Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag var under några år tillsammans med en person som kunde få ett sammanbrott om jag inte svarade inom 10 minuter i en pågående SMS-konversation (eller föralldel använde "fel" emoji). Nu var det mitt i en mycket turbulent period för hen så jag kan ha viss förståelse för överreaktionen, men det blev alldeles för påfrestande till slut. Jag måste få plats att andas, liksom!

Ja, det är ju en sak att man kan bli triggad eller stressa över saker när allt är nytt och man kanske inte känner varandra så väl, det händer för många. Men när man som vuxen människa börjar lägga det på den andra att anpassa sig till istället för att ta ett steg tillbaka och konstatera "oj, nu hände det här i mig, hur dealar jag med det på ett bra sätt?", då är det nog inte en person jag vill ha ett förhållande med.

Ring en vän, ventilera på annat sätt, men börja i buke namn inte begära att den nya personen i ens liv ska vara den som tar hand om den rädslan.

Alla har väl olika kommunikationsbehov och till det olika förväntningar där det ofta finns underförstådda och outtalade saker. Sådant tassande orkar inte jag, oavsett relation. Säg hur du vill ha det, och klarar man inte det (det är inte alltid så lätt att uttrycka) så får man åtminstone sluta tolka in saker, t ex pga tidigare dåliga erfarenheter, och må dåligt över det. Det ska vara kul och enkelt att umgås med människor socialt/på sin fritid (gärna på jobbet också men där kan man sällan välja sitt sällskap.)

Ja någon som vi ha en varjedagkonversation pågående redan i början när man träffas får mig att dra öronen åt mig ordentligt. Den typen av uppmärksamhet reserverar jag för människor jag står nära, inte någon jag känt i ett par veckor. Å andra sidan lägger jag inte energi på någon som aldrig hör av sig själv heller, det har aldrig bådat gott för kommunikationen i relationen så de kan lika gärna få sålla bort sig själva från början.

Någon som börjar med att försöka ändra på min kommunikationsstil (otroligt vanligt :banghead:) har diskvalificerat sig direkt.

Jag hade faktiskt tänkt skriva ett inlägg om just det här. Det har hänt ett par gånger har jag dragit mig ur situationer eftersom den andra har sökt kontakt väldigt väldigt tätt ganska direkt och i något fall fortsatt med det trots att jag sagt att jag inte vill ha kontakt flera gånger om dagen när vi precis börjat dejta.

Känner man inte av läget ens då så tänker jag att det är ett tecken på att man inte är så lyhörd för den andres behov och det är verkligen något som får mig att tappa intresset. Jag har själv ganska mycket integritet på det sättet och precis som du reserverar jag tät kontakt med personen jag står nära.

Jag har också fått kommentaren att sms/messenger är ett sätt att lära känna varandra om man inte har möjlighet att ses så ofta men det håller jag inte med om.

Nu är jag återigen lite i en sån situation där personen hör av sig varje dag trots att vi bara setts en gång, vi har planerat att ses igen men det är först om två veckor. Jag väntar oftast med att höra av mig till dagen efter jag fått smset och jag hoppas att det går åt rätt håll.

Senast ändrad:
Kollegan hade skickat blombud ❤️ fyllde ju år i måndags men har varit borta!
58398.webp

Hade ni frågat om han vill ses i veckan eller bara låta de vara tyst och vänta på han hör av sig?
Om du vill träffa honom och göra något så hör av dig, håll inte på och spela spel. Om du undrar varför han inte hör av sig till dig och styr upp något så fråga rakt ut? Orka slösa sitt liv på att strategidejta. Om han inte vill så vill han inte och ingen strategi i världen kommer att ändra på det. Vill han så vill han.

Jag skickade ett meddelande där jag uttryckte att jag ville vara vuxen och tydlig genom att fråga om han är intresserad av mig. Så när han öppnade så... Var jag inte så vuxen utan la mobilen med skärmen nedåt i köket medan jag nu sitter och kollar på serier i vardagsrummet. :up:

Jag vågar inte fråga de riktigt än då vi är grannar och vill inte förstöra något. Jag skrev till han och han kunde ej ses till helgen då han har dottern men de kunde vara hundvakt då jag ska iväg. Men han verkar off. Innan var han mer pratglad. Så ska nog bara lägga de på is och inte tänka så mycket
Vi har känt varandra i fem år. Dejtade och så rann saker ut i sanden, vi båda har varit i förhållanden emellan och så började vi få kontakt igen när jag gjorde slut med exet i början av året. Så det är inget nytt, men ville förtydliga vart vi har varandra :)

Nu har piloten börjat höra av sig igen och säger han är ledig en del framöver och vill lägga sin tid på mig. Får väl se om de blir så. Är nog nyttigt jag dejtar lite än att låsa mig vid en person för jag liksom tappar mig själv och stirrar blint på telefonen hela tiden och analyserar saker. Har också han den snälla som så gärna vill ses hela tiden. Men där tappar jag de för han blir så intensiv å tjatig.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?