Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 984

Bukefalos 30 år!

Jag funderar på om det är besvärligt att sälja skor/ kängor/ stövlar på vinted dvs jag skulle ha svårt att köpa något om jag inte får lämna tillbaka. Och jag vågar inte ta tillbaka något som jag sålt. Tänk om personen använt och det är förstört..

Jag funderar på om det är besvärligt att sälja skor/ kängor/ stövlar på vinted dvs jag skulle ha svårt att köpa något om jag inte får lämna tillbaka. Och jag vågar inte ta tillbaka något som jag sålt. Tänk om personen använt och det är förstört..
Jag har sålt några par skor på Vinted.
Ett par helt nya bara provade och ett par klackade sandaler. Mått och såldes utan problem tillslut.

Har andra par ute nu också. Blivit endel att folk frågar om mått. Men sen blir det inget köp efter det.
Fått bud på ett par men var nästan hälften av priset jag lagt ut för. Så blev lite snål och gav ett motbud. Ångrar liiite att jag inte accepterade direkt. Men hade bara legat ute några dagar. 😅

Jag har sålt festklackar, ridskor och diverse barn och ungdomsskor. Tar mått om någon ber om det och har inte öppet köp.
Det har fungerat bra :)
Om skorna inte passar får de sälja vidare.

Jag sålde en cykel nyss. La ut den på Blocket vid lunch och nu ikväll åkte den. Jag har också fått handpenning på torkskåpet vi säljer, och det ska hämtas på fredag :bow:
”Tyvärr” ska det ersättas med en garderob som kostar en slant, men skönt att få mer funktionell förvaring till tvättstugan :)

Sålt ett par ljusstakar.
Så sent som igår flyttade jag över dom till min påse med kommande skänkes saker efter att ha legat uppe ett år på Vinted och även Tradera några omgångar utan att bli sålda.

Fick ett meddelande om vilken höjd dom hade först. Var dock helt säker på att det stod i annonsen.
Kom sen att tänka på att det kanske mer var en koll att jag fortfarande hade kvar dom hemma efter ett år. :rofl:

8 böcker upp på Studentapan.
Sparade endel Studentlitteratur sålänge som jag tycker är intressant/ trevliga böcker. Får se om någon av dem också läggs upp i sinom tid

Och två ungdoms hästböcker upp på Vinted.
Vet inte riktigt var jag kommit över dom två. Då dom stod i bokhyllan måste det vara något nyare anskaffande iaf. :angel: Inga jag har något affektionsvärde till så bättre någon annan kan få nöje av dom.

Inte hänt så mycket på rensningsfronten men ändå något.
Tvättat och lagt ut två par ridbyxor varav sålde ett par direkt.
Håller på och putsar upp ett par ridskor som jag tänkte lägga ut framöver.
Kollade även igenom sonens ridkläder där det mesta var urvuxet eftersom han bara rider i outdoorbyxor, så det ligger nu i skänkespåsen.

Har bestämt mig för att i helgen ska jag skruva ner sonens sängram och så får den bli fraktad till TaTillVara på tippen.

Reflekterar en del mellan varven och är så glad att jag tog itu med den här livsförändringen/rensningen.

Det är de små detaljer, som att göra sig av med barnens urvuxna kläder direkt istället för att spara på vinden. Att regelbundet och återkommande gå igenom hyllor och lådor för att se så inget onödigt tillkommit. Att få reflektera över ens beteende och varför vissa saker är så svåra att släppa.

Att sakta men säkert rensa bort sånt som inte gör mig glad utan mest tar plats.
Det har liksom spritt sig till övriga livet också, jag rensar bort sånt som inte gör mig glad utan mest tar onödig och negativ plats i min hjärna.
Men det tar tid. Förändring tar tid. Men åh så värt det.

Jag har 2 och svårt att hålla reda på dessa :rofl:

Vågar knappt lägga ut något för att inte missa ha ha
Jag har två lådor, en med upplagda prylar och en med prylar som ska läggas upp. Just för att hålla koll på allt.

Men tänker att med 600 annonser, kanske personen driver det mer som företag?

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III