Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag. Vill. Träna.


Jag. Vill. Tugga.


Baaaaaah!!!!!!!
Hur länge måste du låta bli?

@zassoo och @Mulberry nya stigar är alltid roligt! Och med kartan går det ju improvisera lite om stigen tar slut, det kryllar av skogsvägar och gamla stigar och skoterleder så alltid finns det något att följa.

Glömde berätta om loppet i fredags! Tror av någon anledning ofta i förväg att jag ska bli sist, mycket konstruktivt där, men sprang i mål på en bra tid. Nöjd! Hade mina väldämpade men tunga Asicsskor men det tror jag var bra för jag fick inte ont någonstans trots bara asfalt.

@Emtherlia vad otäckt! Är också en försiktig ryttare, tycker du är modig som hoppar terräng!

Imorgon ska jag stå på hästloppis så då blir det nog inte heller någon träning, om jag inte orkar på kvällen. Men mitt mentala mående får gå före :)
Låter som en klok prioritering!
 
@zassoo och @Mulberry nya stigar är alltid roligt! Och med kartan går det ju improvisera lite om stigen tar slut, det kryllar av skogsvägar och gamla stigar och skoterleder så alltid finns det något att följa.

Åh, det påminner mig om att jag måste kontakta orienteringsklubben för att se om jag kan få köpa en karta över området, har tänkt på det länge.

Kom också att tänka på en orienteringstävling när jag lyckades hamna utanför kartan :laugh: :o Inte en av mina bästa tävlingar :p
 
Tanken idag var egentligen ett kort löppass, men benen är fasiken tunga. Kanske att det blir en promenad istället, får se! :)
 
Åh, det påminner mig om att jag måste kontakta orienteringsklubben för att se om jag kan få köpa en karta över området, har tänkt på det länge.

Kom också att tänka på en orienteringstävling när jag lyckades hamna utanför kartan :laugh: :o Inte en av mina bästa tävlingar :p

Lantmäteriet har annars bra och detaljerade kartor om det inte är just en orienteringskarta du vill ha. Heter Terrängkartan nu tror jag, tidigare Gröna kartan.
 
Lantmäteriet har annars bra och detaljerade kartor om det inte är just en orienteringskarta du vill ha. Heter Terrängkartan nu tror jag, tidigare Gröna kartan.

De verkar dock vara i skala 1:50 000 och det är alldeles för smått tycker jag, vill gärna ha max 1:15 000 :) Jag är van vid orienteringskartor och skulle gärna använda en sådan.
 
Jobbar hela helgen, och tiden att träna finns inte alls. De få timmarna jag hade mellan jobb och läggdags igår fick gå till att tvätta kläder och städa. Idag jobbar jag heeeeela dagen och har dessutom överliggning. Ehm, jag börjar fundera på vart mitt liv tog vägen. :confused: Hur hinner man träna, rida, umgås med vänner, sköta allt med hus och hem OCH sova, när man jobbar 6 dagar i veckan?
 
Jobbar hela helgen, och tiden att träna finns inte alls. De få timmarna jag hade mellan jobb och läggdags igår fick gå till att tvätta kläder och städa. Idag jobbar jag heeeeela dagen och har dessutom överliggning. Ehm, jag börjar fundera på vart mitt liv tog vägen. :confused: Hur hinner man träna, rida, umgås med vänner, sköta allt med hus och hem OCH sova, när man jobbar 6 dagar i veckan?

Det är nog inte så konstigt att du inte hinner, det gör man inte med det schemat.. Hur kommer det sig att du jobbar så mycket?
 
@Emtherlia, Usch vad läskigt. :crazy: Jag var förut totalt orädd och flängde runt barbacka i någon form av okontrollerad skengalopp och hoppade skyhöga hinder, men dels i takt med att hästarna blev större och större och dels efter min olycka har jag nästan blivit precis tvärtom. Det är stora djur vi håller på med, och de är allihop egna individer som kan reagera helt annorlunda än vad vi tror på för oss helt ofarliga saker. Skönt att det ändå gick så pass bra som det ändå gjorde för tjejen!
 
Mentalt sammanbrott igårkväll ledde till att jag överdoserade mina tabletter igen och svalde ned det med alkohol. Idag mår jag således precis så kasst som jag förtjänar när jag fattar så otroligt korkade beslut.. :wtf::down:

ÄNTLIGEN har vi fått lite regn på Gotland, här har det annars varit sol, sol och sol i veckor = torrt, torrt och torrt överallt. Så det behövdes verkligen! Det innebär dock att jag kommer få släpa min kompanjon (hunden) runt hela promenaden ikväll då han verkligen hatar vatten. :D Men så kan det vara ibland.
I övrigt har jag inte vågat ge mig på någon annan träning än just långa promenader ännu, med tanke på lungorna. Ser fram emot att
komma tillbaka till jobbet till kommande helgen och förhoppningsvis, om nya tatueringen läkt, kunna åka och simma veckan efter det.
För jag behöver verkligen det. Att få komma igång med träningen igen och alla endorfiner det ger, få en bra vardag igen.
...Att en separation kan vara så fruktansvärt jobbig trots att man själv är den som gör slut! :(
 
Sommaren kom, och med den kom min "sommar-lathet". Överallt ser jag folk som tycker det är svinlätt att motivera sig att träna på sommaren, och jag känner mig helt udda som tycker det är lättare när det inte är så varmt. :( Fredagens planer förstördes för att hästskrället (:p) lyckades få av sig sin betesreducerare, så jag fick åka på en oplanerad tripp till betet och leta upp den, lördagens planer kullkastades också p.g.a. alldeles för varmt väder mitt på dagen, ett styck prinsbröllop och en oplanerad grillinbjudan.

Dock känner jag verkligen att jag måste ta tag i det, framför allt för min egen skull. Hur tycker ni det funkar med att träna i värme?
 
Jobbar hela helgen, och tiden att träna finns inte alls. De få timmarna jag hade mellan jobb och läggdags igår fick gå till att tvätta kläder och städa. Idag jobbar jag heeeeela dagen och har dessutom överliggning. Ehm, jag börjar fundera på vart mitt liv tog vägen. :confused: Hur hinner man träna, rida, umgås med vänner, sköta allt med hus och hem OCH sova, när man jobbar 6 dagar i veckan?

Jag jobbar 12h pass allt från 3-5 dagar/nätter i veckan och hinner med träning, hästen, vänner, hem och sova utan problem.. de dagarna jag jobbar sysselsätter jag mig alltid med någon form av träning utöver hästen för att bli trött i kroppen (gym, fotboll, löpning, mtb..)! Genom att ha matlådor spar man lite tid när det gäller att laga mat, storhandla 1gång var-/varannan vecka spar också tid, likaså att städa undan med en gång.. :up:
 
Sommaren kom, och med den kom min "sommar-lathet". Överallt ser jag folk som tycker det är svinlätt att motivera sig att träna på sommaren, och jag känner mig helt udda som tycker det är lättare när det inte är så varmt. :( Fredagens planer förstördes för att hästskrället (:p) lyckades få av sig sin betesreducerare, så jag fick åka på en oplanerad tripp till betet och leta upp den, lördagens planer kullkastades också p.g.a. alldeles för varmt väder mitt på dagen, ett styck prinsbröllop och en oplanerad grillinbjudan.

Dock känner jag verkligen att jag måste ta tag i det, framför allt för min egen skull. Hur tycker ni det funkar med att träna i värme?

Väljer löpning och ridning tidig morgon eller sen kväll när det inte är fullt så varmt ute, fotbollsträningarna är på kvällstid - vissa matcher ligger dock mitt på dagen, gymmet har luftkonditionering och mtb kan bli när helst andan faller på, lite svalare när man susar fram i skogen.. :up:
Själv föredrar jag att träna i regn :love: men det är rätt härligt på sommaren också med fint väder, och känslan man har i kroppen när man är färdig! :)
 
Tack för pepp i förra tråden! Morgonen har iallafall börjat bra med päron och melon till frukost, 7,5 km promenad, linsgryta med en smörgås till lunch och en liten burk kvarg nu innan jag ska ner till stan för att undvika att köpa något onyttigt där...
 
@Mulberry: Jadu, jag är timanställd och jag antar att företaget anställde för några sommarjobbare, eller något. Himla skönt att veta att man får jobba mycket, men fem dagar i veckan hade varit bättre, så man hade hunnit med att ha ett liv :p. Men så fort alla semestrar är slut lär jag få jobba mindre igen.

@WS6: Matlådor kör jag på en hel del, smidigt och snabbt men ibland blir det lite tråkigt. Handlar gör jag typ en gång i månaden, kan springa in och köpa lite mjölk eller grönsaker någon gång i veckan däremot. Jag förstår inte riktigt det där du skrivit om att städa undan på en gång, är det något man faktiskt KAN göra?! :angel:
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Hello tråden! Jag har varit på Helsingforskryssning hela helgen med anledning av min födelsedag idag och således även ätit extraordinärt gott och mycket. Dock blev det bara buffé en gång, igår, och tja... då åt vi, kan man säga. :p I present till mig själv har jag alltså varit på resan men också gått till gymmet idag direkt när vi kom hem. Gjorde mina tre sjukgymnastikövningar för benen och utfallssteget på balansbräda är Så. Jävla. Jobbigt! Det gör grymt ont i lårmuskeln, det känns som om hela muskeln ska gå sönder. :o Så jag mjukstartade med 5x2 istället för 3x10. Att köra bil hem var en pärs, benen bara skakade. Herreguuuud vilka dåliga lårmuskler jag har! :laugh:

Sen gjorde jag även lite övningar så det blev helkroppsträning av det hela. :) Axlar, rygg, mage och ben fick sig alltså en omgång idag med enklare övningar. Känns underbart skönt att ha tränat så det märks i musklerna. Efteråt blev det smoothie på bladspenat, kiwi, mango, limejuice och juice med smak av äpple, svartvinbär och mynta. Supergott, stor rekommendation! Kickstart med de goda vanorna jag påbörjade innan resan. :)
 
Hästen och jag tog oss en promenad i det fina, men väldigt blåsiga, vädret idag. Hon tyckte nog det var så skönt att slippa både att släpa på mig och betesreduceraren (= hennes värsta fiende) att hon inte ens reagerade när det kom en bil. :p Kändes i alla fall skönt att komma ut och röra lite på sig, vi tog dessutom två flugor i en smäll och tränade lite ledarskapsövningar på vägen.
 
Stort grattis @Chili! :)

Kl

Funderar på om jag ska prova en liten, liten löprunda. Knät är ju inte bra, men verkar inte bli sämre av att jag rör på mig...
 
Sommaren kom, och med den kom min "sommar-lathet". Överallt ser jag folk som tycker det är svinlätt att motivera sig att träna på sommaren, och jag känner mig helt udda som tycker det är lättare när det inte är så varmt. :( Fredagens planer förstördes för att hästskrället (:p) lyckades få av sig sin betesreducerare, så jag fick åka på en oplanerad tripp till betet och leta upp den, lördagens planer kullkastades också p.g.a. alldeles för varmt väder mitt på dagen, ett styck prinsbröllop och en oplanerad grillinbjudan.

Dock känner jag verkligen att jag måste ta tag i det, framför allt för min egen skull. Hur tycker ni det funkar med att träna i värme?

Jag tycker att det är rätt jobbigt att träna i värme, så på sommaren tränar jag på morgon eller kvällen men tar gärna promenader mitt på dagen. Jag tycker att det är lättare att motivera mig själv att gå ut och träna när det är ljust ute så det är det som gör det lättare för mig om somrarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2
Svar
28
· Visningar
559
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 894
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 686
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp