Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 741

Bukefalos 30 år!

Äntligen fått ut alla kläder på Vinted iaf, några plagg såldes direkt. Några har favoritmarkeringar. Hoppas att det kanske säljs lite imorgon när barnbidraget kommer.

Tänker att jag ska sätta en deadline för mig själv på dessa annonser, och när deadlinen kommer så ska allt köras till second hand istället.
Vet bara inte hur lång tid som är rimligt. Kanske till påsk? Lov till lov liksom? 🤔

(Nämnda pocketbok har för övrigt 42 favoritmarkeringar just nu. :banghead: )

Trasigt ska kastas i brännbart fattar jag det som.
Så tolkade jag först.
Sen pratade jag med en kompis om det, som har kontakt med Erikshjälpen. Då säger han att man fortfarande kan lämna till Human bridge det som är rent men trasigt då dom fortfarande gör trasor osv av det. För så gör dom på Erikshjälpen.
Huvudbry delux. :rofl:

Grannstaden ska tydligen ha en separat textilinsamling för rent men trasigt, när man läser på deras hemsida tex.

Jag får helt enkelt ta mig till min åvc och se vad som finns/ står som alternativ där att välja på.🤔

Så tolkade jag först.
Sen pratade jag med en kompis om det, som har kontakt med Erikshjälpen. Då säger han att man fortfarande kan lämna till Human bridge det som är rent men trasigt då dom fortfarande gör trasor osv av det. För så gör dom på Erikshjälpen.
Huvudbry delux. :rofl:

Grannstaden ska tydligen ha en separat textilinsamling för rent men trasigt, när man läser på deras hemsida tex.

Jag får helt enkelt ta mig till min åvc och se vad som finns/ står som alternativ där att välja på.🤔
Eller gör det enkelt för dig och kasta i brännbart 😂

La ut en grej för 250:-. Fick ett förslag på 150. Jag kontrade med 180. MÄNNISKAN BUDAR DÅ ISTÄLLET 100:-?? Då erbjöd jag 200 😆 Nästa drag: personen lägger prylen i en bundle tillsammans med två andra grejer (för 20 och 11 spänn). Skulle kosta drygt 250. Personen bjuder 169. Jag kontrade med 200. Nu får vi se vad som händer. Irriterande strategi!

Sålt lite kläder under gårdagskvällen, så ska packa och posta.
Idag är det ju barnbidrag, så förhoppningsvis rasslar det till lite på Vinted ikväll. Hoppas!

Funderar också på att göra en ny säljtråd med tyg på fb, har massor kvar och vill hellre få bort det än få fyllt pris - så blir väl en till sån 50% tråd kanske. 🤔

Eftersom jag inte kom iväg till Återvinningen häromdagen men jobbade hemifrån igår så fick jag utrensat lite lådor och städat i dem.

4 olika glas till second hand
2 laddare bortskänkta
Skänkt bort 2 tavelramar till mamma
Skänkt bort 2 lampor till ena brorsdottern :banana:

Lagt ut ländtäcket på Vinted (tror inte det kommer säljas men men)

Tog med 3 små lådor från jobbet som kommer vara perfekta för att slänga värmeljus, batterier i innan de åker till återviningen

Det är inte sant..
...vi skänkte iväg en massa alpintrustning/barnskidor förra året.

I vintras ordnade vi en snygg upphängning, perfekt för våra fyra par skidor. Nu när vi äntligen bara hade fyra par. .. trodde vi.

Tills idag när jag fick en ingivelse och gick upp på bodvinden. Hittade två par till, gaah :arghh:

Jag har äntligen klar med skärpen jag hållit på med så nu tror jag att jag har samlat ihop alla nitarna som blivit över. De tog ju slut mitt i ett skärp så jag råkade visst beställa väldigt mycket för många för säkerhets skull till det sista 😅 Jag får se om jag kanske måste sälja något av skärpen också för det är lite pengakris just nu, men jag vill inte för de blev jättefina och jag tycker att priserna på läderskärp verkar ligga lågt om jag utgår från vad jag har sålt tidigare. Fast sheinskit ligger ute för 150-300 spänn i mängder på vinted så jag kanske bara behöver ramla på rätt köpare.

För övrigt så står det rätt still för jag orkar inte vara hemma i kylan och röja utan jag håller mig hos pojkvännen. Fast jag rensade faktiskt ut en del nagelgrejer innan idag. Har inte bestämt om jag ska försöka sälja det eller slänga för det blir nog inte många kronor av det

Minirensning i barnens pysselleragrejer.
Rensade först ur en typ spik och skruvsorteringslåda vi haft olika pärlor i, skänker allt till loppis.
Så att innehållet från tre lådor fulla med fimolera blandat hej vilt, blev rensat och sorterat och nu ligger färgsorterat i olika fack.

Mer luft i pysselhyllan och betydligt mer ordning :banana:

Fått lite sålt på Vinted och massor av favoritmarkeringar. Och ovanligt många förfrågningar om att reservera varor? Jag är ledsen men jag tänker inte reservera ett par leggings för 25kr fram till löning. 🙈

Iaf postat två kassar med paket idag, skönt! 🥳

Lyckades kränga på mitt ex en bokhylla också, så skönt att bli av med utan att behöva krångla med att annonsera och grejer! 🙌🏻

Fått lite sålt på Vinted och massor av favoritmarkeringar. Och ovanligt många förfrågningar om att reservera varor? Jag är ledsen men jag tänker inte reservera ett par leggings för 25kr fram till löning. 🙈

Iaf postat två kassar med paket idag, skönt! 🥳

Lyckades kränga på mitt ex en bokhylla också, så skönt att bli av med utan att behöva krångla med att annonsera och grejer! 🙌🏻
Jag reserverar inte heller. Köparen brukar ghosta en och objektet förblir osålt..

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026