Bukefalos 28 år!

Disken blir inte ren!

Jag måste bara nämna att jag har haft liknande problem i två olika hem jag bott i, dvs två olika diskmaskiner och två olika sorts vatten, egen brunn versus kommunalt.
Bägge gångerna har jag blivit av med problemet genom att byta diskmedel. Inga billigare diskmaskinstabletter har fungerat utan att jag har fått byta till Yes eller det andra, dyrare märket (minns inte namnet). Så fort jag bytt tillbaka till ngt billigare märken har problemet kommit tillbaka.
Jag snålar inte på diskmaskinstabletterna numera, och det kostar ju inte mycket att prova!
 
Jag måste bara nämna att jag har haft liknande problem i två olika hem jag bott i, dvs två olika diskmaskiner och två olika sorts vatten, egen brunn versus kommunalt.
Bägge gångerna har jag blivit av med problemet genom att byta diskmedel. Inga billigare diskmaskinstabletter har fungerat utan att jag har fått byta till Yes eller det andra, dyrare märket (minns inte namnet). Så fort jag bytt tillbaka till ngt billigare märken har problemet kommit tillbaka.
Jag snålar inte på diskmaskinstabletterna numera, och det kostar ju inte mycket att prova!
Här håller jag med, de billiga diskmaskinstabletterna är väldigt mycket sämre än Yes eller Finish. I alla fall i vår maskin.
 
Jag har haft exakt samma problem och även startat buketråd i ämnet 😅

https://www.bukefalos.se/threads/att-staeda-sin-diskmaskin-later-vael-urspaennande.1470592/

Dock utan bra slut för vi gav upp och köpte ny maskin. Men vår var 10 år gammal.

Vilket påminner mig om att tips 1-10 för att ha en fungerande diskmaskin är att ALDRIG/NEVER/EVER köra något annat än högsta tillgängliga temperatur på programmen. @sthu. Kör högsta temperatur 5 maskiner i följd.

Och tack @Breaktown för den eminenta påminnelsen från förr.
 
Vi hade liknande problem på jobbet, och då var det att en "gummiflärp" som ska agera ventil i spolarmen hade hamnat ur läge, så vattnet rann ut "bakvägen" istället för att gå genom spolarmen.
 
Vi hade liknande problem på jobbet, och då var det att en "gummiflärp" som ska agera ventil i spolarmen hade hamnat ur läge, så vattnet rann ut "bakvägen" istället för att gå genom spolarmen.
Det tror jag inte det finns någon, men ska kolla alla packningar.
 
Vilket påminner mig om att tips 1-10 för att ha en fungerande diskmaskin är att ALDRIG/NEVER/EVER köra något annat än högsta tillgängliga temperatur på programmen. @sthu. Kör högsta temperatur 5 maskiner i följd.

Och tack @Breaktown för den eminenta påminnelsen från förr.
Jag kör alltid högsta temperatur.
 
Jag måste bara nämna att jag har haft liknande problem i två olika hem jag bott i, dvs två olika diskmaskiner och två olika sorts vatten, egen brunn versus kommunalt.
Bägge gångerna har jag blivit av med problemet genom att byta diskmedel. Inga billigare diskmaskinstabletter har fungerat utan att jag har fått byta till Yes eller det andra, dyrare märket (minns inte namnet). Så fort jag bytt tillbaka till ngt billigare märken har problemet kommit tillbaka.
Jag snålar inte på diskmaskinstabletterna numera, och det kostar ju inte mycket att prova!
Vi kör med Yes. Hjälper inte.
 
Hade nyligen samma problem och bytte då från Yes Original till Yes Platinum, vilket löste problemet. Men jag tror egentligen att bekymret var att tabletterna var gamla (jumboförpackning, ensamhushåll), kan vara värt att testa om påsen inte är splitterny.
 

Liknande trådar

Hemmet Problem med diskmaskinen. Det som står i övre korgen blir inte rent. Det är fullt med kladd och skräp på disken när maskinen kört klart...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
8 198
Senast: Keb71
·
Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
1 342
Hemmet Vi har under en längre tid haft problem med att disken inte är ren när diskmaskinen är klar. Och det är inte så att matrester sitter...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 206
Senast: VLMF
·
Hemmet Blir smått galen! Disken, framförallt i överkorgen, blir inte ren! Dels verkar det inte som att den diskats och dessutom blir det...
Svar
9
· Visningar
4 073
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp