Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev orolig att jag äter för mycket då det stod att man kan bli trött om man äter stora mängder eller mycket mat och det triggade igång mina tankar, så det var så jag tänkte. Inte bekräftelse utan lugnande ord. Eller så är det samma sak fast på olika sätt.

Nej, sjukdomen söker bekräftelse. Den säger till dig att du söker lugnande ord, men så är det inte. Du vet mycket väl hur de mängder du äter förhåller sig till en normal måltid.
 
Jag blev orolig att jag äter för mycket då det stod att man kan bli trött om man äter stora mängder eller mycket mat och det triggade igång mina tankar, så det var så jag tänkte. Inte bekräftelse utan lugnande ord. Eller så är det samma sak fast på olika sätt.

Du har ju haft matscheman och gud vet allt, så du vet ju faktiskt det där själv.
 
Idag fick jag nytt jobb! :D
1 september går jag ut och jobbar igen efter bara 7 månader inne. Känns både kul, skrämmande och spännande! :D

Livet börjar ordna sig, helt klart.
Äntligen tillbaka i rätt stad, flytt på g och nu nytt jobb 500 m från nya bostaden. Gilla!

Idag har jag varit på terapeutisk massage igen. Aj. Samt fått remiss till ortopeden. Like!
 
Min telefon hatar buke...

Nåväl, idag har jag gått massor. Sightseeing. Har hängt med en australiensare jag hittade i bratislava, som också skulle till budapest idag. Perfekt!

Imorgon blir det thermal baths (vad det nu kan heta på svenska). Tänker även slå till på en massage. Eventuellt även pedikyr, det beror lite på hur det funkar med trasiga tån. Skämmabortmigsjälvdag, för på torsdag ska jag flyga till Sverige igen.
Lär bli lite museumtittande också, lagom kravlöst och lugnt!
 
Promenader är det enda jag får genomföra just nu, med risk för våld mot käken och allt möjligt sådant där som tydligen är viktigt :p

Så igår och idag har jag knallat så stortårna blivit ömma, fått massor av fräknar och försökt ta tillvara på solen :love: På köpet har jag också fått en miljon myggbett, så jag antar att det blir byxor på midsommar :grin: (Mest för att hindra mig själv från att klia sönder mig ännu mer).

I morgon är det återbesök. Jag ska fråga om när jag får börja träna igen. Håll tummarna för att det blir snart!! :banana:
 
Senast ändrad:
GAMEDAY! :D Sista matchen innan uppehållet i juli, vore gött att vinna! Mötet står ett lag som ligger under oss i tabellen för så det är bara att köra! Förhoppningsvis blir det inte 25grader varmt idag, jag önskar till och med liiite regn.. :love:
Matchstart kl19, jag ska bara sova lite först.. :p (slutar om 2h 15min..)

Woop woop!
 
@Sleepan Så kul med nytt jobb, grattis! :)

@LindgrenV Lycka till på återbesöket! Och klia inte ihjäl dig. :D Know the feeling, myggen älskar mig...

Här går det bra efter resan, åter till goda vanor. Pga att jag missat att bussarna nu går på sommartid fick jag mig en promenad till jobbet i måndags (ca 25 min) och då de går ganska sällan öht nu blev det också en promenad hem igår. Cykel vore väldigt skönt men jag hittar ju aldrig nån som jag vill ha!
I måndags skrittrunda i skogen, igår gym och idag blir det nog ett pass på ridbanan. :) Ganska mycket motion alla redan alltså, för att vara mig! Det kändes faktiskt redan liiiiite bättre i låren när jag tränade igår, jag kunde gå djupare ned i utfallssteget (på balansbräda och stepbräda) utan att avlida. :up: Sen är det dock ett hårt tag om ledstången i trappan ned till omklädningsrummen som gäller. :laugh:

Nästa vecka är det 100 % fältjobb hela veckan, kommer vara ute minst 8 h per dag och gå i skogen (i mycket lugn takt). Underbart, hoppas på fint väder men kanske inte för varmt! Allra mest hoppas jag på inga fästingar, jag brukar aldrig nånsin ha fästingar men har haft tre redan i år...
 
Tack!

Inne = utredning, ute = radiobilspolis. Iaf i detta fallet :)
Så nu ska jag få jobba med det jag vill göra. Hoppas på att trivas och vilja stanna ett antal år, för att sedan försöka ta mig in på rytteriet! :)

Ridande polis, vilket drömjobb! :) Vad krävs för att ta sig in där?
 
@Sleepan - grattis till jobbet! :)

@LindgrenV - håller tummarna för goda besked idag :up:

@WS6 - kör så det ryker på matchen! :banana:



-----------------
Jag har börjat med att cykla minst en av vändorna till dagis nu, sen några veckor tillbaka. Det är 1,6 km enkel väg, dvs utmärkt vardagsmotion, och brukar ta strax under 5 min dit (mest uppförsbacke). Idag däremot hade jag tuuuuuunga ben, det tog nästan 7 min att cykla! :eek: Hoppas det bara var en svacka och inte nåt skrot på g i kroppen.
Om 1,5 h blir det en ny cykeltur, denna gång till tandläkaren för att göra klart rotfyllningen. Yay... :down:
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Igår 8 km promenad, stannade till vid nya utegymmet och testade lite grejer. Typ 10 minuter bara innan jag gick vidare. Sen yoga på kvällen.

Idag drygt 5 km promenad innan frukost, sen planerar jag att gå på friskis sommarjympa ikväll, det ska vara stationsjympa den här gången. :)
 
Håll tummarna för mig nu, ska träffa läkaren vid 11 och det är bedömning om jag ska bli inlagd eller hur de närmsta veckornas planering ska läggas upp. Det som är lite skönt är att mamma är med mig, ibland kan det kännas tryggt att inte vara ensam i sådana situationer.

Jag är jätte nervös och hoppas att det inte blir vägning för jag har gått ner i vikt sen sist jag vägde mig där och det kommer inte göra dom glada. Och så håller jag tummarna för att mina blodprov är bättre än förut och att blodtrycket är normalt idag eftersom det växlar lite. Vill inte ge dom anledning till att sätta LPT.

Just nu är jag så nervös att jag mår illa. Jag hatar att träffa läkare när situationen är som idag. Är så beroende av vad dom bestämmer. Måste försöka komma ihåg att hon vill det som är bäst för mig.
 
Igår 8 km promenad, stannade till vid nya utegymmet och testade lite grejer. Typ 10 minuter bara innan jag gick vidare. Sen yoga på kvällen.

Idag drygt 5 km promenad innan frukost, sen planerar jag att gå på friskis sommarjympa ikväll, det ska vara stationsjympa den här gången. :)

Vad aktiv du är Zassoo, låter som roliga saker du gör också tycker jag :)
 
Idag är en bra dag - för idag får jag börja JOBBA!! :D /Mvh Galen
Nej men jag klättrar på väggarna här hemma efter 3,5v sjukskrivning, jobbig separation och diverse random skit i livet utöver det. Så att få komma tillbaka till en vardag och börja jobba igen känns som en befrielse på riktigt! :D

Dessutom har jag idag, för första gången på samma tid, faktiskt lyckats få till lite träning. Visserligen bara 20min CT, men ändå - jag blev svettig utan att lungorna höll på att döda mig = happiness! :D
 
Jag håller tummarna för att du blir inlagd idag @Qelina, det är dags för dig att ta tag i det här innan din kropp ger upp helt.

Förstår att det känns skönt @Nixehen, jag klättrar också på väggarna när jag måste sitta hemma längre perioder (och kortare, för den delen :angel:).
 
@zassoo - jag hade fel, det var rensningen idag. Men det gick bra! Låg och höll på att somna bitvis :D det tog ju tid och var långs pauser när medel skulle verka! Själva rotfyllningen dröjer till september, det var den snabbaste tiden som fanns :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 721
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 027
Senast: Mineur
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
913
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 453
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp