Bukefalos 28 år!

Bäst i test (ulvlek)

jag kommer också rösta nu och jag har svårt att tro att Ceta INTE är ulv.
Iom att det ser ut som om Kila räddade henne med dels sin tredjeröst, dels extrarösten på Elo.
Annars fanns det ingen anledning för henne att göra så om det stod 3-3 mellan två goda tänker jag.

Jag fattar inte riktigt tanken på att rösta så "rätt" person hamnar i eventuell duell (som du skrev Niy) men det får vi ta sen

cirkus röstar på Ceta
 
DL3 fick dessa minst röster
Niyama
ceta
heffa
lenah
Lobelia
fio

dl 2 fick dessa minst röster
hedinn
cirkus
bollen
harrysen
q

så, nu är det utrett iaf!
 
Hm, medan jag skrev röstade goda lyan på Hedinn. Bättre att lyncha Hedinn då eller ska jag ändra till Ceta för Hedinn redan har en röst?
 
Jag vill lyncha Ceta men har Hedinn som nr 2 och vill inte att hon ska vinna duell så:
Niyama röstar på Hedinn
är beredd att ändra om det behövs. Men uteslutningsmetoden gör Hedinn mer misstänkt än de andra två som kan ha vunnit käket.
Aha jag fattar - hon ska ha röst :D så hon inte hamnar i duell
 
jag känner nog att mina misstänkta nu är ceta och hedinn men eftersom cirkus också kan ha vunnit i dl 2 så är jag ändå svagt misstänksam där också. Känns ändå som att jag lämnar henne därhän för nu.
Eftersom goda lyan väljer att rösta på hedinn och hon är en av mina misstänkta så väljer jag att rösta där nu
bollen__ röstar på hedinn
för att jag tycker att goda lyans teori om en ond hedinn som vinkar till lena mycket väl kan vara sann
 
Okej, nu röstar goda lyan på Hedinn. De kan (borde!) ha info pga vilka roller som finns där och enligt mitt tidigare teoriinlägg misstänker jag ju Hedinn också.

Nu medan jag skriver detta ser jag även att Niyama röstar på Hedinn.

Jag kan tänka mig att röständra till Hedinn, men det beror ju på om vi helst vill ha ut Ceta eller Hedinn i kvällens lynch?
 
Jag tror att det var ett högst medvetet val av lyan att ”rädda” mig i DL2 för att få någon att lätt lyncha kommande kväll. Att alla misstänker mig på grund av detta förstår jag verkligen. Jag hade velat försöka grotta ner mig i vem av kvarvarande som mest flyter med i att misstänka mig och mata på, för att potentiellt hitta de två kvarvarande ulvarna.

Ser dock att största chansen jag har att överleva ikväll är att följa goda lyan. Dels för att jag hoppas de har någon mer info som jag saknar, för att Hedinn absolut kan vara misstänkt men främst för att rädda mig själv.

Ceta röstar på Hedinn

Ska försöka skriva lite mer teorier, men tänker det är lika bra att lägga rösten.
 
DL4 kl 21.00
20.19 Heffaklumpen röstar på Ceta
Goda lyan röstar på Hedinn
Niyama röstar på Hedinn
cirkus röstar på Ceta
bollen__ röstar på Hedinn
Ceta röstar på Hedinn

Hedinn 4
Ceta 2



Jag sitter med mobilen så ser inga klockslag.
 
Okej, nu röstar goda lyan på Hedinn. De kan (borde!) ha info pga vilka roller som finns där och enligt mitt tidigare teoriinlägg misstänker jag ju Hedinn också.

Nu medan jag skriver detta ser jag även att Niyama röstar på Hedinn.

Jag kan tänka mig att röständra till Hedinn, men det beror ju på om vi helst vill ha ut Ceta eller Hedinn i kvällens lynch?
Det spelar ingen roll tycker jag!
Jag gissar att det som kommer hända nu är att Hedinn röstar på Ceta och Ceta röstar på Hedinn.

Vi tar en i taget helt enkelt
 
Det spelar ingen roll tycker jag!
Jag gissar att det som kommer hända nu är att Hedinn röstar på Ceta och Ceta röstar på Hedinn.

Vi tar en i taget helt enkelt
Jag håller med, att de inte röstar på varandra nu är väldigt icke-troligt.
(Ser att Ceta röstat nu, men redan innan hennes röst kändes det icke-troligt att de inte skulle rösta på varandra)

Jag känner mig nog faktiskt mer säker på Hedinn som ulv efter Goda lyans röst på henne i alla fall… så både Ceta och Hedinn funkar för mig med!
 
Hedinn röstar på Ceta

För att jag tror att det var en räddning av henne från lyan i DL då Elo åkte. Vi vet ju att Kilauea var röstfifflare så antagligen låg en extraröst där.
 
DL4 kl 21.00
20.19 Heffaklumpen röstar på Ceta
Goda lyan röstar på Hedinn
Niyama röstar på Hedinn
cirkus röstar på Ceta
bollen__ röstar på Hedinn
Ceta röstar på Hedinn
Hedinn röstar på Ceta

Hedinn 4
Ceta 3
 
Jag förstår inte vilken info goda lyan skulle ha? :confused: Siaren lär ha siat någon god, spionen fick väl främst info om ängel och sia, så de lär gissa som alla andra.

Att motiveringen är ”att jag taggade LenaH som en som inte läst rollistan” och därför vinkade till henne som ond spion säger väl en hel del tänker jag, hur skulle en ulv ha koll på den onda spionen så tidigt i leken?

Men visst, jag kommer ha lika lite tid till leken imorgon så det är lika bra. Kan vara värt av vissa att tänka om ifall goda ska ha en chans att vinna bara. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 294
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp