Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag och ongen gått knappt två timmar i ösregn. :meh: Imorgon blir det spinning, tredje passet denna vecka. Nästa vecka måste jag ta tag i någon sorts styrketräning, men det är ju sååå trååååkigt... :p
 
Idag har jag och ongen gått knappt två timmar i ösregn. :meh: Imorgon blir det spinning, tredje passet denna vecka. Nästa vecka måste jag ta tag i någon sorts styrketräning, men det är ju sååå trååååkigt... :p

Friskis cirkelträning (gruppträningspass alltså) som finns på mitt gym tycker jag är ganska kul! Kanske finns hos er också?
 
Friskis cirkelträning (gruppträningspass alltså) som finns på mitt gym tycker jag är ganska kul! Kanske finns hos er också?

Jadå, det finns, både cirkelgym och cirkelfys. Sedan har de något nytt som heter "Power hour" där man leker med en medicinboll i en timme. :p Funderar på att testa något sådant.
 
Ääh. Försökte lägga in en bild från dages tretimmarstur. Gick sådär med bilden, men turen var rolig. Följde en stig jag aldrig provat tidigare, den var inte direkt vältrampad.
11947617_10205622197487054_1870301619915833248_n.jpg
Nu då?
 
Så himla skoj @snow! Lycka till! Har ni fixat boende och så än?

Yes, vi hyr ett (svindyrt) rum i ett typiskt brittiskt radhus med två våningar :). Nära till tågstationen i Reading dock och därifrån är det ca 30 min till Paddington station med tåg så lär nog bli en del Londonsightseeing. Till mitt jobb är det ca 20 km och jag hoppas våga cykelpendla iaf vissa dagar (livrädd för vänstertrafiken, haha).
 
Yes, vi hyr ett (svindyrt) rum i ett typiskt brittiskt radhus med två våningar :). Nära till tågstationen i Reading dock och därifrån är det ca 30 min till Paddington station med tåg så lär nog bli en del Londonsightseeing. Till mitt jobb är det ca 20 km och jag hoppas våga cykelpendla iaf vissa dagar (livrädd för vänstertrafiken, haha).
Pappa brukar vara och jobba i Reading, är det där du ska jobba alltså? Säg till om du behöver nå tips eller så om staden så kan jag säkert be honom :)
 
Pappa brukar vara och jobba i Reading, är det där du ska jobba alltså? Säg till om du behöver nå tips eller så om staden så kan jag säkert be honom :)

Aha, kul! Det verkar ligga ett hyfsat stort universitet i stan, är det där han jobbat? :). Du får gärna fråga om han har några restaurangtips!
 
Aha, kul! Det verkar ligga ett hyfsat stort universitet i stan, är det där han jobbat? :). Du får gärna fråga om han har några restaurangtips!
Ja han brukar föreläsa där då och då :) jag ska prata med honom imorgon!
Nån dag måste ni åka till Oxford och punta, det är ett av mina bästa minnen från när vi bodde där :up:
 
11998854_10153245805758353_8283892920367815610_n.jpg


Ett riktigt grispass i slalombacken igår, orkade 4 vändor á ca 70 meter och sista rundan kom jag så långt upp som bilden är tagen. Dock med två pauser efter att de där första 70 metrarna var avklarade :p Fyrbeningarna hade bra mycket mer kräm i benen än mig på nervägen som kom stapplande långt efter dem.
 
Gick på skivstång intervall ikväll, kul! Jobbigt också såklart ;)

Maten den här helgen har varit under all kritik... Vi har haft gäster hit och dit och bjudit på överblivet fika från bröllopet fredag, lördag, söndag :crazy: Just nu vill jag inte ens se åt en kaka eller cheesecake :wtf: Usch. Min kropp är värd bättre mat så nu ska jag återgå till de bra vanorna igen.

Köpte i alla fall träningskort på Friskis idag :up: Känns roligt! Ska försöka gå ett par-tre gånger i veckan sådär hade jag tänkt.
 
Ordnade det sig med pållen?

Ja, på så sätt att han fick åka tillbaka till ägaren (min faster) och gå där och skrota på lösdrift över vintern. Vad som händer när jag kommer hem igen är inte bestämt men jag vill iaf inte ha häst på box igen tror jag utan i så fall försöker jag hitta en lösdriftsplats.
 
Är framme i Reading nu! Verkar vara en mysig stad faktiskt. England bjuder på kanonväder dessutom. Kanske tar en morgonjogg längs river Thames imorgon, måste ändå duscha ;).

Ända smolket i bägaren var att vi (jag och sambo) köpte varsitt engelskt simkort för att få surf. Och när vi satte in det i min iPhone visade det sig att den är operatörslåst (till Telia) och att ingen kunde låsa upp den pga svensk operatör :meh:. Sååååatt, imorgon får min snälla mamma promenera till en Teliabutik i Sverige och be att den ska låsas upp. Suck! Jag är så sur! Köpte telefonen kontant pga hade redan ett abonnemang och visste därför inte att de ändå låste den. Sopprötter.
 
Jag är så party. Gick och la mig klockan nio igår med en bok om konsthistoria.
Idag har jag kört en mtb-runda med misslyckad trattkantarellspaning. Såg inte en enda! Men det var en bra cykeltur med mycket uppför och utför.
Lagar matlådor. Det blir improviserad kycklinggratäng med chilitomater och rotsaker.

Veckans plan
Imorgon ska jag inte träna ett dugg.
Tisdag blir det intervaller i någon form.
Onsdag styrketräning.
Torsdag någonting lugnt
Fredag förhoppningsvis 12 km på hittills oprövad runda på väg till jobbet
Lördag en längre löprunda
Söndag cykla mtb
 
@zassoo "Min kropp är värd bättre mat", vilket fint sätt att tänka på. Det ska jag försöka ta till mig!

@snow Vad härligt att du är framme! Mindre härligt med operatörslåst telefon dock... Vilken UK-operatör har ni valt? Det kanske är för sent nu, men undvik Vodafone om ni kan. Bara problem och kass kundservice... EE ska vara rätt bra, och likaså GiffGaff samt Virgin Mobile.

@imrahil Jösses vad du tränar! Inspirerande. Gillar din bild skarpt också, mer av den varan tycker jag! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2
Svar
32
· Visningar
603
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 936
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 791
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp