Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar verkligen att kolla annonser på icke godkända hingstar som man försöker kränga på ena eller andra viset.
Hittade en halvblodshingst på 23 år med en placering i lätt hoppning. Pappan var intressant på sin tid men resten är rätt ointressant.
Eller en ponnyhingst som beskrivs ha bl a halvblodshingsten Urbino (1962-1991) i stammen, morfars morfar! Den är registrerad i Blå Basen utan stam och verkar inte heller ha varit visad.
 
Sjukt, känns lite på samma sätt som när vissa tar föl för att stoet råkar ha en livmoder, att hästen råkar ha kulorna kvar så då är det en bra idé att den får betäcka för hingsten vill säääääkert ha en massa föl. 🙄

Ja, och är det visat med rejektion så är det ju domarna som har fel, jue. Alla vet ju att min häst är det finaste som finns. Domarna har bara inte sett det.

(sarkasm av elakaste sort)
 
Sjukt, känns lite på samma sätt som när vissa tar föl för att stoet råkar ha en livmoder, att hästen råkar ha kulorna kvar så då är det en bra idé att den får betäcka för hingsten vill säääääkert ha en massa föl. 🙄

Jag ser det som ett sätt att dra in pengar, inget annat. Det finns intressanta hingstar som inte varit godkända som både gjort något och lämnat något, som Chabloon, som kan tillföra aveln något. Men hingstar som bara gått i hage ser jag som något som ägaren försöker tjäna pengar på.
 
Alltså utan att veta hur du beskrev utbildningsnivån är det omöjligt för oss att veta om svaret var konstigt.

För mig betyder grön och outbildad ungefär samma sak. Är dock ingen expert på unghästlingo men är det verkligen så omöjligt att köparen faktiskt söker en häst i den åldern som kommit längre i utbildningen än vad din har gjort?

Kommunikation med främlingar på internet är alltid lite svårt.. i all välmening..

Nä, grön och outbildad är inte samma sak. Inte alls. En 15 år gammal häst kan vara outbildad men en erfaren och trygg skogsmulle. Medan en unghäst som är tänkt att bli en dressyrstjärna kan vara rätt välutbildad men fortfarande rätt grön (iaf utanför ridhuset).
 
”Hej jag ska sälja min häst hon är föd med ett öga hon är 161 i manke hon är snäll o villig att lära sig nya saker hon är fem år för mer info om pris diskonteras.”
Bild på häst som rids barbacka av hjälmlös ryttare där man inte ens ser benen på hästen för bilden är tagen påväg bort från fotografen och benen döljs av typ gräs. 🙈
 
Inte hästrelaterat men i random loppisgrupp så säljer ngn ”10 st mkt fina M tidningar med mkt intressant läsning. Nypris 55-59:- st.” Personen vill ha 50:- för dessa 10 tidningarna 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 776
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 225
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 159
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 479
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp