Bukefalos 28 år!

EM i dressyr 2021

Jag var besviken på CD idag. Väldigt skarpa skänklar och såg inte alls lika lätt och fint ut som i Tokyo.
Visst missade hon i varannat? Syntes dock inte på poängen och sen var ju sista medellinjen knappt passage innan piaffen.
Riktigt besviken på domarna idag och igår. I OS tyckte jag att de dömde bra, förutom att Bohemian och Gaal fick alldeles för mycket poäng.
Dante fick alldeles för lite enl mig. Inte en enda miss, viss han är seg i piafferna men så fin kontakt och harmoni hela programmet.... hon borde varit före både Charlotte samt Dufour.
 
Riktigt kul att se både Nilshagen (en av dagens bästa ritter tyckte jag men med lite svaga piaffer) och Juliette som ser SÅ HIMLA SÄKRA ut 🤩
Älskar när man som publik inte ens är nervös utan bara känner ”det där fixar de ju garanterat”.

Härlig stomme i laget just nu! En Patrik med en topphäst och en Jeanna med nån häftig Helgstrand-häst så är vi ju med om medaljerna i framtiden.
 
Riktigt kul att se både Nilshagen (en av dagens bästa ritter tyckte jag men med lite svaga piaffer) och Juliette som ser SÅ HIMLA SÄKRA ut 🤩
Älskar när man som publik inte ens är nervös utan bara känner ”det där fixar de ju garanterat”.

Härlig stomme i laget just nu! En Patrik med en topphäst och en Jeanna med nån häftig Helgstrand-häst så är vi ju med om medaljerna i framtiden.
Precis vad jag tänkte idag!
 
Riktigt kul att se både Nilshagen (en av dagens bästa ritter tyckte jag men med lite svaga piaffer) och Juliette som ser SÅ HIMLA SÄKRA ut 🤩
Älskar när man som publik inte ens är nervös utan bara känner ”det där fixar de ju garanterat”.

Härlig stomme i laget just nu! En Patrik med en topphäst och en Jeanna med nån häftig Helgstrand-häst så är vi ju med om medaljerna i framtiden.
Och kan inte Patrik vara med så vill jag ha med Malin W-N i laget istället för någon som representerar försäljningsstall med väldigt väldigt dålig hästetik...
 
För mig som brukar heja på Edward Gal blir det lite tomt i år utan någon att riktigt heja på, men jag ser fram emot både special och kür! :love:
 
Jag tycker förbundet borde ställa krav på att ryttare i landslagen inte får lägga upp på sociala medier när de rider utan hjälm. Om de gör det när kameran inte är framme struntar jag i, men tycker det ser illa ut när vissa ryttare konstant lägger upp filmer utan hjälm!
 
Tycker att Jeanna gjorde en fin ritt idag och trodde faktiskt hon skulle hoppa upp mer i poäng på slutet. Det var en fin sistalinje med fina händer och övergångar.

Är tvärless på musiken. Den är så otroligt hetsig och överdrivet pampig. Hade tom accepterat panflöjt över detta.
 
Jag tycker att det är synd att kommentatorerna (kanske främst Gunilla) inte "vågar" kritisera ryttare. Att hästar är uppenbart obekväma, spända, går och gapar etc skylls alltid bort på att hästen är ung eller inte orkar. Så kan det säkert vara i många fall, men jag tycker att man i vissa av fallen ser att ryttaren rider med väldigt spänd stångtygel och hård hand. Att man inte ens skänker det en kommentar känns för mig lite konstigt. Om man jämför med Linda Heed under OS så var hon väldigt frispråkig, och det var betydligt roligare att lyssna på än "ojdå, ja det är svårt" typ...
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 540
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 513
Senast: fio
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp