Bukefalos 28 år!

Bröllopstråden

Haha, alla sätt är bra, utom dom dåliga! :laugh: Meen... Innebär det att du får bestämma namn på dom eventuella barnen?

Nej, vi körde ju lottning så vi får bestämma barnnamn ihop. Hade jag gått med på hans efternamn utan lottning så hade jag fått välja barnnamn och vice versa.

Så jag förlorade allt:p Å andra sidan tänker jag att det nog är mysigt att välja eventuella barnnamn ihop. :)
 
Nej, vi körde ju lottning så vi får bestämma barnnamn ihop. Hade jag gått med på hans efternamn utan lottning så hade jag fått välja barnnamn och vice versa.

Så jag förlorade allt:p Å andra sidan tänker jag att det nog är mysigt att välja eventuella barnnamn ihop. :)
Äsch, typiskt! Fast å andra sidan har du nog rätt i att det är mysigt att välja barnnamn ihop.
 
Här börjar det äntligen gå framåt! Vi är nere i Barcelona nu och tittar på lokaler och har hittat ett mysigt ställe som ligger väldigt vackert till. Det är inte alltför långt ifrån stan, bra priser och de kan hjälpa till med det mesta - vilket är skönt när vi bor så långt ifrån. Vi vet även vilken helg vi vill gifta oss så nu måste vi bara bestämma lördag eller fredag, vilket skulle bli bra mycket billigare, betala in förskottet och sätta igång med pappersarbetet.
 
Nej, vi körde ju lottning så vi får bestämma barnnamn ihop. Hade jag gått med på hans efternamn utan lottning så hade jag fått välja barnnamn och vice versa.

Så jag förlorade allt:p Å andra sidan tänker jag att det nog är mysigt att välja eventuella barnnamn ihop. :)

Det verkar i alla fall inte det minsta mysigt ens för barnet om den ena föräldern driver igenom ett namn som den andra föräldern absolut aldrig skulle ha valt. Så jag tror på samarbete ifråga om ev barns namn. :)

(Bara föreställer mig att jag envist klängde fast vid mitt efternamn och sedan skulle sonen ha fått heta Sven-Östen eller Bartolomeus, enligt faderns beslutsrätt i frågan.)
 
Ja tänkte typ 10 pers i kyrkan och sen 50+ festen.. Vill helst inte ha allt för många åskådare på vigseln.

Men å andra sidan skönt att ha allt gjort på en och samma dag. Haha får nog fundera på detta ;)

Min bästa vän och hennes man gifte sig som överraskning på julafton ihop med närmsta släkten. (Släkten visste inte om något alltså utan helt plötsligt kom prästen på besök). Sen hade dom fest för släkt och vänner i januari. Det var en riktigt rolig fest :D

Jag och maken gifte oss i smyg på midsommarafton för 3 år sen men har fortfarande inte haft någon fest :o
 
Lutar åt ensamma i kyrkan och fest sen efteråt. Så får vi (jag, enligt mitt önskemål) allt på samma dag men ändå enkelt.
 
Längre än så har vi inte kommit med planering. Har stått still i planeringen men är ju en bra stund kvar om det nu blir det datumet vi tänkte.
 
Vad blev det för meny? Kommer inte ihåg om du skrivit tidigare :)
Förrätt blir bacongratinerad palsternackssoppa
Varmrätt blir chili, timjan och vitlöksmarinerat vildsvin, varmrökt rådjur (behöver jag ens påpeka att den blivande maken är jägare) med ungsrostade rotsaker och whisky- och rödvinssåser. Vi kommer ha sittande förrätt och liten varmrättsbuffé så att alla (läs den blivande maken) blir mätta och nöjda.

----

Nu är 3/3 klänningar provade och passar. Jag har dock inte kunnat få tag på bilder på min bröllopsklänning, hon håller på med något hemligt inför bröllopet (möhippan?) så jag får inte pilla på hennes telefon där dom ligger.
 
199B2F71-07B8-498C-8263-3CD641E0337B.jpg

9B41D2E5-F0D4-45E8-8D76-A807999B238F.jpg
 
Idag har vi försökt få lite klarhet i pappersarbetet. Inte det lättaste när vi ska gifta oss i ett land, bor i ett annat och jag kommer från ett tredje. Blev tillslut hänvisade till spanska ambassaden så ska gå dit nu i veckan och prata med dem om vad de behöver. Vore skönt att komma igång med det så att vi kan fokusera på den roliga delen av planerandet ;)
 
20 450 kronor har våra bröllopsgäster skänkt till me-forskningen. Men jag måste erkänna att jag är lite besviken, inte på summan utan på att vi på straxt under 140 inbjudna har fått bara 30 insättningar.
 
I måndags var vi på privatlektion i brudvals, det var jätteskoj! Och lite svårt, särskilt för killen som ska föra:p Jag tror det kommer bli bra och låten vi valt ut funkade! Kommer öva en del hemma och sen gå på en lektion till i juni.
 
Jag hoppar rätt in i denna tråd i hopp om att kunna få lite inspiration. Planerar bröllop i Grekland den 17/7-2017. Lokal och klänning är klart, men det är väl allt med. Tycker det är skönt att vara ute i god tid
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 112
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 900
Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
1 831
Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
418
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp