Dialog mellan moderatorer och användare

Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

De finns dömda gärningsmän ( de är inte jag som tror). Och jag har överhuvudtaget inte sagt nåt om hur dessa ska behandlas. Jag bad i trådarna att de inte skulle diskutera vad nu var och en vill göra med dessa. Det finns en viss maniskhet att med alla medel få stopp på dessa diskussioner också och det tyder på en än osundare läggning.



Jag vet att det finns dömda, en togs på bar gärning i mitt område för ett antal år sedan, men risken med ditt förslagna datasysteminformationssida är att den, om namn läggs ut, kommer att användas fel, se länk längst ner.

En ponny har fått avlivas i min yttre bekantskapskrets p.g.a mkt svåra skärskador.

Men i samma område bor även en kvinnlig mytoman som en period hade en, enligt henne, hästskärare springandes i sitt stall om nätterna. Hon kunde visa på ett mindre sår på ett bakben men hade fullt signalement på en man som hon inte sett, men som omgivningen snart, med hennes beskrivning,hade prickat ut, farligt.

Om du tycker jag är manisk till att få stopp på diskussionerna, hur tänker du då? Det är ju för att jag och några till ifrågasätter ditt och en del andras onyanserade beteende och tänkande i denna fråga som det blir en diskussion som drar åt ett håll som bl.a. du inte är nöjd med.
Alla polisanmälda skador beror inte på förövare, det finns en gråzon med förhållandevis mindre skador där det inte alltid beror på en sjuk människohand, att då alltid ropa förövare, som faktiskt en del gör, skadar mer än det gör nytta.

Och du har inte alls alltid i alla trådar bett att man inte ska skriva vad man borde eller vill göra med dessa människor, tvärtom, här finns ytterligare en tråd där jag varit med, och så även du, läs inlägg 5-igen.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=864711&highlight=h%E4star+knivskurna+sina+k%F6nsorgan
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag vet att det finns dömda, en togs på bar gärning i mitt område för ett antal år sedan, men risken med ditt förslagna datasysteminformationssida är att den, om namn läggs ut, kommer att användas fel, se länk längst ner.

En ponny har fått avlivas i min yttre bekantskapskrets p.g.a mkt svåra skärskador.

Men i samma område bor även en kvinnlig mytoman som en period hade en, enligt henne, hästskärare springandes i sitt stall om nätterna. Hon kunde visa på ett mindre sår på ett bakben men hade fullt signalement på en man som hon inte sett, men som omgivningen snart, med hennes beskrivning,hade prickat ut, farligt.

Om du tycker jag är manisk till att få stopp på diskussionerna, hur tänker du då? Det är ju för att jag och några till ifrågasätter ditt och en del andras onyanserade beteende och tänkande i denna fråga som det blir en diskussion som drar åt ett håll som bl.a. du inte är nöjd med.
Alla polisanmälda skador beror inte på förövare, det finns en gråzon med förhållandevis mindre skador där det inte alltid beror på en sjuk människohand, att då alltid ropa förövare, som faktiskt en del gör, skadar mer än det gör nytta.

Och du har inte alls alltid i alla trådar bett att man inte ska skriva vad man borde eller vill göra med dessa människor, tvärtom, här finns ytterligare en tråd där jag varit med, och så även du, läs inlägg 5-igen.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=864711&highlight=h%E4star+knivskurna+sina+k%F6nsorgan

Jag har inte pekat ut vem som maniskt vill få bort dessa trådar, det finns ett par tre, vilket jag och en del andra som pm at mig tror är en och samma person.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag har inte pekat ut vem som maniskt vill få bort dessa trådar, det finns ett par tre, vilket jag och en del andra som pm at mig tror är en och samma person.

Att sprida en massa rykten om något man "tror" kan få otrevliga konsekvenser för de som man "tror" något om. Du har aldrig någonsin funderat i de banorna?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Och jag har överhuvudtaget inte sagt nåt om hur dessa ska behandlas. Jag bad i trådarna att de inte skulle diskutera vad nu var och en vill göra med dessa.

Jaså?

Ok vi har inte dödsstraff i sverige, men skulle man inte kunna starta ett nätverk där man sprider namn och personnr på dessa i vissa fall kända människor.
Så man kan kontakta hästmänniskor som bor i närområden så de får veta riskerna.
Och sen terorisera äcklena så de förhoppningsvis tar livet av sig själv.

Minns du inte vad du skriver?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jaså?



Minns du inte vad du skriver?

Jodå, men jag skulle inte besudla mina händer att överhuvudtaget ta i dessa individer. Det skrev jag också, har aldrigt tänkt lägga min hand på dem.
Terroriserar de sin omgivning med att ge sig på försvarslösa djur så kan de inte tro att de tillåts leva i frid och fröjd.
De gör sina val själv och då får de stå för vad de gjort också.

Men med den yttranderätt vi har i sverige så kan jag även få tycka att
- Man bör få veta om en dömd hästplågare bor i din närhet.

- Likväl som jag tycker att vi borde få veta om dömda pedofiler som bor i ens närhet.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jodå, men jag skulle inte besudla mina händer att överhuvudtaget ta i dessa individer. Det skrev jag också, har aldrigt tänkt lägga min hand på dem.



Nej, du skrev något i stil med att man skulle terrorisera äcklena så de begick självmord.:grin:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Nej, du skrev något i stil med att man skulle terrorisera äcklena så de begick självmord.:grin:

Ja handgripligen behöver man inte röra dem, och inte hota dem.
Det räcker att alla grannar och bekanta till dem får reda på deras läggning....
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Alltså, spelar du korkad? Eller förstår du verkligen inte att du genom meningen "terorisera äcklena så de förhoppningsvis tar livet av sig själv" talat om vad man bör göra med hästplågare?
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Två fel kan aldrig göra ett rätt.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Jag har inte pekat ut vem som maniskt vill få bort dessa trådar, det finns ett par tre, vilket jag och en del andra som pm at mig tror är en och samma person.



Vilka bekymmer du och några till har, sitta och tro att en del användare har flera nick, och att det används systematiskt mot era inlägg i debatten.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Ja handgripligen behöver man inte röra dem, och inte hota dem.
Det räcker att alla grannar och bekanta till dem får reda på deras läggning....



Ja, det kommer fram mer och mer, du vill inte ha en lista med förövares namn, personuppgifter och adress för att rädda hästar, du vill ha det av de skälen du angav förut, terrorism.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Vilka bekymmer du och några till har, sitta och tro att en del användare har flera nick, och att det används systematiskt mot era inlägg i debatten.

Med tanke på vilka användare som varit mest aktiva motdebattörer rör det sig dessutom om någon/några som registrerat användarnamn för flera år sedan och skrivit tusentals inlägg under dessa namn. Onekligen imponerande mycket jobb för att inte framstå som ensam om sin åsikt. :devil:
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Onekligen imponerande mycket jobb för att inte framstå som ensam om sin åsikt. :devil:

Det låter på dig som det bara är två som tycker listan som finns inte är bra och att man inte ska slå ihjäl förövare på eget bevåg, en liten upplysning:idea::idea:, det är fler.
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Om du läser mitt tidigare inlägg i tråden ser du att jag är en av dem. Det inlägg du just svarade på dryper av ironi, jag trodde att det var uppenbart. ;)
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Om du läser mitt tidigare inlägg i tråden ser du att jag är en av dem. Det inlägg du just svarade på dryper av ironi, jag trodde att det var uppenbart. ;)



Jasså, och jag som trodde att det var jag?:)

Jag satt nämligen just och undrade vem jag skulle vara om jag inte var jag, utan någon annan här i tråden, jag är lite nyfiken på vem jag egentligen är.;)
 
Sv: Dialog mellan moderatorer och användare

Men vänta nu! Om en människa är dömd och avtjänat sitt straff så är hon enligt lag att betrakta som vilken medborgare som helst. Du menar väl inte att vi först skall döma någon, låta den avtjäna sitt straff och sen låta den få livstid ute i samhället. Det är ju groteskt och fullständigt lagvidrigt. Vad skall vi då ha våra lagar och domstolar till?

Har du tänkt dig att vara del i nått medborgargarde som själva skall ha makten över folks liv utifrån de egna behoven av hämd? Trodde i min enfald att vi lämnat detta stadium och uppnått någon form av civilisation.

Sorry, vet att det inte är huvudfrågan i tråden men jag blir så upprörd.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 632
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 282
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 710
Senast: Habina
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp