En samvetsfråga. Hur skulle ni göra?

Har funderat över denna fråga en del. Jag självscannade och upptäckte sen när jag var hemma att en vara för 5 kr inte gått in. Fick väldigt dåligt samvete och tänkte gå tillbaka, men hade inte tid då. Och vid nästa tillfälle jag var i butiken kändes det pinsamt, plus att i just den butiken är det inte så lätt att få kontakt med personalen och lyckas man är de oftast rätt sura...

MEN, jag har också glömt varor i butiken, alltså som jag betalt för men inte fått med mig hem eftersom varorna lagt sig vid kanten eller väldigt högt upp på bandet. Aldrig nånsin har nån i butiken kontaktat mig efteråt eller ens försökt ropa på mig? Däremot varit på väg att lägga undan det jag glömt "för jag trodde du inte ville ha den"? Nämen jag brukar köpa saker som jag inte vill ha:grin:

Så ska man gå efter (i mina fall, mat)affärers filosofi så får var och en ta hand om och stå för sina misstag.
 
Har funderat över denna fråga en del. Jag självscannade och upptäckte sen när jag var hemma att en vara för 5 kr inte gått in. Fick väldigt dåligt samvete och tänkte gå tillbaka, men hade inte tid då. Och vid nästa tillfälle jag var i butiken kändes det pinsamt, plus att i just den butiken är det inte så lätt att få kontakt med personalen och lyckas man är de oftast rätt sura...

MEN, jag har också glömt varor i butiken, alltså som jag betalt för men inte fått med mig hem eftersom varorna lagt sig vid kanten eller väldigt högt upp på bandet. Aldrig nånsin har nån i butiken kontaktat mig efteråt eller ens försökt ropa på mig? Däremot varit på väg att lägga undan det jag glömt "för jag trodde du inte ville ha den"? Nämen jag brukar köpa saker som jag inte vill ha:grin:

Så ska man gå efter (i mina fall, mat)affärers filosofi så får var och en ta hand om och stå för sina misstag.


Jag handlade igår och tjejen i kassa än sprang ifatt mig utanför. Jag hade glömt en kryddburk.
 

Liknande trådar

Samhälle En stor andel av alla köp som görs via näthandeln returneras. Och eftersom de returnerade varorna ofta har ett värde som understiger...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 293
Senast: Kakis
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 252
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp