Ditt sämsta köp?

Blandrastik

Trådstartare
Black Friday i antågande, eller vecka eller vad det kallas nuförtiden.
Vilket är ditt sämsta köp, i år, genom tiderna? Köpt en häst på impuls som blev fel?

Mitt årets sämsta blir en blåtandshögtalare som jag trodde kunde ersätta min gamla stereo. Dyr och för burkigt ljud jämfört med gamla stereon.
Genom tiderna sämsta måste vara en lägenhet i en Stockholmsförort. Gick inte att sälja när jag skulle flytta och jag förlorade mängder med pengar.
 
Jag har köpt tre par gummistövlar sedan i maj och alla har gått sönder inom några veckor. Olika modeller inköpta på olika ställen. Jag går normala hundpromenader och svamputflykter i skogen så jag har ju inte stövlarna på hela dagarna heller.☹
 
Haha. Jag var i Paris i 17-årsåldern och samma dag vi skulle åka hem var jag inne i en urcharmig butik där de sålde kläder och skor. Jag köpte ett par svindyra stövletter, packade ner kartongen i resväskan, åkte till flygplatsen och flög tillbaka till Sverige.

Väl hemma packade jag upp väskan och upptäckte att expediten hade lagt två vänsterskor i kartongen :rofl:
 
Det är så oerhört många prylar och kläder! Skor som är för små, bhar som är sjukt obekväma, reklam som jag gått på och så vidare.
Jag jobbar med att köpa grejer som jag verkligen vill ha och som jag inte kommer att ångra . Det är svårt!
 
Köpte ett (dyrt) par ridskor. De kändes bra när jag provade men sen när jag väl använde skorna visade det sig att de var för stora. Sen gick de sönder alldeles för snabbt för vad de kostade.
 
Jag har köpt mängder av för små skor, ibland för att jag tänker att de töjer sig men dessvärre också ibland för att de inte haft rätt storlek inne just där jag varit och jag tänkt att det är mer värt att plågas lite varje gång jag använder dem än att gå till en annan affär tio minuter bort. Det slutade med att jag tre veckor senare fick köpa likadana skor en storlek större.
 
Jag är rätt snål och gillar inte att shoppa så jag har inte jättemånga idiotköp, men just nu är ångesten rätt stor över att jag har gjort slut och lägenheten är värd cirka 200 000 mindre än vi gav för den.. idag fick jag dock lite lugnade besked om att det nog går att lösa så att exet behåller den. Så då ligger jag bara back på insatsen typ
 
Finns många sämsta köp, mest kläder.
Köpte en för stor resväska en gång. Tänkte att det var bra att få plats med mycket men tänkte inte på att det då blir tungt.

Kom att tänka på när jag flyttade till annat land och tog såklart största resväskan jag fick tag på. På flygplatsen skulle jag ta en rulltrappa upp(eller rullband kanske det kallas, var inga "steg"), slutade med att väskan stod kvar där nere i början av trappen och jag åkte upp själv då jag tappade taget (hela jag höll på att ramla bakåt när jag klev på trappen då väskan inte ville hänga med). Det gör jag aldrig om igen :D
 
Det är svårt då man gjort många mindre köp som visat sig vara dumma eller onödiga i efterhand, sammanlagt är det troligtvis en enorm summa pengar.

Men ska jag tänka dyrare så är det nog definitivt min surfplatta! Jag använder den extremt sällan. Grejen var att jag var inne på att köpa en tidigare, bad om råd på ett forum och så men insåg sen att jag troligtvis inte skulle nyttja den nog. Flash forward till över ett år senare då jag är inne på samma bana, blir på riktigt tvungen att be om nya råd för att de gamla nu är för utdaterade!

Tänker att eftersom jag nu återfallit i iden om surfplatta måste det betyda att jag ändå verkligen vill ha en, liksom sjukt genomtänkt med över ett års betänketid eller hur? Visade sig att jag var inne på rätt spår första gången jag bromsade..

Så ja det är över 6000 kronor där snittkostnaden per använd minut fortfarande är eh... relativt hög :meh:
 
Jag köpte en handväska som gick sönder efter två användningar och en par riktigt taighta svarta jeans (för taighta). 😬 Annars har jag blivit bra på att använda mina saker.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 383
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 241
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 583
Senast: Lipperta
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 805
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp