Det är något galet i ödeskogen

Sv: Det är något galet i ödeskogen

Jag har faktisk bara en egen uppfödd hund här hemma och det är en valp ur jämtkullen från i fjol :D

Det var strongt gjort...:) Jag skulle lätt vilja spara minst 1 ur varje kull....:p Men man får nog kanske lite distans på det hela efter ett tag...?!

Tänk att för 4 veckor sedan var Måne lika liten som de som kom igår och nu väger han 1,3 kg :eek:
De växer värre än tistlar på en kornåker :D

Mane_1_4_veckor.jpg

Mane_3_4_veckor.jpg

Mane_4_4_veckor.jpg

Mane_5_4_veckor.jpg

Idag fick han komma ut på altanen och busa en stund i vårsolen :love:

Nu klarar han ju av att stå utan stöd :D :D och ser ut mer som än en hund än en sälkut:angel: :angel:
Kul att vara ute och undersöka denstora världen:banana: :banana: :banana:

Grattis till en lyckad valpning!

Jag blir lite nyfiken på rasen. Vad har du den till, och hur kom det sig att du skaffade aussisar? Dina andra raser är ju utpräglade arbetshundar.

Läste på aussiklubbens hemsida, där de skriver att de är utpräglade personligheter och roliga hundar. Vill du berätta lite?

Rent allmänt, så är den australiska terriern en robust, glad, social, trevlig och framåt hund, som lika gärna ligger och myser i sängen med matte en regning dag som den är ute och hajkar i skog och mark eller bara busar i regn/lera som i snödjupen på vintern.
Det skadar ju inte heller att de dessutom är lättlärda, pigga och alerta och väldigt "goa" ;)

Jag har haft Aussie i 15 års tid och dess lämpliga storlek i kombination med dess vakenhet, stabila psyke och robusthet gör den till den ultimata hunden för mig :love:

Många kör agillity och spår med sina aussies, vilket fungerar utmärkt. Hos mig, så är de både sällskaps och gårdshundar och är med på fårfarmens vardagsliv i ur och skur förutom att de dessutom ställs ut med rätt så bra resultat :cool:

Grattis till den lilla högen med smått:love:

Måne ser ut att växa ordentligt han.

Oooo va kul :D Många puppisar att bli förälskade i nu!! ;)
Rackarns att hon skulle va så tidig bara :p hihi Nu hann ju inte jag me :p

Vilken söting Måne har blivit!!! :love:

Grattis till småttingarna :) Kul att det blev så pass många!
Du vet ju att behöver du namnförslag är det bara att du hör av dig :D

De har redan fått sina namn :p

Jag kör vidare på mitt boktitelstema :bump: :D

Så de nya heter nu:

* Åbackens Fire Starter (H)
* Åbackens Bag Of Bones (H)
* Åbackens Dark Rivers Of The Heart (T)
* Åbackens Twilight Eyes (T)
* Åbackens Heart In Atlantis (T)

:devil: Jag gillar boktitlar :angel:

Åbackens Bag Of Bones var helcoolt:D

Söta små saker, och mamma är inte dum heller:angel::D

Jag gillar också *Bag Of bones* :banana:

Tycker det är helläckert :D

Lilla Tullan är en riktig söting hon med :devil:

Bag of Bones.............kan inte annat än hålla med om att det var riktigt läckert!:D

T_valpar_3_dagar_1.jpg

T_valpar_3_dagar_3.jpg

T_valpar_3_dagar_2.jpg

Nu är de små 3 dagar..
De växer och frodas under mamma Tullas moderliga omsorg :love:

De är ju rent sjukligt söta... och nu har jag lagt halva kvällen på att surfa runt efter info på nätet. Måste erkänna att det är en hundras som jag aldrig någonsin tänkt på tidigare, men nu känns det som ett fullt tänkbart alternativ som nästa hund. Tycker dock att de enfärgade är ännu sötare - du har inga sådana på gång? :) Hur är de i temperamentet om man jämför med strävhårig tax?

Inga röda på G just nu, då den röda tiken är alldeles för ung för att paras.

Den australiska terriern är en lugn och stabil hund, utan "terrier-etter" Dessutom, så är de mkt lyhöra och lättränade och håller sig alltid i närheten av sin ägare. De rymmer inte gärna för att dra på äventyr på egen hand :bow:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 632
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är... 23 24 25
Svar
488
· Visningar
35 046
Senast: lizan
·
Övr. Hund Vi är så sugna på en liten hund! Vi har två stora hundar båda väldigt snälla. En kastrerad hane på 6 år och en tik på 1 år och 7... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 358
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 603
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka