blandraser (långt)

Sv: blandraser (långt)

alla har väl rätt att likna och jämföra med vad de vill.
det bestämmer ingen annan.
en del behöver en liknelse med människa för att förstå.
du kanske inte tycker det men vem har sagt att du har rätt i hur andra ska prata och skriva.
menar inget illa, bara påpekar att alla är olika och anv sig av olika sätt i sin vardag.
finns inga riktlinjer för hur man ska vara och leva
Och jag påpekar bara att liknelsen är icke-relevant och saknar förankring i verkligheten. Det har ju jag all rätt att tycka och påpeka. Vidare tycker jag att liknelsen är osaklig.
 
Sv: blandraser (långt)

fortfarande nyfiken på vilken användare du menar?
fast du kanske inte hunnit läsa det än.
men jag vill gärna veta.
så jag inte missuppfattar dig, det skulle vara trist

Hur det skulle kunna missuppfattas förstår jag inte. Det är inte första gången du visar de där bilderna på den hunden för att visa hur "förträfflig" en sådan korsning är. Ett par bilder säger inte ett jota.
 
Sv: blandraser (långt)

Hur det skulle kunna missuppfattas förstår jag inte. Det är inte första gången du visar de där bilderna på den hunden för att visa hur "förträfflig" en sådan korsning är. Ett par bilder säger inte ett jota.

hördu nu får du faktiskt ta och ge dig.
det här är min hund och han är med i en enda tråd till här på buke och det är en sk "bildtråd" där man skulle gissa rasen och alla i den tråden var blandraser!
nej nu säger jag fel!!!
han är med i en till där han simmar och den tråden handlade om just hundar som gilla att simma.
så kom inte här och säg att jag på något sätt nånstans har disskuterat raser mm i någon tråd.

jag har aldrig sagt att den och den rasen är förträfflig att blandas.
sånt intresserar mig inte

när folk far med osanning då blir jag ledsen :cry:

det där tyckte jag var ett otroligt taskigt påhopp av dig.
jag har alla trådar jag är med i sparade så det är ju väldigt enkelt att kolla upp det!
det där får du faktiskt ta tillbaka.
du gjorde mig väldigt ledsen nu.
 
Senast ändrad:
Sv: blandraser (långt)

La du in osanna bilder? eller hur är ditt inlägg ett svar på mitt?
Vad har bilderna i den här diskussionen att göra?
PL
 
Sv: blandraser (långt)

La du in osanna bilder? eller hur är ditt inlägg ett svar på mitt?
Vad har bilderna i den här diskussionen att göra?
PL

nej, du undrade varför jag ville veta om användaren.
det var det hela
och sen undrar jag hur den här diskussionen kommit hit egentligen.
det hela handlade ju från början om varför man som blandrasägare får skit av folk när de inte vet hur det står till från början.
det är jag som är TS och då tyckte jag att jag kunde visa en fin bild på vovven.
fick jag det eller?
klart jag fick, bestämmer väl jag.....
och missupfatta inte detta nu för då blir jag galen
 
Senast ändrad:
Sv: blandraser (långt)

Ja det var ju inte meningen att göra dig ledsen?

Jag har sökt igenom dina tidigare trådar efter det inlägg jag syftade på och jag får lov att erkänna att jag måste ha blandat ihop din hund med en annan som är extremt lik den. Beklagar det. (Det förbryllar mig då jag har ett mycket tydligt minne av det, men jag minns väl fel.)

Jag undrar själv också fortfarande vad de bilderna hade i tråden att göra från första början... Jaha nu ändrade du ditt senaste inlägg så ovanstående fråga kan väl anses besvarad.
 
Senast ändrad:
Sv: blandraser (långt)

ha ha, ja det blev den....

men jag kan svara iaf om du vill.
det är min blandis :)

frisk och kry;)

gör man det rätt blir det inga problem.
fri röntgade och allt och min vovve är åxå friröntgad.

Det är ju jättebra! Men vad hade det med diskussionen att göra?
 
Sv: blandraser (långt)

Ja det var ju inte meningen att göra dig ledsen?

Jag har sökt igenom dina tidigare trådar efter det inlägg jag syftade på och jag får lov att erkänna att jag måste ha blandat ihop din hund med en annan som är extremt lik den. Beklagar det. (Det förbryllar mig då jag har ett mycket tydligt minne av det, men jag minns väl fel.)

Jag undrar själv också fortfarande vad de bilderna hade i tråden att göra från första början...

ok, tack ska du ha det var väldigt rakt och ärligt av dig:)

som jag sa innan, jag ville bara visa en fin bild.
fick jag göra det:confused:
 
Sv: blandraser (långt)

jo tänka sig att jag har sett dem just i såna sammanhang

Men ojoj, har man sett blandraser i sådana sammanhang där de måste tas bort just för att det är en dålig avel på dem, hur kan man då argumentera för den typen av avel?

Jag menar inte att hoppa på dig, men det lät lite motsägningsfullt och blev nyfiken på hur du tänker.
 
Sv: blandraser (långt)

inget ville bara säga det för att vara tydlig.
tråden har nog glidit av spåret tror jag

Hmmm ville säga att det var din för att vara tydlig? Eller vill du poängetra att blandraser är fina?
Om det är det sistanämnda du ville få fram så är det nog ganska klart och tydligt för de flesta, men den procentuella sjukdomsrisken på en blandis är större än på en renrasig då man försöker reducera bort sjukdomar. (Sen finns det konstiga spår inom utställningsraserna också, men nu pratar jag om det stora hela.)
 
Sv: blandraser (långt)

Men ojoj, har man sett blandraser i sådana sammanhang där de måste tas bort just för att det är en dålig avel på dem, hur kan man då argumentera för den typen av avel?

Jag menar inte att hoppa på dig, men det lät lite motsägningsfullt och blev nyfiken på hur du tänker.

jaha eh då har jag läst fel, som jag sa förut så har jag dyslexi.
jag trodde att de menade hos veterinären mm i helt vanliga fall.
jag har sett dem hos vet i helt normala fall där de varit friska förutom att de kanske har snuva eller fått en tagg i tassen.
jag har inte sett nåt annat.
haft djurpensionat och utb massör på hund och inte sett nåt där heller.
hm..... hoppa inte på mig nu..... har sett en del som haft problem som är renras...... men det tänker jag absolut inte ge mig in i en diskussion om
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 851
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 638
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 608
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp