Bukefalos 28 år!

Blötlägga kikärtor

Wysiwyg

Trådstartare
Gissar att de små rackarna ökar ganska mycket i vikt när man blötlägger och kokar dem. Om jag ska ha 400 g kikärtor till ett recept, hur många dl ska jag då blötlägga av de torra? :)

Mvh borde ha konstruerat mattefrågor som leverne ;)
 
Sv: Blötlägga kikärtor

Ett tips är att blötlägga och koka så mycket du orkar/har plats för. Sedan kan du frysa in kikärtorna i påsar så slipper du blötlägga och koka varje gång :)
 
Sv: Blötlägga kikärtor

Det var ett jättebra tips! Men jag har ingen frys som jag litar på, allting blir frysskadat där inne (har bara ett halvt fungerande frysfack). :(
 
Sv: Blötlägga kikärtor

Det blir lite mer än dubbelt så tunga när du kokar dom, och kokta kikärtor håller sig ungefär en vecka i kylskåp.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 701
Senast: Linda_A
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 757
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 766
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp