Bli av med jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog formuleringen "... men inte om man ligger på soffan och pillar navelludd" som skaver. Den känns lite världsfrånvänd.

Det är så klart inte omöjligt, men ett snabbt förstahandskontrakt stavas dock vanligen kapital. Antingen i form av att man har råd att betala en extremt hög hyra eller att man köper ett förstahandskontrakt.

Om man provar att heta Mohammed och arbetar i kassan på Lidl så kan man nog ägna all sin fritid åt att med alla medel söka hyreskontrakt utanför de normala köerna utan någon större framgång.
Som sagt, det var till Ts som ansåg att det var bättre att fortsätta gå på a-kassa istället för att iallafall försöka.
 
Eftersom jag bor i östra småland så vet jag att man inte söker efter "vem som helst" till vården här. Man söker efter utbildad personal även nu i det här läget, man vill ha utbildad personal eller personal som har tidigare erfarenhet som man kan stoppa in på en gång utan att behöva utbilda den, för det har man inte tid med. I den här delen av landet är det mycket tillverkningsindustri som just nu ligger på is under coronapandemin. Jag tycker hela den här tråden är väldigt trist, det är väldigt mycket skärp dig från en massa människor som uppenbarligen inte just blivit av med jobbet och bor i en glesbefolkad del av landet. Det är trots allt så att vi inte vill att alla arbetsföra lämnar de glesbefolkade delarna av landet och tar sig mot storstäderna och således lämnar icke arbetsföra kvar. Det är INTE bra för kommunerna långsiktigt. Jag tycker det är helt rimligt att bli orolig när förutsättningarna ändras så snabbt som de gjort nu, på några månader har säkra jobb helt försvunnit och konjunkturen riskerar att stört dyka. Knappast något man förväntat sig för bara några månader sedan att i princip hela världens näringsliv skulle av stanna.
 
Om det var så himla lätt att få lägenhet som vissa här påstår så skulle vi ju inte ha nån bostadsbrist i landet
 
Vill bara sticka in huvudet lite i tråden igen och säga att jag fick ett av de jobb jag sökt i sommar! Riktigt tur har jag haft, "checks all the boxes" för en riktigt härlig sommar :) Det kommer vara stressande och brant inlärningskurva, men jag vet vilka jag ska arbeta med så det blir nog bra ändå!
 
Vi ska bara igenom Tyskland och Frankrike. Inga problem. Vi har intyg på immunitet och så har vi munskydd med oss.
Covid-19 bryr sig inte om regler huruvida man får eller inte får resa. Så bara för att man får resa betyder inte det att det är en så lysande idé att göra det. Men jag hoppas ni får en fin tur och inte drar med er något skit tillbaka till Sverige sedan.
 
Vi ska bara igenom Tyskland och Frankrike. Inga problem. Vi har intyg på immunitet och så har vi munskydd med oss.
Riktigt så enkelt är det inte, jag trorni behöver friskhetsintyg som är max 48h för att ta er in i Tyskland. Kolla upp det hela noga, annars riskerar resan att bli kort och tråkig.
 
Immunitetstest har jag inte hört om att någon kräver, däremot färskt covid-19 testintyg. Immunitet är så oklart kunskapsläge kring.
 
Immunitetstest har jag inte hört om att någon kräver, däremot färskt covid-19 testintyg. Immunitet är så oklart kunskapsläge kring.

Färskt negativt Covid test var vad som krävdes när bror skulle passera Tyskland. Antikroppar skiter de i

Värt vara medveten om att UD fortfarande (till 15 juli) avråder från Tyskland. Och att det kan påverka försäkring osv om något händer i Tyskland
 
Nu åker vi till Spanien i husbilen. Allt är fixat med även A-kassan. Ser verkligen fram emot detta äventyr

Så a-kassan vet att du tänker åka på semester utomlands och att du inte ska ha a-kassa under den här perioden?

Eller menar du med att allt är fixat med a-kassan att du fått den beviljad men inte informerat dem/inte tänker informera dem om att du är förhindrad de dagarna (dvs missbruka systemet)?

Känns udda ha ekonomisk oro och sen avstå inkomst för att åka på semester..
 
Som yrkesförare tycker jag det där låter helt absurt. Det finns en anledning att yrkesförare måste ha rast efter 4,5 timmars körning och det är för att man är ingen bra chaufför om man bara kör och kör utan rast/sträcka på benen.
Nu är ju reglerna som dom är för privatpersoner. Vi är vana vid sträckkörningar. Så det kommer att gå bra. Vi tar nattfärjan över. Sedan är vi i France på eftermiddagen. Där slappar vi en dag eller två. Äter gott o dricker gott. Sedan mot Lyon och franska Rivieran.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 650
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 250
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 184
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp