Coachning inför jobbsökning

Ja jag har en sån på jobbet.
Det är som att hen verkligen är ute för att provocera mig. Jag brukar extremt sällan brusa upp, men en dag fick jag nog, rusade upp och sprang därifrån med en ramsa av ej välvalda ord 😅 hade jag stannat kvar hade jag velat nita personen.
Tråkigt att du har en sån i din närhet! Hur reagerade personen på din reaktion?
 
I jobbsammanhang stöter man emellanåt på folk (kunder) som inte är speciellt "reko" och i sådana situationer är det inte att rekommendera att tappa humöret och börja svära/gasta oavsett hur provocerad man blir.

Är det kollegor som asar sig, så bör man gå direkt till chefen istället för att bita ihop och till slut explodera.
Min erfarenhet var just att chefen inte gjorde ett skit när jag gick dit redan i tid. Alltså redan när jag började uppleva kollegan som ett problem, otrevlig och som att hon mobbades. Det gick inte in, viftades bort och togs inte på allvar. "Hon är sådan" var svaret jag allt för ofta möttes av. "Hon har alltid varit sådan". Jaha?
 
Jag anser inte alls att jag har ett eldfängt humör. Jag sätter bara ner foten när det är befogat. Och det är privat jag behövt markera mina gränser, att mina åsikter räknas och att jag inte ska utnyttjas ekonomiskt.

Andra tycker däremot att jag är snäll, trevlig, stabil, hjälpsam, har en härlig humor, är ambitiös, ger ett seriöst intryck, är intelligent m.m.
Tycker absolut att det är skillnad på sitt jobbjag och sitt privatjag! Jag brusar inte upp på jobbet- vanligtvis-men har temperament annars. På jobbet styr inte privata känslor på samma vis, men i privatlivet styrs man ju av just det.
 
Hen skrattade bara 🙃
När jag blir riktigt arg så börjar jag alltid gråta tyvärr. Men jag tog upp det med hen senare, att jag kommer ta det vidare om hen fortsätter.
Då fick jag iallafall ett förlåt.
Vilket pucko! Hoppas det var ett menat förlåt och du slipper ta det vidare!
 
Äsch, fick inte jobbet som maskinförare hos kommunen.

Och administrationsjobbet där jag blev utsatt för testerna gick jag inte vidare till intervju.

Fan, vad segt det här är. Hur kammar man hem det liksom?

Man kämpar på. Jag tycker du kommit igång bra från det jag läst, vilket är en förutsättning. Sen måste rätt chans dyka upp ihop med en portion tur också. Hoppas det blir snart!
 
Äsch, fick inte jobbet som maskinförare hos kommunen.

Och administrationsjobbet där jag blev utsatt för testerna gick jag inte vidare till intervju.

Fan, vad segt det här är. Hur kammar man hem det liksom?
Man fortsätter att söka och söka och söka. Eventuellt ser man också över vad man kan göra för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden. Om det är ett jobb som maskinförare du är ute efter kanske du behöver vidareutbilda dig på något vis, till exempel? Det beror ju också VÄLDIGT mycket på hur konkurrensen ser ut inom de yrken man är intresserad av.
 
Man fortsätter att söka och söka och söka. Eventuellt ser man också över vad man kan göra för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden. Om det är ett jobb som maskinförare du är ute efter kanske du behöver vidareutbilda dig på något vis, till exempel? Det beror ju också VÄLDIGT mycket på hur konkurrensen ser ut inom de yrken man är intresserad av.
Jag väntar fortfarande på att företaget för Rusta och matcha ska höra av sig. Tänkte de kunde hjälpa mig att se över mina personliga brev och cv bl.a.

Jag vill nog helst jobba med administration, främst p.g.a. lönen, men vet inte riktigt vad en maskinförare tjänar. Ska jag jobba som maskinförare kan jag behöva BE-kort och kanske kort för hjullastare.

Jag fick ett brev från af om en anläggningsmaskinförarutbildning för kvinnor. Det skulle hållas tre prova på dagar. Haken var att det var i Enköping och jag klarar nog inte av att åka dit ensam. Och så hade jag behövt ordna övernattning och kattvakt.
 
Jag väntar fortfarande på att företaget för Rusta och matcha ska höra av sig. Tänkte de kunde hjälpa mig att se över mina personliga brev och cv bl.a.

Jag vill nog helst jobba med administration, främst p.g.a. lönen, men vet inte riktigt vad en maskinförare tjänar. Ska jag jobba som maskinförare kan jag behöva BE-kort och kanske kort för hjullastare.

Jag fick ett brev från af om en anläggningsmaskinförarutbildning för kvinnor. Det skulle hållas tre prova på dagar. Haken var att det var i Enköping och jag klarar nog inte av att åka dit ensam. Och så hade jag behövt ordna övernattning och kattvakt.
Tydligen har avtalen precis blivit klara för maskinförare. Mer info finns här. Lägsta lön är numera 29 352 kr/månad

Jag tycker det låter superbra med prova på-dagar. Kan du få något stöd från AF? Och eftersom det är utbildning bör de körkort som behövs kunna täckas upp inom den.

Kattvakt borde gå att lösa. Om du bara är borta ett par dagar kan det räcka med någon som matar katterna och gör ren lådorna.
 
Tydligen har avtalen precis blivit klara för maskinförare. Mer info finns här. Lägsta lön är numera 29 352 kr/månad

Jag tycker det låter superbra med prova på-dagar. Kan du få något stöd från AF? Och eftersom det är utbildning bör de körkort som behövs kunna täckas upp inom den.

Kattvakt borde gå att lösa. Om du bara är borta ett par dagar kan det räcka med någon som matar katterna och gör ren lådorna.
Tack för infon om lönerna.

Ja, man får ekonomiskt stöd med resor och övernattning inför prova-på-dagarna. Men de kan nog inte hantera min ångest som är det största problemet. Jag provade att åka till Enköping i ett ärende för ett och ett halvt år sedan men kom bara halvvägs och fick vända. Sen dess har jag inte provat att åka längre sträckor själv.

Jag har en granne som jag kan fråga om kattvakt, men de bor tio minuters promenad bort enkel väg och katterna får mat tre gånger om dagen. Den ena katten får ännu oftare eftersom hon aldrig äter upp all mat som serveras. Jag har liksom inte råd med en dyr matskål som öppnar bara åt henne så den mat hon lämnar måste ställas undan. Annars äter tjockisen upp hennes mat. Och så har jag bara en kattlåda och den rengör jag ofta. Så jag vet helt ärligt inte om de ställer upp på det där. Tror jag inte kan be om matning och rengöring av lådan mer än max två gånger om dagen. Det innebär att lillkatt knappt kommer få någon mat. Eller ja, de kanske kan klara fri tillgång på torrfoder i tre dagar.
 
Håller helt med @bettysmatte om kattmaten.

Du kan göra en tillfällig låda i en pappkartong som du ställer på plast.

Nu vet jag inte vad som triggar din ångest i att köra bil, men om du kom halvvägs till Enköping och sen vände och åkte hem igen blir det samma tid/sträcka som att köra hela vägen. För nu ska du ju vara där ett tag, så du får övernatta och vila innan du åker hem igen.

Annars kanske tåg eller buss kan vara ett alternativ? Eller samåkning med någon annan? AF bör ha koll på om det finns någon.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 918
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 218
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp