Bukefalos 28 år!

Det är något vajsing...

Vajsing

Trådstartare
Anonymt nick, för detta är ändå lite pinsamt:o

okej, jag har haft oskyddat sex men jag har inte klamydia, gonnoré eller mykoplasma. Barnmorskan misstänkte svamp så jag behandlade med canesten, både slidpiller och kräm, men var tvungen att avbryta för att jag blev så skör. Eftersom mina besvär inte blev bättre efter några månader behandlade jag med canesten igen och fullföljde då behandlingen, men då det ändå inte blev bättre gick jag till ungdomsmottagningen igen och pratade med en annan barnmorska som misstänker att underlivet "bara" är ur balans och att det borde hjälpa att smörja med olivolja eller liknande. Men det är inte bättre efter ytterligare 2 månare:nailbiting:

Så mina besvär är tjocka vita flytningar, tänk smegma, som lägger sig i hela jävla slidan och blygdläppar. Hela köret alltså. De sitter som berget och går knappt att torka bort.
Känner ungefär varje dag som att jag får mens eftersom jag får så rikliga flytningar att det rinner ur mig. Har jag baggy byxor rinner det alltså längs med låren genom trosorna. Dessa flytningar är dock klara, möjligtvis lite åt det gula hållet, och sega som tusan. Ibland med blodiga små klumpar i.
Sen kan jag få "kliattacker" kanske en gång i månaden. Plötsligt kliar det satan i det i själva slidan och ingenting hjälper. Detta händer dock inte så ofta längre, efter svampbehandlingarna. Möjligt att det inte händer längre, men jag har lite dålig koll på just den biten.
Det luktar. Inte surt, men det luktar MYCKET.
Och så det som fick mig att vilja lägga mig ner och dö igår. Försökte få bort den tjocka vita beläggningen och sen fläck vid urinrörsöppningen försvinner bara inte. Trycker efter ett tag med ett finger och det bara sprutar ut en tjock vit gegga, ur vad jag tror måste vara någon slags körtel:yuck: Alltså omkretsmässigt som när man trycker ut kaviar ur en tub, och det var MYCKET! Konsistensen var grynig och fluffig typ.

Har alltid vart försiktig med att inte tvätta för mycket, men kan det vara så att jag tvättar för lite? Kan det ha kloggat igen liksom?:o

Så snälla bukeoraklet, vad FAN är det här?!?!:nailbiting:
 
Sv: Det är något vajsing...

Gå till en riktig gynekolog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svamp:
Man kan inte tvätta för lite, men du kan prova att tvätta med äppelcider vinäger, mycket snällare än de jävla krämerna (ta inga fler, orala svamp piller eller inget!!)

Luktar det "ruttet" kan det vara vaginos, behandlas bäst med antibiotika/ tvätt med väteperoxid. Man tar väteperoxid och vatten och sprutar upp i fitty. Låter värre än det är ;) Finns ingen svensk forskning på väteperoxiden än men den amerikanska visar på lika god effekt som pencillin, enligt mig bättre.

Sen skulle nog inte en kur lactal balans vara dåligt heller.
 
Sv: Det är något vajsing...

Ursäkta för potentiell korkad fråga - men kan jag gå via ungdomsmottagningen då eller ska jag gå till gynekologen knuten till sjukhuset då? Är liksom inte 18 riktigt ännu + att jag inte vill upplysa mina föräldrar om detta och alltså inte riktigt har råd med ett läkarbesök om det kostar.

Tack för tipsen kring svamp osv. Väntar dock med att experimentera tills jag har fått något konstaterat. Är så trött på detta nu och orkar bara inte med om jag skulle råka rubba något än värre än vad det är...
 
Sv: Det är något vajsing...

Tycker UM ofta är rätt kassa.
Jag skulle vänta mig till en privat. Jag betalde inget hos min privata innan jag fyllt 20.
 
Sv: Det är något vajsing...

Gå genom ungdomsmottagningen om det känns bättre :) Så kommer de hjälpa dig med hur du ska gå vidare.

Annars skadar det ju inte att ringa och fråga gynmottagningen vid närmsta sjukhus eller vårdcentral. Jag vet inte hur taxorna ligger men det här är ju hur som helst något som du måste få åtgärdat.
 
Sv: Det är något vajsing...

Ursäkta för potentiell korkad fråga - men kan jag gå via ungdomsmottagningen då eller ska jag gå till gynekologen knuten till sjukhuset då? Är liksom inte 18 riktigt ännu + att jag inte vill upplysa mina föräldrar om detta och alltså inte riktigt har råd med ett läkarbesök om det kostar.

Tack för tipsen kring svamp osv. Väntar dock med att experimentera tills jag har fått något konstaterat. Är så trött på detta nu och orkar bara inte med om jag skulle råka rubba något än värre än vad det är...

Så länge du inte går till en privat klinik (som inte har avtal med landstinget) så kostar vård inget om du är under 20, och dina föräldrar behöver inte få veta.

UM borde kunna hjälpa dig med hur du gör för att få tid (märkligt att de inte har skickat dig vidare om de inte kan lösa dina problem?...)
 
Sv: Det är något vajsing...

Fast att experimentera med väteperoxid själv innan man fått någon diagnos känns väldigt osäkert :crazy:
 
Sv: Det är något vajsing...

Kvittar om du fått diagnos, läkaren kommer ändå inte rekommendera det;)
Eftersom det inte finns svensk forskning på det. Jag har använt det ofta eftersom jag inte kan äta antibiotika varje gång jag får vaginos (antibiotika=svamp för mig dessutom). Är väldigt simpel kemi, fitty blir basiskt och protoner tillförs genom väteperoxiden. Dessutom leder det inte till resistens till skillnad mot antibiotika.
Jag kan säga att det känns jävligt mycket mindre än äppelcidervinäger om man har svamp. (om man får sår som jag känns det ungefär som du ska dö)

Sen tycker jag inte att väteperoxiden är en stark syra heller (hej kemiskadad) och om man späder den blir den ännu svagare.
Men jag har haft mycket återkommande problem med både svamp och vaginos och kan inte springa till läkaren hela tiden, men till ts rekommenderar jag starkt att gå till gynekolog. Inte UM, de suger.
En privat knuten till vårdavtalet är nog det bästa.
 
Sv: Det är något vajsing...

En gynekolog kan skriva ut Flukonazol till dig - om hen först konstaterat att det är svamp du har. Flukonazol är en kapsel du sväljer, supereffektivt, och förstör inte slemhinnorna som canesten, pevaryl m m gör.
 
Sv: Det är något vajsing...

Köper du väteperoxid på apoteket och hur späder du det?

Jag får också vaginoser, oklart varför:meh:
 
Sv: Det är något vajsing...

Jag menade mer att det kanske inte är så bra att tipsa om egenbehandlingar när TS inte ens vet vad hon har för något. Det kanske kan göra stor skada med väteperoxid om hon har något helt annat än bakteriell vaginos.

Det är en annan sak att prova om man vet vad man har :)
 
Sv: Det är något vajsing...

Ja, på apoteket, den är redan 3% och om jag späder den (beror på lathet) tar jag 50/50 i en 15 ml spruta.
Mina är också oklara och får då och då, tillräckligt ofta för att jag inte kan äta antibiotika för det.
Om du vill läsa forskning bakom är det bara att googla på engelska :)

W-sheldon: Nej, därav mina utropstecken efter sök gynekolog;) Men om kliet blir helt olidligt kan äppelcider vinäger vara bra, vaginos delen hängde med av bara farten. Inget av det jag har sagt är giftigt vad hon nu har, eftersom det är snälla behandlingar.
 
Sv: Det är något vajsing...

Inte värre än äppelcider vinäger på svamp. Rekommendationen är ca sju dagar men jag brukar glömma bort det efter typ tredje. Jag brukar bli symptomfri efter första tvätten.
 
Sv: Det är något vajsing...

Jag googlade just lite och såg också det där med sju dagar... I morgon ska jag till apoteket, tack för tipset ;-)
 
Sv: Det är något vajsing...

Får hoppas det fungerar lika bra för dig som för mig! Har nog faktiskt förändrat mitt liv :)
 
Sv: Det är något vajsing...

Jag hade problem tidigare och det visade sig vara en könssjukdom som heter mycoplasma genitalium. Påminner om klamydia men visas inte på dom vanliga testerna, be om att få testa för det. Du har ju symtomen.

Ska tillägga att jag också trodde det var svamp innan jag fick veta vad det var :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 275
Senast: Messy
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 622
Senast: Summerwind
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 513
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp