Covid-19 del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte häller man väl koksaltlösning i näsan :eek:?? Den ska ju i provröret. Jag kan lova att just provtagningen i svalget är den jag misslyckas med. Tur att man ska ta prov från både näsa och saliv också.
Jodå. Punkt 1. Häll hälften av koksaltlösningen i vardera näsborren. Gjorde testet på både mig och en av avkommorna i torsdags...
 
Något sådant kan man verkligen hoppas på, speciellt med tanke på de som är spruträdda :up: (Aftonbladet idag):

Nu har forskare tagit fram en nasal vaccinkandidat, skriver Nyhetsbyrån Direkt.

I pressmeddelandet, som kommer från Abera Biosciences, framgår det att den nasala vaccinkandidaten ska skydda mot sjukdom, och ge neutraliserande antikroppar mot både den vanliga coronavarianten och deltavarianten.

Vaccinkandidaten, som ännu inte finns på marknaden, har visat sig ge höga halter av höga antikroppskoncentrationer, samt sänkta viruskoncentrationer i lungorna och i näsan, enligt pressmeddelandet.
Oh no 🙈 Jag är spruträdd men vad jag avskyr är nässprejer, lite lustigt att det blev pest eller kolera för min del :rofl:
 
Jag har gjort 7 prov.
1 test utförde personalen på vårdcentralen. Resten gjorde jag själv.
INGEN av dem har inneburit koksaltlösning i näsan.
Däremot står det i instruktionerna att man ska undvika slem och snor i koppen med saliv.
 
Kan inte se för mig hur en ska fixa det på något behändigt vis medan en sitter i bilen?
Man lutar huvudet bakåt, häller lösningen i näsan och sväljer när den rinner ner i svalget. Sjukt obehagligt, men fullt görbart. :eek::p(Bor i Skåne, har gjort 3 tester.)
Exakt så. Har gjort det själv i bilen två gånger (hämtat ut test där man inte behöver ombud) och två gånger med mina barn...
 
Inte här. Jag har tagit tre test. Här ska man hälla vätskan i provröret.
Samma här. Och snurra pinnen i vardera näsborre, 2-3 cm in, och längs insidan av kinden så långt bak man kan och sist i spott. Allt i 20 sek vardera. Och sist ner med pinnen i röret med koksalt och snurra runt 20 sek.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Våra snabbtester sägs vara säkra på negativa svar, däremot kan de ge falska positiva så man ska alltid testa PCR om man får positivt utslag.
Man ska svabba obehagligt långt upp i näsan och otroligt obekvämt långt ned i svalget, sedan fungerar testet ungefär som ett graviditetstest - det dyker först upp ett kontrollstreck, sedan visar det positivt eller negativt. Får man inte en kontrollinje måste man ta ett nytt prov oavsett vad resultatet visar i övrigt eftersom någonting blivit fel under provtagningen.
Aldrig behövt hälla någon vätska i munnen. 😮
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 756
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 534
Senast: Mabuse
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp