Ditt sämsta köp?

Nu har det fjärde paret stövlar gått sönder. Jag får köpa en dyrare sort nästa gång. Men jag har faktiskt inte gjort nåt mycket värre än att gå i skogen med hunden, ska inte ett par stövlar för 199 kr hålla för det?
 
Skor. Tenderar att gå på instagramreklam från kina jämt och ständigt så har en massa konstiga stövlar och skor i vad som ser ut att vara pressat papper i konstiga storlekar och modeller
 
Och ett par skittjusiga dyra boots som jag köpte i någon liten chick Londonbutik för att inse när jag packade upp dem hemma att en var st 39 och den andra 37
 
Nu har det fjärde paret stövlar gått sönder. Jag får köpa en dyrare sort nästa gång. Men jag har faktiskt inte gjort nåt mycket värre än att gå i skogen med hunden, ska inte ett par stövlar för 199 kr hålla för det?
Den 8 januari köpte jag nya stövlar IGEN, ett par med neoprenskaft som kan vikas ner till lagom höjd, pris 699 kronor. De är väldigt sköna och bekväma. Men för någon vecka sedan började den högra stöveln låta liksom pschhh pschhh för varje steg och idag såg jag att det är en spricka i "skarven" baktill, ovanför hälen. Vad gör jag för fel? Det är ju inte nån extremsport jag håller på med.
 
Den 8 januari köpte jag nya stövlar IGEN, ett par med neoprenskaft som kan vikas ner till lagom höjd, pris 699 kronor. De är väldigt sköna och bekväma. Men för någon vecka sedan började den högra stöveln låta liksom pschhh pschhh för varje steg och idag såg jag att det är en spricka i "skarven" baktill, ovanför hälen. Vad gör jag för fel? Det är ju inte nån extremsport jag håller på med.
Dålig stövel-karma 🤷
 
Dålig stövel-karma 🤷
Jag misstänkte att det var så. Kan man kolla karman i affären om det gäller bara vissa stövlar eller är det bara att sätta sej ner och vänta tills man kan gå i sandaler?
Vid en närmare undersökning fann jag att båda stövlarna har spruckit i skaften. Och killen som sålde dom pratade om att jag skulle smörja med silikon så att dom skulle hålla längre... Jag hann inte ens tänka på den saken.
 
Jag misstänkte att det var så. Kan man kolla karman i affären om det gäller bara vissa stövlar eller är det bara att sätta sej ner och vänta tills man kan gå i sandaler?
Vid en närmare undersökning fann jag att båda stövlarna har spruckit i skaften. Och killen som sålde dom pratade om att jag skulle smörja med silikon så att dom skulle hålla längre... Jag hann inte ens tänka på den saken.
Jag hoppas du reklamerar!
 
Mina sämsta köp var väl mina två hästar. Fick avliva båda två. Inte samtidigt dock. Innan dess en massa pengar på klinikbesök. :(
Andra halvdåliga köp är väl att jag köper så mycket kläder och skor så jag knappt vet vad jag har i garderoben. Väldigt mycket är oanvänt bara för att jag inte visste att de fanns. :o
 
Det minst lyckade köpet genom tiderna... blir nog en laddningsbar bordsdammsugare, de där som blev populära på slutet av 80-talet och början av 90-talet.
Vi hade katt då, och jag trodde att det skulle vara smidigt med en sådan dammsugare för kringströdd kattsand, hår mm och förstås allmänna smulor och småskräp i köket. Sambon var inte överlycklig eftersom det var en betydande investering utifrån vår just-flyttat-hemifrån ungdomsekonomi, tyckte att det var mycket pengar för något som kanske inte var uppenbart nödvändigt.
Och sambon fick förstås rätt. Dammsugaren var inte, ens i sina bästa och mest uppladdade stunder och trots att det var en av toppmodellerna på marknaden, tillräckligt kraftig för att göra jobbet bra. Och filterpåsarna, för sådana behövdes, var dyra. Och dåtidens uppladdningsbara battericeller var kort sagt värdelösa jämfört med dagens - hög självurladdning och bedrövligt dålig kapacitet. 😒
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 385
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 242
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 583
Senast: Lipperta
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 806
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp