Boaboots - leveransproblem?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sveipur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 835
S

Sveipur

Beställde och betalde ett par boa-boots för 19 dagar sen. Fick orderbekräftelse direkt. Sen har det inte hänt ett dugg, trots att jag skickat 3 mail och undrat vad som hänt. Enligt orderbekräftelsen skulle leveransen ske så fort betalning gjorts vilket skedde över internet 12/9. :mad:

Någon mer som råkat ut för detta?

Sv: Boaboots - leveransproblem?

Var beställde du dem?
Jag beställde ett par Old macs från Tyskland, de skickade iväg skorna först efter att jag ringt och undrat när de skulle dyka upp...de vill snabbt ha pengar men sen att skicka produkten , det är inte så noggrant det.

Jag har oxå råkat ut för det. Är snart 2 veckor sen jag beställde och betalade mina Boa Boots och jag har inte heller fått dom än. :eek:

Nej, det är inte samma leverantör. De är beställda i Sverige och han säljer bara Boaboots.

Ser man på. Det märkliga är ju dessutom att de inte svarar på mail.

Jag har hört att det kan vara 6-8 veckors väntetid på boabootsen. Det är för att intresset har ökat så explosivt nu de senaste månaderna och de hinner helt enkelt inte tillverka dem såååå snabbt.
Synd att de inte talar om det vid beställning.

skumt. Jag har inte mejlat tidigare, försökt vara tålmodig. Men nu har jag oxå skickat iväg ett mejl dit.

Jag som också funderat på att testa Boaboots, har använt Easyboot i väldigt många år och varit nöjd. Men nu har vi en rel. ny häst som fortfarande har understuckna trakter och då sitter inte Easybootsen bra.

Var i Sverige beställde du Boabootsen? Ser gärna fram emot en liten rapport när du fått dem.

Ja de borde dom ju informera om vid beställning i så fall. Stod ju att dom skulle skicka beställningen så fort man betalt.

jag beställde för en vecka sedan och det stod att dom skulle komma inom 2-5 dagar, har ju inte kommitmen menar ni att jag ska stressa på dom lite? Jag har inte betalt något än det var mot ostförskott, och REA :) .Jag vill absolut ha dom om 2 veckor, då hoppas jag att hästen och jag är friska och redo att testa dom. Någon som vet vart man kan köpa broddar till?

FirstAttempt skrev:
jag beställde för en vecka sedan och det stod att dom skulle komma inom 2-5 dagar. Någon som vet vart man kan köpa broddar till?

Ja just ja, hade för mej att de stod nåt sånt. Vet inte vart man kan köpa broddar men skulle gärna vilja veta. :idea:

FirstAttempt skrev:
jag beställde för en vecka sedan och det stod att dom skulle komma inom 2-5 dagar?

Eftersom jag var i akut behov av boots hade jag tänkt köpa Easy Boots eller Old macs, men när jag såg att det skulle ta 2-5 dagar valde jag Boaboots som verkade bättre i storlekarna. Jag förväntade mig alltså att få dem inom denna tid. Nu är det 20 dagar sen betalningen skedde och vi har inte kunnat rida överhuvudtaget... :mad:

Moniq skrev:
Jag som också funderat på att testa Boaboots, har använt Easyboot i väldigt många år och varit nöjd. Men nu har vi en rel. ny häst som fortfarande har understuckna trakter och då sitter inte Easybootsen bra.

Var i Sverige beställde du Boabootsen? Ser gärna fram emot en liten rapport när du fått dem.

Ja, jag skall lämna rapport om det nu kommer att dyka upp några boots. Nu känns det som man missar den fina ridtiden under hösten innan det stora mörkret kommer. Vi kan som sagt inte rida den hästen utan boots och nästa gång hovslagaren kommer åker nog järnskorna på igen.

Om du söker på Boaboots hittar du säkert leverantören. Vill inte länka till sidan eftersom jag inte riktigt är klar på reglerna för hur man får nämna aktörer vid namn här.

FirstAttempt skrev:
jag beställde för en vecka sedan och det stod att dom skulle komma inom 2-5 dagar, har ju inte kommitmen menar ni att jag ska stressa på dom lite? Jag har inte betalt något än det var mot ostförskott, och REA :) .Jag vill absolut ha dom om 2 veckor, då hoppas jag att hästen och jag är friska och redo att testa dom. Någon som vet vart man kan köpa broddar till?

Jag har beställt hos
www.harmonyhorse.se som är billigast just nu i alla fall. Där beställde jag även broddar. De ligger inte ute på hemsidan men de har att sälja. Maila förfrågan.

Jag har inte fått dom än men är inte orolig då man köper mot postförskott där.

Anki

Är ju där jag oxå har beställt. Men man kunde välja på postförskott och bankgiro-betalning. Så jag betalade på bankgiro på en gång för jag tyckte de verkade enklast. :smirk:

unki skrev:
Men man kunde välja på postförskott och bankgiro-betalning. Så jag betalade på bankgiro på en gång för jag tyckte de verkade enklast. :smirk:

Jag betalade också in pengarna direkt på bankgiro eftersom jag trodde det skulle gå fortare då... :confused:

unki skrev:
skumt. Jag har inte mejlat tidigare, försökt vara tålmodig. Men nu har jag oxå skickat iväg ett mejl dit.

Har du fått något svar än?

12/9 - beställde och betalade in på bankgiro (via internet)
21/9 - mailade och undrade om något gått fel
28/9 - mailade igen
1/10 - mailade igen...

:mad:

Börjar oxå få nog av att vänta. Har mejlat en gång men utan att få svar. Ska ringa imorgon för min häst är ömfotad och behöver sina boots! :crazy:

Ringde o pratade med dom idag.
Tydligen så va bootsen på en färja som guppar omkring ute på atlanten. :eek:
Påväg till USA alltså, men pga av stormar har dom inte kunnat lasta av den.
Och sen ska dom till Sverige. Så hon trodde de skulle ta ca 2 veckor innan vi får dom. Inget exakt vad jag förstod, men de skulle skicka de så snart dom fick hem dom. Dom hade massor av beställningar tydligen, många som har väntat väldigt länge. :(

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: corzette
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 817
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Goda roller Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL. Tvillingar –... 37 38 39
Svar
766
· Visningar
23 879
Senast: Lobelia
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter... 40 41 42
Svar
836
· Visningar
33 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka