Boaboots - leveransproblem?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sveipur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 835
Sv: Boaboots - leveransproblem?

unki skrev:
Ringde o pratade med dom idag.
Tydligen så va bootsen på en färja som guppar omkring ute på atlanten. :eek:
Påväg till USA alltså, men pga av stormar har dom inte kunnat lasta av den.
Och sen ska dom till Sverige. Så hon trodde de skulle ta ca 2 veckor innan vi får dom. Inget exakt vad jag förstod, men de skulle skicka de så snart dom fick hem dom. Dom hade massor av beställningar tydligen, många som har väntat väldigt länge. :(

Tack för info. Men varför i h-lvete svarar de inte på mail eller meddelar kunderna som beställt att det inte tar 2 dagar utan snarare 2 månader? Jag rekommenderar ingen att sätta in pengar direkt på deras bankgiro. :mad:

Jag har också beställt boaboots för flera veckor sedan. Har både ringt och mailat i en vecka utan svar. Alldeles nyss fick jag dock mailsvar om att de kommer till Sverige nästa vecka men att man eventuellt inte får några den här gången (!) De tar såklart alla som har beställt i turordning, men då kanske man får vänta i flera månader till..
Kan man beställa dessa någon annanstans ifrån? Min häst är så öm i sina hovar...

Beställde faktiskt jag också ett par på prov, då det var X-pris. Man tjänar ju 4-500:-/paret mot ordinarie pris.

Jag fick svar direkt på mina frågor via mail. Dom skulle få första leveransen i nästa vecka (sen tar det väl lite tid att skicka ut också - min anm.). De hade 130 beställningar just nu och visste inte riktigt om någon storlek skulle ta slut. T.ex. den jag beställt (strl 1). Men tydligen är det en andra last på G som kommer någon vecka senare.

Det skall bli spännande att prova, jag har minst 10 års användning av Easyboot att jämföra med.

Jag blev dock lite konfunderad över storlekarna. De stämmer ganska bra överens med Easyboots storleksintervall (är ju samma tillverkare om jag inte har helt fel), utom just Boas strl 1. Alla andra storlekar av Boa spänner över en EB storlek utom just Boas strl 1 som spänner över 2 storlekar (0+1). Det gör mig lite konfunderad om den kommer att sitta så bra på en hov av den mindre storleken. Men det lär väl visa sig.

Hur går det för dej? Har du fått bootsen ännu?
Jag har fått en lapp från posten nu men när jag skulle hämta ut det så säger dom att mitt paket inte existerar, finns inte på posten alltså... :crazy:
Så krånglet fortsätter :eek:

Betsällde BoaBoots från internet.. .ant. från samma leverantör som er/dig. 14 sept beställde jag dem, igår 25 okt fick jag dem. Mailade en massa, och fick svar, även fast det kanske tog 1-2 dagar. I H***fynd finns ett mobilnr man kan ringa...

//Zsara

Jag har också fått mina. Det som gjorde mig riktigt uppretad , var dels att de inte meddelade sina kunder om leveransproblemen, dels att det tog evigheter innan de svarade på mail.

Istället för 2-5 dagar som utlovats tog det ca 5 veckor.

Oj, hoppas det löser sig. Mina har kommit fram

Det löste sig, fick ringa dit några gånger o greja för det var fel nummer på lappen som jag fick hem så därför hittade de på affären inte mitt paket. Men nu har jag fått dem iaf. :)
Har ni provat dom än? Är ni nöjda? Hur reagerar hästarna?
Jag har inte hunnit prova mina ännu.

Varför använder ni såna där boots? Varför inte låta hästen gå med skor/barfota?

För att jag inte vill sko min häst eftersom det är sämre för ben och hovar. Men han är lite öm fortfarande på vissa underlag så för att slippa de så använder jag boaboots. Sen ska det även gå att brodda dom och det är ju bra till vintern. :banana:

Vi har hittills ridit barfotahästen på mjukt underlag som skog och ängsmark, men eftersom det är otroligt blött ute nu, vill vi även kunna rida på grusvägar.

Vad skönt att det löste sig för dig. Vi har gått en promenad, samt ridit en kortare tur i skritt. Det gäller att ta det försiktigt i början för att undvika skavsår. Hur som helst har vår energiska och lättstressade islänning lugnat ner sitt tempo på grusvägar, sen han blev avskodd för 1 ½ år sen. Han såg väldigt nöjd ut med sina gummidojjor och skrittade fort igen...

Eftersom det var så jobbigt med isen i vintras kommer järnskorna att åka på honom om ett par veckor igen. Broddar på bootsen hjälper ju inte mot halka i hagen. Tveksamt om vi kommer ta av framskorna igen efter vintern. Jag tror tyvärr inte att han är lämpad att gå barfota.

Okej, låter ju som om din häst accepterade dom bra. Hoppas min gör de med. :)

Jag beställde mina 17/10 och fick dem igår!! (28/10) :)

Hade nog tur!

Har provat först bara 15 min promenad och idag en längre ridtur. Hästen går jättebra i dom, tycker jag, precis som förut med järnskor.
Hon har annars ömmat på asfalt och grus ett tag.
Hon verkar trivas med dom.
Men de blir ju mindre känsliga när man rider över "stock o sten" i skogen (eftersom de då inte känner marken lika bra?) och lite snubbligt blev det då. Kanske ovana också eftersom vi bara provat dom två ggr än så länge!

Det är ju lite fipplande med att rengöra hovarna först, sätta på bootsen och få dom att sitta korrekt, och sedan rengöra bootsen efteråt. Men det är det värt! (hovarna ser så fina ut nu)

Ska beställa sånna där Gaiters också som skyddar mot lera och annat som kan komma in i bootsen... De skyddar ju mot eventuella skavsår också!

Vad gäller BRODDAR, så skulle man skriva det i ett meddelande till dom (i ordern). Jag gjorde det och fick med önskat antal med bootsen!
Men det verkar jättekrångligt att sätta dit dom (måste borra hål) och sedan, tror jag, måste de sitta kvar "för alltid"...
Eller?? Någon som vet? Annars är det ju borrade hål i boot-sulan (och då läcker det in smuts/grus/lera genom dom?).

Oj, de verkar ju inte praktiskt att borra hål i dom. Särskilt inte om broddarna måste sitta kvar sen. :crazy: Hur ser broddarna som du fick med ut?

Fick också mina igår, är avundsjuk på er som hunnit prova. Här sitter jag fast med gipsat ben och känner mig smidig som ett kassaskåp de få gånger jag släpat ut mig i stallet :p

Beställde även sån där "skyddsstrumpa". Hade faktiskt funderat på hur den skulle hålla sig på plats och inte glida ur tofflorna, men det visade sig att det var en sula på den som skulle ner i skon, så håller hästen själv den på plats.

Tunga var de bootsen. Närmare halvkilot per styck. Så det blir intressant hur det går för oss som har islandshästar, med gångarter och takt. Jag får ge mig till tåls några veckor tills jag blir av med gipseländet.

unki skrev:
Oj, de verkar ju inte praktiskt att borra hål i dom. Särskilt inte om broddarna måste sitta kvar sen. :crazy: Hur ser broddarna som du fick med ut?

Nej, det där med broddarna känns lite krångligt... Måste ringa o fråga OL om det! (Hur ska man liksom göra sen?? Måste brodden sitta kvar?! )

Hjälp! Jag har tydligen mätt VÄLDIGT fel och beställt och fått för stora boaboots. Jag beställde stl 3 men ska antagligen ha stl 1. Hur kunde jag mäta så fel? Jag har dessutom beställt från USA då det tog evigheter att få från de svenska återförsäljarna. Vad ska jag göra? Några tips?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: corzette
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 817
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Goda roller Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL. Tvillingar –... 37 38 39
Svar
766
· Visningar
23 879
Senast: Lobelia
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter... 40 41 42
Svar
836
· Visningar
33 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka