. Bara dragit den slutsatsen efter buke och sunt förnuft. Sunda människor skickar inte dickpics och jag väljer att tro att en majoritet är sunda män.
 
Tråden ser ut att ha en rätt öppen frågeställning.

Du snävar omedelbart ner den till dig själv och dina erfarenheter? Till dejtingsidor? Livet är mycket mer än dejtingsidor.

Ska jag se mig omkring i mina bygder så finns det massor (ja massor) av fina starka kvinnor som helt misslyckats i att finna män att leva med. De lever ofrivilligt ensamma. Det gemensamma för dem verkar vara att det är starka kapabla självständiga kvinnor.

Ska jag sticka ut hakan så vill män ha osjälvständiga våp. Min egen korta förfärliga tid i nätdejtingen visade ofta att män ville hitta nån som kunde flytta in i deras hus, ta del i deras liv och sköta deras hushåll. "jag har ett jättefint hus du kan flytta in i. Det saknar den kvinnliga touchen..."
Ett sidospår från var tråden har hamnat, men det här är intressant tycker jag. Jag hade samma teori på gymnasiet (när jag inte hade någon pojkvän), men sedan flyttade jag och började träffa män i stället för gymnasiekillar och har efter det aldrig haft problem med att någon potentiell partner ansett att jag är "för stark".
Är det här ens enda erfarenhet tror jag att letandet har skett på fel ställen, men ärligt talat så tycker jag också att hela attityden om att vara för stark och kapabel tyder på någon slags överlägsenhet/överdriven självbild som kanske inte är helt enkel att leva med.
 
Vad då räcker till? Menar du att jag skulle ha "nöjt mig" med vad som helst bara för att längre killar redan är paxade?
Nej du, väx upp.
Nej, säger jag inte.
Bara att har du två exakta kopior till personlighet och utseende. Men den ena är 170 och den andra 190. Då väljer dom flesta den långa. Just plain fact. Men andra egenskaper spelar ju också in.
 
Finns för lite statistik om dickpics. Bara dragit den slutsatsen efter buke och sunt förnuft. Sunda människor skickar inte dickpics och jag väljer att tro att en majoritet är sunda män.
Jag har inte sett någon statistik angående längd heller. Sunda människor väljer inte partner baserat på längd och jag väljer att tro att en majoritet är sunda människor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 529
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 946
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 011
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp