Bälteslås!

Sv: Bälteslås!

:rofl: Ja du Trygg, nöden har ingen lag. :rofl:
Får det honom att sitta fastspänd så får du väl ha med dig en bommullspinne i väskan ett antal månader framåt. :D Det är ju inte så han far illa av det, vad jag kan se. :p
Liksom... titta på en bomullspinne gör inte ont. :angel:
 
Sv: Bälteslås!

Tack!:D

Tänk så enkelt det kan vara ibland! :angel:

Bäst att tillägga -med tanke på forumets stundtals utopiska karaktär- att lillbusis har örontermometer och är inte utsatt för incest så metoden bör inte generera i några trauman! ;)
 
Sv: Bälteslås!

Vad det var för en sak jag hotade med?

En sådan här;

tops.jpg


Efter en förstoppning har lillbusis utvecklat en fobi för bommullstops!

Nöden har ingen lag!
Nu gäller det bara att inte moster, som bla är chef för BUP, får reda på systerdotterns pedagogiska metoder!:eek:

:rofl:

:bow::bow::bow:

här har vi ett lysande exempel på att tänka "outside the box" - underbart!!

:rofl:
 
Sv: Bälteslås!

Ibland har nöden ingen lag och det är livsviktigt att barnen sitter fastspända. Lite udda metod kanske, men du löste problemet. :)
 
Sv: Bälteslås!

Nu har du ju löst problemet, men jag kan trösta dig med att även de här barnen som man kan bli gråhårig över brukar lugna ned sig så småningom. Vi har ett levande exempel här hemma.
 
Sv: Bälteslås!

Bara av rent intresse: har du fler än ett barn?
För det där funkar väldigt bra så länge det är bara ett barn som hittar på saker.
När det är två eller tre som gör en massa samtidigt så funkar det inte lika bra längre.

Ja, har har två småpojkar.

Varför ska man behöva försvara sig och bli ifrågasatt när man kommer med råd, i en tråd som efterlyser just sådana?

Som vanligt kan man inte råda någon utan att bevisa att man har varit med om ALLT och lite till själv, och dessutom ska man helst visa upp examensbevis i rådande ämne :crazy:
 
Sv: Bälteslås!

Kan du inte sätta på han tumvantar?

Eller jag fattar ju inte riktigt hur bältet sitter men det kanske blir svårare med tumvantar.

Du vill väl kunna få upp bältet fort om det skulle krisa?
 
Sv: Bälteslås!

Kan du inte sätta på han tumvantar?

Eller jag fattar ju inte riktigt hur bältet sitter men det kanske blir svårare med tumvantar.

Du vill väl kunna få upp bältet fort om det skulle krisa?

Ska hon limma på dem eller?
Barnet är 2 (två) år gammal, inte en bebis!

Och det går alldeles utmärkt att knäppa upp bältet med tumvantar....
 
Sv: Bälteslås!

*kl*

hahaha, vilka otroliga inlägg:rofl:

å vilken uppfinningsrik mamma som till slut löste problemet!!
 
Sv: Bälteslås!

å en två åring kan inte ta av sig tumvantar??
 
Sv: Bälteslås!

*kl*

Midsommaraftonen firades tillsammans med barnens pappa. Han kom redan i torsdags kväll och möblerade om bilbarnstolen.
I går åkte vi ner till Varberg för firande där. Vi åkte miljövänligt i två bilar för att vi senare på kvällen skulle åt två skilda håll.
Den yngste sonen har inte en enda gång försökt att knäppa loss sig sedan det ligger tops i bilen!

Jag hade bara med mig lillbusis tillbaka. Upptäckte att jag hade lite luft i ena däcket så jag stannar på en bensinstation för att fylla på däcket. Då inte luftpumpen fungerar riktigt går jag in för att be någon på stationen att hjälpa mig.
Det är kö till de två kassorna och utanför hör man plötsligt världens tutande!
Alla i kön ler mot varandra i tron om att det är ett ungt gäng med glada Midsommarfirare som tutar förbi.
Men tutningarna avtar inte utan verkar komma från en bil alldeles utanför.
Det tutar nu något alldeles förskräckligt -värre än när Sverige tog VM-brons i USA 1994- så öronhåren krullar sig på oss åhörare!

Då plötsligt förstår jag att det är ju MIN biltuta!! :eek:

Har så bråttom ut att jag hinner inte vänta på de automatiska dörrarna utan kör näsan platt mot glaset, studsar tillbaka och ut!
Där, på förarsätet, står ett stycke clown med ett öra till öra-leende och tuuuutar för glatta livet på de som tankar!

När han får syn på sin ansiktsmosade mamma blir han livrädd och innan jag har larmat av och öppnat dörren kastar han sig bak mellan framsätena, fastnar med ena foten och blir hängandes upp och ned i baksätet!
Där lät jag honom hänga ett tag medan jag höll min predikan..:angel:

Tack och lov för att man har automat med "låst" växellåda!
Dvs. när jag sätter nyckeln i tändarlåset och vrider den ett hack så kopplas spärren till växellådan ur.
Annars hade han väl rullat förbi en snopen mamma och antagligen tutat och vinkat med en tops i handen!:o:

Det glädjer mig så mycket att ni med sådan här barn säger att det blir bättre när de blir äldre!:bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Bälteslås!

Det där e tröttsamt :)
Man får inte glömma att barn i den ålder förstår mycket mer än man tror :angel:
Min son hade samma "ovana". Jag sa till honom att bilen stannar när låset går upp och så släppte jag på gasen :laugh:
När jag gjort det tillräckligt många gånger så trodde han på det :D
Det funkade alldeles utmärkt under lång tid, ett par år eller så.
 
Sv: Bälteslås!

Det skulle triggat min son till det yttersta, Gud så skoj! Jag kan göra så att bilen stannar!
Jag hade banne mig inte kommit ut från gårdsplan!
 
Sv: Bälteslås!

Alla har sina egna sätt, men när man inte får sitt barn att behålla bältet på tror jag att jag vågar säga att man inte sagt till ordentligt. Vissa saker kan man förhandla om andra inte... Jag dömer ingen, det kanske du kan se, om du läser mitt första inlägg. Däremot motsätter jag mig att en 2-åring kan bestämma över sina föräldrar.
Jag tycker att du dömer. Att du säger att du inte gör det förtar inte vad du faktsikt skriver i inläggen.

[
]Det är alltid intressant att veta vem man debatterar med och vad de har för bakgrund så därav min fråga.
Tre barn, som alla varit lite mer än andra. De små är tre och fyra år och den äldsta är snart 18. Och nej, det är inga problem hemma nu, fast han var mer vild än tam som liten.

Jag håller med dig till viss del. Det jag drar slutsatsen om är att förälden har varit inkonsekvent. Hade det från första gången barnet knäppte upp bältet kommit ett sk "åsknedslag" från föräldern så hade det nog inte blivit nåt fortsatt problem.
Den slutsatsen kan du dra, men du riskerar ett stundande "rude awakening"! ;)

Visst, så kan man också försöka bortförklara saker.
Det där tyckte jag var ett särdeles kränkande uttalande.

Jag har 3 barn, ingen av dem änglar... Vi har testat gå hem i snön utan skor osv. Jag tycker nog att jag kan säga att man måste vara bestämd. Mina barn har testat mig, men aldrig i h..vetet att de haft en chans när det gällt bilbältet eller cykelhjälmen. Det är ju livsviktiga saker. Jag förstår inte hur man ens kan fundera på att acceptera att en 2-åring inte vill ha bälte. Men visst, alla barn och föräldrar är olika. Förstår inte alls argumenten för ett barn som vägrar ha bälte heller. :crazy:
Det vore ju lite trevligare om du de facto läste inläggen innan du börjar raljera. 1: Det är ingen som argumenterat för att låta barnet åka utan bälte. 2: TS har inte låtit sin son åka utan bälte. 3. Ingen har sagt att man inte skall vara bestämd, det är du som helt på egen hand förutsatt att "vi andra", med barn som är lite finurligare än andra, är slappa i vår uppfostran.

Man kan som vuxen bestämma över alla barn, så jag håller inte med dig. Visst kan det kännas hemskt ibland, men livet är inte alltid rättvist. Speciellt sett från barns ögon.
Öh, nej. Man kan inte bestämma över alla barn utan att kränka dem, vilket är förbjudet enligt svensk lagstiftning. Däremot kan man nog lura sig själv att tro att man "vunnit", men man får i allmänhet betala surt efter.

Precis så gör jag med min son. Lungt och medodiskt. "Om du inte borstar tänderna så åker vi inte. Då kan vi inte hälsa på gammelmormor. "[...] ibland kan det ta tio minuter. Men det går alltid. Och det gäller ju inte tandborstningen alla gånger, utan alla vardagliga saker som en tvååring tycker man kan strunta i.
Prova fyra timmar på varje grej istället för tio minuter, så får du ett hum om vilka strider som är värda att ta för tex vår familj. Hos oss kompromissar man inte med tex bilbälten eller tandborstning. Folk i allmänhet gnölar om vikten av konsekvens hos föräldern, men hur förklarar de att mina barn, som under fyra års tid aldrig någonsin fått borsta tänderna själva innan jag eller min man borstat dem färdigt, ändå skriker sig blåa varje kväll för att de vill borsta själva först?
 
Sv: Bälteslås!

Det glädjer mig så mycket att ni med sådan här barn säger att det blir bättre när de blir äldre!:bump:

Det blir bättre! De mognar med tiden och får åtminstone ett hum om konsekvenstänkande samt impulskontroll.

Mina är redan mycket bättre än de var för ett år sedan, men fortfarande är det verkligen jättejobbigt emellanåt, sådär så min man och jag sliter vårt hår och undrar vad fan vi tänkte med egentligen... :confused:

Jag brukar försöka trösta sig med att de kommer att gå långt i livet, då deras nyfikenhet, företagsamhet och uppfinningsrikedom är egenskaper som premieras i vårt samhälle idag. Döda fiskar, som bara flyter med strömmen och gör som de blir tillsagda, har vi tillräckligt av ändå! ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 550
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 900
Senast: Fraegd
·
Relationer För ett par dagar sen hade jag den stora fräckheten att be mannen ta med barnet på en aktivitet som tar ungefär 30 minuter. Han bollade...
2
Svar
26
· Visningar
2 141
Senast: lilstar
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 919
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp