Bukefalos 28 år!

binda fast föl

Sv: binda fast föl

Hästar är ju inte smarta av naturen..........Men dom lär sig lätt,dit hör att ta sig loss,med våld eller knyta upp vilken kärringknut som helst.Har dom börjat att dra sönder grimmor eller grimmskaft så gäller det att ha ordentliga don som håller,om man vill få slut på det betendet. En halsring som finns på bilden ovan är ett mycket lämpligt hjälpmedel,man kan rulla runt en handuk så den blir mjukare,när dom tar i och drar så dom inte skadar sig.En kraftig kätting är bra som grimmskaft,som förankras i något som sitter ordentligt fast.När hästen tar i och drar så ser det hemskt ut men den slutar rätt så snart när den märker att det inte går att komma loss.
 
Sv: binda fast föl

Det är bättre att lära dem att de betér sig fel- visa hur man ska göra istället.
Ännu bättre är det att se till att det ALDRIG inträffar!!!!

Ha en säkerhetsknut. mota den om den tänker bakåt.
Beröm när de står stilla- så lär de sig.
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 946
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 900
Senast: lizzie
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 634
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp