Bukefalos 28 år!

Deklaration

Oj, jag har redan fått mitt underlag! Det brukar annars dröja tio sidor in i den här tråden. :D Tack till skattereduktion för förnybar el som står för den största delen av återbäringen. Det här året ska i alla fall delar av återbäringen gå vidare till riktigt behövande via Röda korset.
 
Meh.... Om man inte har digital brevlåda, då (min man och dotter, själv har jag företag och deklarerar senare) - får man då blanketten i posten?? Och hinner godkänna den i tid för att få pengharna i april?? Vi trodde enfaldigt att de hade digital brevlåda, men tydligen inte...! Ridå!
 
Meh.... Om man inte har digital brevlåda, då (min man och dotter, själv har jag företag och deklarerar senare) - får man då blanketten i posten?? Och hinner godkänna den i tid för att få pengharna i april?? Vi trodde enfaldigt att de hade digital brevlåda, men tydligen inte...! Ridå!
15 mars kan man logga in på skatteverkets hemsida och deklarera. Där står också svaret på din fråga svart på vitt :)
 
Den trillade precis in i Kivra. Jag får tillbaka. Men ska för första gången deklarera med reseavdrag. Räknade ihop milen och verkar hamna rejält över. Så får se vad det blir i slutändan.
 
Fick min idag men eftersom vi har två företag så hanteras boksluten av en redovisningskonsult och först när hon varit igenom allting så vet jag hur det ser ut. Eftersom vi tar utdelning från vårt AB så skattar vi för det men det har vi räknat med. I övrigt brukar det vara lite plus (alltså att få tillbaka) - tycker det är att föredra så länge det inte är stora summor (då har man ju betalat onödigt mycket i skatt under året, pengar som kunde investerats istället). Å andra sidan är ju en mindre summa att betala heller inte speciellt jobbigt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
25 002
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det ena huvudet på förskingringskassan, vet inte vad det andra gör. Trots att alla jobbar med samma människor och samma papper. AS, har...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp