Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

åh, jag håller med, springa långsamt/längdåka /cykla till typ poddar/sommarpratare är ju perfekt! Ska man mata på i högre puls (mjölksyratröskel typ) då behövs dock starkare artelleri i stil med ... hög musik! ;)

Jamen precis :) Nu springer jag mest långsamt såatteee... :angel:

Skulle behöva ladda upp med lite medryckande låtar tror jag.

kl kl...

Efter två dagar med ganska onyttigt ätande (framförallt idag, då blev det all in), inser jag att det inte är särskilt värt det. Åtminstone inte min inställning "men då kan jag lika gärna äta ALLT". Hoppas jag kan jobba bort den känslan, bit för bit. Spenatpizzan tidigare idag - supergod. Allt bröd och all choklad efter det - Varför? Slutar ju bara med att jag blir rätt ledsen...

Nåja, hoppas att jag kan komma tillbaka i bättre tankar imorgon, boot camp 7-8, massor av plugg och så en power walk på eftermiddagen!
Inte ett dugg taggad eller motiverad nu, men alarmet är ställt och när jag väl är där lär det ju kännas bättre :)

*kl*

Lite mer siffernörderi:

Juni innehöll totalt 1944 min träning, dvs ungefär 32 timmar. På den tiden transporterade jag mig, på diverse olika sätt, totalt 464,58 km. 6 vilodagar blev det, vilket känns rätt lagom.

Jag har gått ner exakt 0 kg på detta, men jisses vad mycket gott jag ätit för de där träningstimmarna. :D

kl

Under den senaste veckan har jag haft sån otrolig motivationsbrist så det har knappt blivit någon träning alls tyvärr :( Men idag fick jag tillbaka motivationen och var ute på en löpning/power walk-runda på 14.33 km som tog två timmar ganska exakt. Kanske inget världsrekord på tiden men jag är riktigt nöjd! :) Imorgon börjar jag jobba på heltid så jag antar att jag kommer vara ganska trött iaf den första veckan på jobbet men några pass under veckan ska jag försöka få med hade jag tänkt :)

Ni andra kämpar på ordentligt som vanligt! Är så himla imponerad :) Jag har bara skummat igenom tråden nu men det ska läsas ikapp när tillfälle ges, ni skriver ju på som galningar :p

Samma här... har ätit godis och mår illa.

Kl
Juni blev en dålig träningsmånad för mig men det var väntat. Snart tillbaka i vanliga rutiner.den här veckan har jag iaf fått in två träningspass och en del springande på stranden idag. Ställde in tennisen ikväll, träningsvärken i låren är inte nådig!

Hittade en i en global utmaning som lyckats skrapa ihop 24 mil idag redan... Hade sprungit dessa på 3 h 19 min, det blir 0:49 min/km. GÅR det, eller är det fejk? Eller är det proffs-marathontider, springer inte de ett marathon på typ 3-4 h?

Det är ju skitbra att du hittat nåt som funkar för dig:) jag brukar lyssna på P3 dokumentär när jag är ute och går och det funkar (förutom att jag börjar tänka på helt andra saker och missar vad dom pratar om;))

Det är så svårt det där med mat. Vet du varför du har det tänket kring mat? Vad som triggar?

Jag äter när jag blir uttråkad, så himla onödigt, så jag får försöka göra mitt liv mer intressant:D

Vaaa? Så snabbt kan man väl inte springa ens? Det låter ju sinnessjukt! 49 sekunder per mil? Nä det luktar fusk tycker jag iaf!

Vad skönt att du fått tillbaka lite motivation:) bara försök håll ut under de första jobbveckorna så ska du se att du vänjer dig fort och orkar träna lite då och då:)

Veckan: 5 h 23 m + promenader

Måndag: sprang 3 km på 23 min, promenad
Tisdag: Grit 30 min
Onsdag: 70 min spinning, promenerande
Torsdag: Bodypump 55 min, Box 85 min, promenerande
Fredag: Ingenting
Lördag: Styrkepass (typ bodypump) 60 min.
Söndag: Ingenting

Två vilodagar är lite för mycket, men det tog lite musten ur mig att gå såhär mycket som jag gjort. Men aja, det får vara så. Nu är det dubbelpass idag, och sedan är det op imorgon. Hoppas att jag kommer igång och kan börja träna till i slutet av månaden. Under juni har jag med promenader tränat nästan 43 h och utan promenader nästan 26 h. Lite under målet, men ptja det stör mig inte så mycket. Nästan 7,5 h löpning, helt godkänt. Har dessutom sprungit rätt bra, fyra pass på över en timme, varav två över en mil. Börjar lossna, synd att jag fått lite ont i knät efter de senaste veckorna, men hoppas att det bara är tillfälligt, jag vilar ju nu efter op och kommer att sätta igång med promenader och lugn jogging är målet. :)

Det är ju helt omöjligt, inte ens eliten på 100 meter springer så snabbt :p (100 meter på 10 sekunder motsvarar 1:40 min/km)

Nu kanske jag gör bort mig på matte, men isf fuskar alla som springer marathon också? Isabellah Andersson som vann Stockholm Marathon i år sprang på 2 h 33 min, och det var 42 mil? Då borde det vara fullt möjligt att springa 24 mil på 3 h 19 min? Om man är proffs alltså. Eller vad missar jag?

Länk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 117
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 488
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka