Bukefalos 28 år!

Ångra köp innan man fått varan?

Problematisk

Trådstartare
Den 22 eller 23 köpte jag en sak från ett större företags webbutik. Grejen var slut i alla butiker häromkring, men det stod att den skickas ca 25/6 och det tyckte jag var okej.
Nu har fortfarande ingen vara kommit, det står fortfarande att den skickas ca 25 på hemsidan vilket får mig att anta att den inte inkommit till centrallagret än, eftersom de varor som finns i lager står det att se skickas inom 1-2 dagar.
Nu börjar jag hamna i ett läge att jag inte kan vänta längre, kan jag ångra mitt köp innan varan kommit? Hur?
Jag har redan betalat (knappt 2000) och behöver de pengarna för att kunna leta efter nåt likvärdigt på annat håll.
 
Ring till företaget och kolla om det går att ångra köpet innan varan är skickad. Vissa företag vill inte att man ångrar "i förväg" utan vill att man tar emot varan och returnerar den igen på det vanliga sättet. Så att ringa och fråga dem är det absolut enklaste sättet.
 
Det brukar gå bra att göra så om man ringer och säger till. Du har ju ångerrätt iom distansköp (till 14 dagar efter du fått varan) och det är mindre jobb för dem att hantera det innan varan är skickad än att ta emot en som skickas tillbaka.
 
Ett tips är ju också att kolla om de vet hur lång tid det kan ta att få återbetalat också. Även om butiken sköter sin del direkt kan det ju vara hanteringstid i systemet som gör att det dröjer innan du har pengarna på kontot igen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 444
Senast: Hiddeous
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 209
Senast: Draumsyn
·
M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 737
Senast: M-Meduza
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 682
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp