Boaboots - leveransproblem?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sveipur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 835
Sv: Boaboots - leveransproblem?

Min häst går barfota, och jag rider på grus/gräs/sand, ja vadsomhelst.

Sv: Boaboots - leveransproblem?

Då har du och din häst tur. Min ömmar på grus och då var det ändå mer än 1 ½ år sen skorna togs av. Med facit i hand skulle han fått behålla järnskorna på, förmodligen tillhör han den skaran som behöver det för att kunna ridas på hårdare underlag. Nu kommer han skos om några veckor eftersom det var jobbigt i vintras med halkan p g a all is, inte bara vid ridning, utan även i hagen. Till våren vågar jag nog inte ta av skorna igen, då han skall slippa uppleva omställningen till barfota en gång till. Däremot kan jag tänka mig att ha honom oskodd bak.

Vi har en annan häst (som inte rids men tömkörs och handhästrids på grus) som i princip gått oskodd hela sitt liv och klarar sig mycket bättre, men han har en annan form på hovarna.

Så har vi tredje hästen som jag inte haft några planer att sko av förrens han blev avskodd av andra anledningar. Först fick han bärrandsröta och då togs bakskorna av för att vi skulle kunna behandla rötan. Funkade hur bra som helst att ha honom barfota bak. Några månader senare åkte han in på en operation och då var de tvungna att ta bort framskorna. Även framfötterna funkade över förväntan den tiden han var helt oskodd. Det är så individuellt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: corzette
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 817
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Goda roller Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL. Tvillingar –... 37 38 39
Svar
766
· Visningar
23 879
Senast: Lobelia
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter... 40 41 42
Svar
836
· Visningar
33 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka