Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit på gymmet, 20 minuter på crosstrainer och sedan en runda med de vanliga övningarna. Alltså jag var helt slut i benen efter de där 20 minuterna, visst hade jag en del motstånd men än då. Skön känsla i kroppen efteråt och nu har jag ätit sen lunch i form av hemmagjord pizza.
 
Grattis @Chili :)


Själv dricker jag rödvin såhär på en söndag :angel: och äter s'mores :D :up: Eller ja, gjorde iaf, tills regnet började vräka ner och släckte grillen :down:
 
Nämen, det är en sån dag idag. Lite trött och seg, inget riktigt tempo i kroppen. Men efter att ha tränat som en tok (nästan) söndag-fredag så blev det en välbehövlig vilodag. Sovmorgon, tv-spel nästan hela dagen :angel: Sen jobbigt ångestig på eftermiddagen utan egentlig anledning, det slog bara till. Ett yogapass fixade det ganska bra faktiskt, flytta andningen från högt upp i bröstet till ned i magen där den ska vara.

Nu chokladbollsmet till efterrätt, det är som sagt en sådan dag :p Nya tag imorgon, då ska jag på massage! :up:
 
Tack för alla gratulationer hörni! :)

Det blev en rejäl supersallad till middag och födelsedagswhisky till dessert. :up: I morgon blir det ridning och på tisdag ny tur till gymmet för en muskelrundsmörjning. Känns fint! Ska skaffa bra skor att gå i också, har just nu bara inte så bra sneakers och vandringskängor. Hade så sjukt ont igår efter Helsingfors i fötter och höfter, kunde knappt gå på kvällen. Skärpning med skodonen!
 
Blev ingen löpning idag. Men - peppar, peppar, så känns knät lite bättre idag. Önskar mig att det mår bra imorn! Enda som är dumt med ett helt knä är att ortopeden kanske får svårare att utreda... Hur som så vill jag träna!!
 
Tror att jag brutit minst ett ben i foten. Bra där... Nåväl, hann i alla fall ta mig upp på ett berg (och halvdog av ansträngningen, värmen var inte nådig) och se fin utsikt.
Morgondagens sightseeing i Wien verkar det dock bli värre med.
Hoppas att det mirakelläker under natten. Men eftersom det hände för över två timmar sedan och inte blivit det minsta dugg bättre är jag inte så hoppfull. Jaja, sånt som händer.


Och grattis @Chili !!
 
Jag har varit totalt off från Buke i en mån och hänger inte alls med :eek:
Jag kan i alla fall flika in att jag var 75 min snabbare på Vätternrundan det här året :D I år krävdes det både en del tårar och svordomar för att ta mig i mål för bägge mina knän började göra pissont med 10 mil kvar. Men nu är det bara 3 km simning kvar innan jag kan håva in min andra klassiker :D
 
Håller tummarna för att foten är bättre idag @cili! Vad hände? :(

Själv sitter jag och äter en andra frukost, knäckemackor och ägg, vägrar att kalla det för lunch! :p Och ska snart cykla mot stallet, så en mils transportcykling och rida en häst får bli dagens träning. Sen ska jag bara krypa ner i soffan, glo på serier och njuta av en ledig eftermiddag.
 
@Mulberry: Jadu, jag är timanställd och jag antar att företaget anställde för några sommarjobbare, eller något. Himla skönt att veta att man får jobba mycket, men fem dagar i veckan hade varit bättre, så man hade hunnit med att ha ett liv :p. Men så fort alla semestrar är slut lär jag få jobba mindre igen.

Verkar vanligt bland timanställda för sommaren. Har nog haft tur som får så mycket ledigt men självklart blir det ju mindre pengar också :)
 
I helgen har jag ätit alldeles för mycket och för mycket onyttigt. Nya tag idag! Ikväll blir det friskis med en kompis. Underbart att kunna vara utomhus!
 
Håller tummarna för att foten är bättre idag @cili! Vad hände? :(

Själv sitter jag och äter en andra frukost, knäckemackor och ägg, vägrar att kalla det för lunch! :p Och ska snart cykla mot stallet, så en mils transportcykling och rida en häst får bli dagens träning. Sen ska jag bara krypa ner i soffan, glo på serier och njuta av en ledig eftermiddag.
Inte ett dugg bättre dessvärre.
Slog foten rakt i ett dörrstopp som nån mindre begåvad människa skruvat fast på en yta man måste passera.

Har tagit mig till Wien och försökt promenera lite här. Gav dock upp det, så nu sitter jag på McDonalds på tågstationen och tänker ta ett tåg till Bratislava där jag bokat rum för natten
 
Hur länge måste du låta bli?

@zassoo och @Mulberry nya stigar är alltid roligt! Och med kartan går det ju improvisera lite om stigen tar slut, det kryllar av skogsvägar och gamla stigar och skoterleder så alltid finns det något att följa.

Glömde berätta om loppet i fredags! Tror av någon anledning ofta i förväg att jag ska bli sist, mycket konstruktivt där, men sprang i mål på en bra tid. Nöjd! Hade mina väldämpade men tunga Asicsskor men det tror jag var bra för jag fick inte ont någonstans trots bara asfalt.

@Emtherlia vad otäckt! Är också en försiktig ryttare, tycker du är modig som hoppar terräng!


Låter som en klok prioritering!
Jag får börja tugga mjuk mat om 3 veckor ungefär. Drömde dock i natt att jag fick tugga :p
Träna vet jag faktiskt inte, tänkte fråga på återbesöket på onsdag :)
 
Hej, hej! Jag har inte skrivit på ett tag för att jag känner att jag drar ner stämningen i tråden en del i och med att jag inte mår så bra och jag vill verkligen inte förstöra eller påverka negativt så därför valde jag att inte skriva i tråden.Men nu vet ni i alla fall att jag lever :) Jag kämpar vidare här hemma men har bedömning för inläggning och planering med läkaren på onsdag. Tydligen är läget ännu lite sämre än vad jag trott så vi får se vad som händer. Blir att ta nya blodprover imorgon och se vad de visar på och sen kroppsliga kontroller både idag och på onsdag. Jag håller fast vid att jag inte vill bli inlagd men beroende på vad proverna visar och vad läkaren säger på onsdag så får jag se vad som händer. Vill verkligen vara med och fira midsommar, det är min favorit högtid så vill inte sitta på en avdelning då men sjukdomen och kroppen tar ju inte semester så det är väl inget en läkare kan ta hänsyn till förutom att kanske ge permission några timmar om de är snälla.
 
Jag var faktiskt ute och gick idag, på dagen också dessutom :eek: :D. Blev faktiskt allt som allt cirka 5km men vi stannade till vid en kompis och drog med henne ut en sväng också. Åt den största sallad med räkor jag någonsin gjort själv efteråt men lyckades även käka upp chipsen jag hade hemma också, de bara följde med lite fint sådär.
 
Hej, hej! Jag har inte skrivit på ett tag för att jag känner att jag drar ner stämningen i tråden en del i och med att jag inte mår så bra och jag vill verkligen inte förstöra eller påverka negativt så därför valde jag att inte skriva i tråden.Men nu vet ni i alla fall att jag lever :) Jag kämpar vidare här hemma men har bedömning för inläggning och planering med läkaren på onsdag. Tydligen är läget ännu lite sämre än vad jag trott så vi får se vad som händer. Blir att ta nya blodprover imorgon och se vad de visar på och sen kroppsliga kontroller både idag och på onsdag. Jag håller fast vid att jag inte vill bli inlagd men beroende på vad proverna visar och vad läkaren säger på onsdag så får jag se vad som händer. Vill verkligen vara med och fira midsommar, det är min favorit högtid så vill inte sitta på en avdelning då men sjukdomen och kroppen tar ju inte semester så det är väl inget en läkare kan ta hänsyn till förutom att kanske ge permission några timmar om de är snälla.

Jag tror ingen tycker att du förstör tråden men såklart är det tråkigt att läsa hur du blir allt sjukare.
 
För mig rullar träningen på bra, troligen pga de oceaner av tid jag har nu under ledigheten.
Summerade 20 km löpning och 17 km promenad förra veckan, trots att jag mådde taskigt och låg i soffan måndag och tisdag. Idag känner mig lite trött i kroppen plus ngn liten sträckning baksida lår så jag ska endast promenera en 7 km-runda idag utöver lite transportcykling.

Känner mig glad då jag har gjort en supergod spenatsoppa och fått tillbaka min stadietenta med godkänt resultat(!!) :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2
Svar
30
· Visningar
585
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 932
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 777
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp