Bukefalos 28 år!

Bäst i test (ulvlek)

Hade det inte varit för att leken är slut imorgon så hade jag nästan velat bli synad så ni skulle sluta vara så säkra på att ni hittat de sista två 😩

Min känsla har ändå varit rätt bra i denna leken, med Kilauea och att LenaH visade sig vara ond (nej, röstade aldrig på Lena, men hon var högt uppe bland mina misstänkt). Med det i åtanke är Cirkus högt på listan för den kvarvarande ulven, mest för att det känns så, för jag håller verkligen tummarna att Hedinn är ulv nu 🤞

Då Niyama inte verkar helt övertygad om att jag är sista ulven så kan jag inte låta bli att hålla henne åt det godare hållet. Heffa känns som en god Heffa med alla sina teorier. Bollen är fortfarande svår..

Ledsen att det inte blir bättre än så med teorierna. Även imorgon är otroligt tajt med tid, men hoppas någon lyfter ögonen och granskar fler än mig imorgon.
 
Jag förstår inte vilken info goda lyan skulle ha? :confused: Siaren lär ha siat någon god, spionen fick väl främst info om ängel och sia, så de lär gissa som alla andra.

Att motiveringen är ”att jag taggade LenaH som en som inte läst rollistan” och därför vinkade till henne som ond spion säger väl en hel del tänker jag, hur skulle en ulv ha koll på den onda spionen så tidigt i leken?

Men visst, jag kommer ha lika lite tid till leken imorgon så det är lika bra. Kan vara värt av vissa att tänka om ifall goda ska ha en chans att vinna bara. :)
Lobelia, Q och Harrysen som allihopa var aktuella för duell i DL1 är ju i goda lyan. LL har ju sagt att de som har kontakt utanför leken får dela ev info de har och har de varit i duell vet de ju att de varit det samt om de vunnit och i så fall vad de vunnit.

Sedan har de även den infon du nämner, spionens info, vilka ängeln skyddat och den Harrysen siat.


Edit: Snurrade till det igen och fick in LenaH här igen, men tänkte på fio som var goda spiontvillingen 🤦🏻‍♀️
 
LenaH, Lobelia, Q och Harrysen som allihopa var aktuella för duell i DL1 är ju i goda lyan. LL har ju sagt att de som har kontakt utanför leken får dela ev info de har och har de varit i duell vet de ju att de varit det samt om de vunnit och i så fall vad de vunnit.

Sedan har de även den infon du nämner, spionens info, vilka ängeln skyddat och den Harrysen siat.
Och vilken av den här infon skulle peka på mig som ond tänker du, när inget framkom i tråden innan deras död? Hade nån siat mig ond lär den ju inte ha varit tyst om det?
 
Och vilken av den här infon skulle peka på mig som ond tänker du, när inget framkom i tråden innan deras död? Hade nån siat mig ond lär den ju inte ha varit tyst om det?
Om de som var i duell i DL1 sitter i goda lyan lär de ju berättat det för varandra. Med tanke på att 3/4 som var aktuella för duell sitter i Goda lyan just nu så är ju risken/chansen rätt stor att de som var i duell är där och även att den som vann är där.

Det beror så klart på vilka som varit i duell osv. Men jag tänker att de kanske kunnat utesluta att käket valdes som pris efter duellen i DL1? I så fall måste ju käket valts i duellen i DL2 (annars kan det inte användas natt2). Och då är det, enligt tidigare teorier, någon av du, cirkus och bollen__ som vunnit käket i DL1.

Där i alla fall jag just nu ser dig som mer trolig vinnare av det käket, jämfört med cirkus och bollen__.
 
UPPDATERING
Efter @LenaH s sorti ville @Hedinn göra detsamma. Hon var trots allt originalet! Så hon bestämde sig att nu var det slut! Men – det gick… sådär.

explosion-fail.gif


Vad värre var – när Hedinn låg där på marken och undrade vad f*n som hänt kom programledarna. Och de var skitförbannade! Inget bombande inom en timme före DL! Hedinn försökte ursäkta sig med att ingen dött så bomben räknades inte. Men det köpte inte programledarna. Det blev direkt ner i den uppmonterade fängelsecellen från "Bröderna Lejonhjärta" som någon hittat i rekvisitaförrådet. Väl där inne konstaterade Hedinn att sträckbänken (som fungerade som fängelsebrits) faktiskt var hela 198 cm. Hon sträckte ut sig och pustade ut.

Hedinn var självmordsbombarulv

Natt-DL kl 9.00
 
Då är det bara en vanlig ulv kvar.
problemet nu är ju om det är den som det ser ut att vara eller om någon smugit med helt utanför radarn? Det fanns ju spår att Hedinn skulle kunna varit den som vann käket.
 
DL1
14.45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Lynchas: BSF - Svart får
Käkas: Alla överlevde natten

DL2
19.56 bollen__ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo
Käkas: Harrysen - Pryande siare
Käkas: qitis - Bybo


DL3
18.39 Hedinn röstar på bollen__
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus
20.56 fio röstar på Kilauea
20.57 Kilauea röstar på bollen__

Lynchas: Kilauea - Röstfifflarulv
Också död: LenaH - Ond spiontvilling

Också död: Lobelia - Ängel
Käkas: fio - God tvilling


DL4
20.19 Heffaklumpen röstar på Ceta
20.29 Goda lyan röstar på Hedinn
20.31 Niyama röstar på Hedinn
20.32 cirkus röstar på Ceta
20.36 bollen__ röstar på Hedinn
20.38 Ceta röstar på Hedinn
20.44 Hedinn röstar på Ceta

Lynchas: Hedinn - Självmordsbombarulv
 
Då är det bara en vanlig ulv kvar.
problemet nu är ju om det är den som det ser ut att vara eller om någon smugit med helt utanför radarn? Det fanns ju spår att Hedinn skulle kunna varit den som vann käket.
Ja jag är sjukt nojig men det är jag ju alltid. Du känns ju ändå god men oj vad du lurats 😅 heffa hsr jag svårt att se att hon skulle vara ond, vad tänker du?
 
Ja jag är sjukt nojig men det är jag ju alltid. Du känns ju ändå god men oj vad du lurats 😅 heffa hsr jag svårt att se att hon skulle vara ond, vad tänker du?
Jag tycker heffa hittils resonerat rätt klokt, lite virrigt och blandat ihop saker men det ser jag inte som tecken på att nödvändigtvis vara ulv

Jag tror ju att Ceta är den kvarvarande ulven och att hon räddades i DL2. Tycker hon försöker bonda med Niyama där hon skriver att Niyama inte är helt övertygad om henne som ond - jag håller inte med om att Niyama skrivit så. Tvärt om.

Sen vetefan med Niyama. Hon har gått under min radar lite för mycket för att jag ska känna mig helt bekväm.

Dig vet jag inte heller med egentligen utan det är väl så att även om Hedinn ser ut som den som vunnit käket så kan faktiskt du också ha gjort det (och jag om man ska vara noggrann).
 
Jag tycker heffa hittils resonerat rätt klokt, lite virrigt och blandat ihop saker men det ser jag inte som tecken på att nödvändigtvis vara ulv

Jag tror ju att Ceta är den kvarvarande ulven och att hon räddades i DL2. Tycker hon försöker bonda med Niyama där hon skriver att Niyama inte är helt övertygad om henne som ond - jag håller inte med om att Niyama skrivit så. Tvärt om.

Sen vetefan med Niyama. Hon har gått under min radar lite för mycket för att jag ska känna mig helt bekväm.

Dig vet jag inte heller med egentligen utan det är väl så att även om Hedinn ser ut som den som vunnit käket så kan faktiskt du också ha gjort det (och jag om man ska vara noggrann).
Ja så är det absolut, både du och jag kan ha vunnit det. Jag tycker nog att det känns troligare att det var Hedinn ändå men ja. Tänker att det kan vara något som de i goda lyan har koll på kanske..
 
UPPDATERING!
@Ceta hade inte riktigt varit sig lik sedan @Harrysen försvann. Det hade varit Cetas uppdrag att skydda den stackars pryon. Visst, konsekvenstänket hos Harrysen var väl inte helt på topp men det var ju just därför det var praktik. För att lära sig saker. Och nu, i nattens ensamma timmar, fattade hon beslutet. Hon skulle tala ut med programledarna. Ceta behövde också stöd!

Hon vecklade upp sig ur sängen och började irrfärden genom logementets korridorer. Var var programledarna? Så öppnade hon en dörr – och befann sig i en spegelsal, typ Lustiga huset. Skrämmande i mörkret! Hon slog på lampan på mobilen och såg sig själv i speglarna. Men… hon var inte ensam. I speglarna såg hon andra människor.

Paniken var total. Ceta rusade genom spegelsalen med förföljarna efter sig. Plötsligt snavade hon på en matta – och den flög iväg med farlig fart. Denna del av logementet såg nämligen inte bara ut som en kopia av Lustiga huset, det var en kopia som använts i en 70-talsfilm (återbruk, ni minns!) och nu hamnade Ceta på flygande mattan! Eftersom stoppet inte hade hämtats upp från rekvisitaförrådet fortsatte Ceta hela vägen till goda lyan.

@Ceta var siar-sökare

DL kl 20.30 om ingen har något emot det. Om leken ska ta slut ikväll börjar jag gärna lite tidigare.
 
Jag trodde Ceta på nåt sätt var avslöjad, måste orka gå tillbaka och se vem som började trycka på att hon måste vara ulv. Jag vet att jag lyfte att det kan vara en god som såg ut att bli räddad.
 
Hade det inte varit för att leken är slut imorgon så hade jag nästan velat bli synad så ni skulle sluta vara så säkra på att ni hittat de sista två 😩

Min känsla har ändå varit rätt bra i denna leken, med Kilauea och att LenaH visade sig vara ond (nej, röstade aldrig på Lena, men hon var högt uppe bland mina misstänkt). Med det i åtanke är Cirkus högt på listan för den kvarvarande ulven, mest för att det känns så, för jag håller verkligen tummarna att Hedinn är ulv nu 🤞

Då Niyama inte verkar helt övertygad om att jag är sista ulven så kan jag inte låta bli att hålla henne åt det godare hållet. Heffa känns som en god Heffa med alla sina teorier. Bollen är fortfarande svår..

Ledsen att det inte blir bättre än så med teorierna. Även imorgon är otroligt tajt med tid, men hoppas någon lyfter ögonen och granskar fler än mig imorgon.
Lyfter fram detta att ha i bakhuvudet iallafall.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 612
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 494
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 130
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp