Ditt sämsta köp?

Ett av mina sämsta köp är min laptop. Fd sambon köpte den till mig på sitt bolag så jag fick den lite billigare, men det innebar ju att garantin bara är ett år. Och precis ett år efter att jag köpt skiten går grafikkortet sönder så hela skärmen hänger sig och darrar titt som tätt. Går knappt att använda utan att få ett raseriutbrott numer.

En annan dum grej är min våtdräkt. Köpte den dyrt för jag skulle ju dyka och snorkla så mycket, men den ligger jättefint nedpackad tillsammans med en mängd fenor etc.
 
Jag var fattig student på utbytestermin som fick akut hemlängtan och köpte flygbiljetter för 7000 kr för att kunna åka hem och hälsa på pojkvännen en helg. Dagen efter insåg jag att vi hade tenta den fredagen jag bokat utresa.. Så 7000 kr (som var typ min månadsinkomst) rakt i sjön. 🤷🏻‍♀️
 
Köpte en router som inte funkade, och hade tappat bort kvittot så jag kunde inte byta. Rätt kasst.

Köpte en cykel förra veckan. En billig skitcykel som visade sig behöva massor med service för att inte vara en dödsfälla. Jag hade snabbt sparat in pengarna på att köpa en som var ett par hundra kr dyrare.
 
Ni som köper kläder som ni inte använder, vad gör ni av dem när ni inser det? Jag hittade två par splitter nya jeans i soprummet för ett par månader sedan. Helt oanvända, etiketter och allt var kvar. Win för mig för de passade. Men ganska onödigt?
 
En katt vi köpte från ett katthem för 3 år sedan. Eller "adopterade" som de så fint ville kalla det. Men jag betalade 1 000 kr för den så det var ju ett köp. Vi hade två innan men den ena gick och blev påkörd och den andra blev så ledsen så vi tänkte försöka kompensera med en ny kompis. Berättade om vår situation och om katten vi redan hade och katthemmet hade den perfekta katten, sa dom. Tog hem den, sen bröt helvetet lös. Visserligen gillade den nya och den gamla katten varandra men jag fick magsår. Den skrek konstant, inte vanliga "mjau" utan riktiga marsjam, HÖGT. Följde efter en var än man gick. Kunde inte bajsa på låda utan att trampa runt lite i skiten och sen göra tasspår i hela huset. Kunde inte gå i trappor, snubblade och slog hakan, fick tokryck och några marsjam på det. Övade gärna på att gå i trappor på nätterna så man vaknade av dunk och MJAAAAUUU. När han väl sov sov han i 10 timmar i sträck och låg och gned sig på exakt samma plats så det såg ut som att han lämnade kvar sig själv när han gick därifrån. Tiggde så in i h*lv*t*. Fick valla honom när sonen ville äta en pastejmacka framför TVn annars snodde han den. Ja, vi funderade många gånger om det var något fel på honom men han verkade ju glad och var fysiskt frisk så..

Nu har han fått flytta till min pappa för sonen blev allergisk. Och mina nerver mår mycket bättre.
 
Ni som köper kläder som ni inte använder, vad gör ni av dem när ni inser det? Jag hittade två par splitter nya jeans i soprummet för ett par månader sedan. Helt oanvända, etiketter och allt var kvar. Win för mig för de passade. Men ganska onödigt?
Jag rensade för några månader sen, hade en hel del kläder som var för små men i bra skick, dem gav jag till Stadsmissionens second hand-butik.
 
Såg denna bild på fejjan och kom att tänka på tråden :p

588404E3-F11E-42AD-A4F2-22BD7F754115.png
 
En cykel, som jag inte orkar använda, för här är bara massa fjäll runt mig. Vet inte vad jag tänkte på🤷

Fick ett par dyra fina boots i julklapp av mannen ett år vi var i Köpenhamn, när vi kom hem insåg jag att vi fått med fel storlek i lådan 🤦

Köpte ett par ganska dyra regnstövlar som börja läcka efter ca 1v, butiken vägrade ta tillbaka dom/ge mig pengar tillbaka då jag inte hade något kvitto och betalat kontant. Är fortfarande sur på mig själv för det så numera betalas allt med kort 🧐

Kan nog komma på en del till, tex 2 frisör besök, båda gångerna skulle jag färga håret och det blev vid bägge tillfällen väldigt misslyckat, ena gången kom jag ut som en tiger och andra gången som en nästintill självlysande morot 🐅🥕😅 hade gladeligen betalat 0 kr för dessa upplevelser/trauman 😛🙈
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 387
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 242
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 583
Senast: Lipperta
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 813
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp