Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 622

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Vilken fin lägenhet! Ovanligt stor och ovanligt/lyxigt med stort kök i en etta 🙂!
Den fina uteplatsen blir som ett extra rum på sommaren.
Jag tycker väggarna ser vita ut?
Vad gäller den andra familjen så håller jag med om att du ska strunta i dem. Lägenheten har dock flera utvecklingsmöjligheter och det är ju bra för framtiden men jag tycker inte något behöver göras om den passar dina behov 🙂

Efter att ha sett annonsen nu så skulle jag ha frågetecken kring att den legat ute ett halvår. Även om marknaden är trög så brukar marklägenheter vara jätteattraktiva och den här ser verkligen fin ut.

Så jag skulle fråga mäklaren varför den inte blivit såld. Visserligen inte för att lita på svaret, men det kan ju faktiskt finnas en rimlig anledning.

Fast va andra skulle göra med en lägenhet om de köpt den ska ju inte inverka på DITT letande av DITT boende ?

Lägenheten va KANONFIN ! Förstår att du tycker den är perfekt !

Jag vet, men jag blir liksom förolämpad å lägenhetens vägnar. Ungefär som att den inte duger som den är. Men det kanske bara är jag som tycker att den är perfekt. ;)

Vilken fin lägenhet! Ovanligt stor och ovanligt/lyxigt med stort kök i en etta 🙂!
Den fina uteplatsen blir som ett extra rum på sommaren.
Jag tycker väggarna ser vita ut?
Vad gäller den andra familjen så håller jag med om att du ska strunta i dem. Lägenheten har dock flera utvecklingsmöjligheter och det är ju bra för framtiden men jag tycker inte något behöver göras om den passar dina behov 🙂

De är ljusgula. Precis som en tredjedel av min nuvarande lägenhet. Jag bor alltså nu i en nolla på 25 kvm där man målat väggarna i tre olika färger. :crazy: Ångrar att jag inte målade om innan jag flyttade in, så den här gången tänkte jag måla i ljusblått.

@Habina - vilken drömetta! Den är supertrevligt planerad och jag gillar verkligen uteplatsen och att den har klädkammare.
Jag har heller inga problem med färgerna och älskar golvet i badrummet.
Stort fint kök också och ser ju inflyttningsbar ut med en gång! :)

Ja, jag älskar också golvet i badrummet! Det är så många lägenheter jag backat på för att kök eller badrum varit urfula, men samtidigt så pass nya att det bär emot att riva ut.

Oooohhh så fin!!!!! Hoppas verkligen att du får köpa den!! Jag hade lätt kunnat bo där!

(Jag hade ju inte tackat nej till den blå soffan heller, om man så säger...! )

Den är VÄLDUGT stilfullt stylad/möblerad.

Jag tycker den är riktigt smart, faktiskt bland en av de bästa ettor jag sett !

Anledningen till att den inte är såld som JAG tror är att de inte släpper den för de priset som är satt. De hoppas på budgivning eller nåt. Eller så har helt enkelt ingen ens gett utgångsbudet utan alla har skambudat OM de ens kommit bud.
Min lgh fick inte ett enda bud när den låg ute. Nu är den uthyrd i stället i väntan på bättre prisbild i området.

1771180354249.webp

De köpte den för mer när de köpte den ...

Visa bifogad fil 181306

Källa Booli

Jo, så är marknaden i Uppsala just nu. Inte en chans att jag får tillbaka vad jag gav för min nolla heller. Utan man får se det som att man köper/säljer ett ställe att bo på, inte att tjäna pengar på.

Men vi får se om säljaren accepterar mitt bud eller tackar nej.

Den är VÄLDUGT stilfullt stylad/möblerad.

Jag tycker den är riktigt smart, faktiskt bland en av de bästa ettor jag sett !

Anledningen till att den inte är såld som JAG tror är att de inte släpper den för de priset som är satt. De hoppas på budgivning eller nåt. Eller så har helt enkelt ingen ens gett utgångsbudet utan alla har skambudat OM de ens kommit bud.
Min lgh fick inte ett enda bud när den låg ute. Nu är den uthyrd i stället i väntan på bättre prisbild i området.

Visa bifogad fil 181305
Haha, jag tycker att den är jättefult inredd. Men jag gillar själva lägenheten! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur