Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Rutinerad men kravlös medryttare sökes."

😂
Ok, i övrigt en väldigt bra annons sökesannons för någon som kan motionera en äldre, välskolad häst. Så formuleringen kom utav att det måste ske efter hästens behov och inte ryttarens. Men första meningen var ju given i denna tråden! 😁
 
C5122828-4B95-4BB0-AF37-7BB1F8AC75B9.jpeg

Frågan är vad man ska med två lama hingstar till, är de möjligtvis rullstolsburna eller hur tar de sig fram? 🤔😂
 
En annons på en ponny där det står att ponnyn behöver stärka ryggen och jobbas mycket från marken och ridas med hjälptyglar... 🙄

En annan annons där en ponny född 2010 söker ett sista hem. Annonsören uttrycket att det ska vara ett sista hem och ponnyn ska absolut inte behöva flytta runt mer. Själv har hon haft den sedan i våras.
 
:eek:
Att man ens har mage att sälja nåt dylikt. Och för det priset.
För några är sedan beställde jag en hjälm från en en hyfsat välkänd hästbutik. De hade blivit fel på lagersaldot så trotts att jag hade beställt och betalat hade de ingen hjälm i lager. Så de ringde då upp mig och erbjöd mig att köpa visningsexemplaret som hängt ute i den fysiska butiken. De skickade bilder på hjälmen och man kunde tydligt se repor och liknande skador på hjälmen. De försäkrade att de inte var något fel och gick ner någon hundring i pris (hjälmen kostade drygt 2000kr). Men jag vägrade köpa den och påpekade att de inte kunde ha någon aning om vad som hänt med hjälmen när kunder provat den och hanterat den. De blev sura på mig och betalade tillslut tillbaka pengarna jag redan betalt för den hjälm som inte fanns i lager.
 
Är ni redo att ta ansvar, har tiden och framförallt kunskap och erfarenhet av att välkomna en ny familjemedlem till familjen så kan det vara er vi söker för vår fina lilla kille på snart 1,5 år. Samt att det ALLTID finns någon vid hans sida hela tiden. Mer info och bilder på honom skickas till er som är seriösa och som letar helhjärtat efter en ny familjemedlem. Ni som söker skall inte heller ha andra hundar i ert hem. Han älskar allt och alla, lite för mycket ibland. Supersnäll, rumsren och är alltid glad! Maila och berätta för oss hur han hade fått det hemma hos just dig/er Och berätta lite om er och eran vardag. Så återkommer vi hur det än blir.

Jaha både ras och storlek var hemligt, tur man fick veta könet iaf.
 
Ingen annons men jag fick nyss ett samtal från en viss person, som närmat mig med ytterst konstiga förfrågningar tidigare 🙈 (se här: https://www.bukefalos.se/threads/vi...dningen-ni-varit-med-om.1123413/post-19179740)

Historien nedkortat: Personen har väldigt gärna velat att jag ska bli medryttare på hens nerviga travare. Jag skulle motionsköra samt rida in sagda travare. Jag har kört häst ungefär 10 gånger i hela mitt liv, på kul, och kan verkligen inget om körning. Kan noll om att rida in hästar (jag har "halv-ridit in" en häst en gång, men thats it.) och definitivt noll om att rida in travare.

Denne person ringde mig nyss och försökte pracka på mig den här travaren 🙄 Bedyrade att jag skulle passa så bra med hästen och att jag kommer att älska den. Försökte vara trevlig och förklarade igen att nej, är inte intresserad av travare och har noll möjlighet i livet för att ha häst, kan dessutom för lite för att ha häst.
"Men du får en shettis med så du vet att han har sällskap!" utbrister hen då. Som om det gör saken bättre :confused:
Säger igen att nej tack, och du kan inte fortsätta ringa mig om den här travaren - jag är inte intresserad.
Då börjar hen igen med sitt "åh du och travaren skulle passa så bra för ni är som gjorda för varandra" Förstår inte hur hen kan veta det då vi aldrig ens träffats.
Fick bli otrevlig till slut och la sen på. Funderar på att blocka, den här människan är ju helt rubbad.
 
Ingen annons men jag fick nyss ett samtal från en viss person, som närmat mig med ytterst konstiga förfrågningar tidigare 🙈 (se här: https://www.bukefalos.se/threads/vi...dningen-ni-varit-med-om.1123413/post-19179740)

Historien nedkortat: Personen har väldigt gärna velat att jag ska bli medryttare på hens nerviga travare. Jag skulle motionsköra samt rida in sagda travare. Jag har kört häst ungefär 10 gånger i hela mitt liv, på kul, och kan verkligen inget om körning. Kan noll om att rida in hästar (jag har "halv-ridit in" en häst en gång, men thats it.) och definitivt noll om att rida in travare.

Denne person ringde mig nyss och försökte pracka på mig den här travaren 🙄 Bedyrade att jag skulle passa så bra med hästen och att jag kommer att älska den. Försökte vara trevlig och förklarade igen att nej, är inte intresserad av travare och har noll möjlighet i livet för att ha häst, kan dessutom för lite för att ha häst.
"Men du får en shettis med så du vet att han har sällskap!" utbrister hen då. Som om det gör saken bättre :confused:
Säger igen att nej tack, och du kan inte fortsätta ringa mig om den här travaren - jag är inte intresserad.
Då börjar hen igen med sitt "åh du och travaren skulle passa så bra för ni är som gjorda för varandra" Förstår inte hur hen kan veta det då vi aldrig ens träffats.
Fick bli otrevlig till slut och la sen på. Funderar på att blocka, den här människan är ju helt rubbad.

Men hjälp!

Blocka verkar vara det enda rimliga, inget annat verkar nå fram.
 
Ingen annons men jag fick nyss ett samtal från en viss person, som närmat mig med ytterst konstiga förfrågningar tidigare 🙈 (se här: https://www.bukefalos.se/threads/vi...dningen-ni-varit-med-om.1123413/post-19179740)

Historien nedkortat: Personen har väldigt gärna velat att jag ska bli medryttare på hens nerviga travare. Jag skulle motionsköra samt rida in sagda travare. Jag har kört häst ungefär 10 gånger i hela mitt liv, på kul, och kan verkligen inget om körning. Kan noll om att rida in hästar (jag har "halv-ridit in" en häst en gång, men thats it.) och definitivt noll om att rida in travare.

Denne person ringde mig nyss och försökte pracka på mig den här travaren 🙄 Bedyrade att jag skulle passa så bra med hästen och att jag kommer att älska den. Försökte vara trevlig och förklarade igen att nej, är inte intresserad av travare och har noll möjlighet i livet för att ha häst, kan dessutom för lite för att ha häst.
"Men du får en shettis med så du vet att han har sällskap!" utbrister hen då. Som om det gör saken bättre :confused:
Säger igen att nej tack, och du kan inte fortsätta ringa mig om den här travaren - jag är inte intresserad.
Då börjar hen igen med sitt "åh du och travaren skulle passa så bra för ni är som gjorda för varandra" Förstår inte hur hen kan veta det då vi aldrig ens träffats.
Fick bli otrevlig till slut och la sen på. Funderar på att blocka, den här människan är ju helt rubbad.

Skam den som ger sig! 😜 😂
 
Men hjälp!

Blocka verkar vara det enda rimliga, inget annat verkar nå fram.
Jepp hen är nu blockad.
Försöker rannsaka mig själv och liksom tänka efter om jag sagt något till ägarens medryttare när vi träffades, eller till ägaren som skulle få hen att jaga efter mig och bli så väldigt på. Men jag var ju bara ärlig när vi pratade häst lite allmänt jag och medryttaren. Och till ägaren har jag i princip bara sagt vad jag inte kan.
Sjukt störigt och förvirrande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 774
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 225
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 147
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 479
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp