EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Jag trodde Ryssland eller Australien skulle vinna. Fanns många låtar som var riktigt hyfsade men Ukraina fanns inte ens med på kartan, jag blev väldigt förvånad att den vann.
 
Nu har det gått nästan en vecka.
Några låtar ni lyssnar på?

Jag har lyssnat på Ryssland, Bulgarien, Australien och Lettland.

Inget sug efter att lyssna på vinnaren.
 
På radion har jag medt hört sverige och australien.
Själv har jag mest nynnat på Israel och Cypern :)
 
Jag är ju då en sån där skum människa som inte bara gillar Ukrainas bidrag, utan till och med la tre röster på det. :) Kanske lät jag mig påverkas lite av att jag tyckte numret var starkt och äkta och jäkligt snyggt på scen - men när jag lyssnade bara på låten nu, så är jag fortfarande helt nöjd. :up:

Förutom Ukraina så gillade jag också det lite mer lättsmälta bulgariska bidraget, det fick en röst från mig och det lyssnar jag gärna på.

Vad jag inte är lika nöjd med, är att Rysslands bidrag har fungerat som personlig öronmask några dagar. Det blir som något skrämmande inre behov att försöka maxa det där klichéartade och konstlat dramatiska, och bara vräka på och sjunga ut "THUNDER AND LIGHTNING, IT'S GETTING EXCITING!" i mer eller mindre otippade ögonblick. För det mesta lyckas jag hålla dramasången och den där DJÄVLA frasen inom mig i huvudet - och det är illa nog.

Jag tyckte de sa att textförfattarna inkl John Ballard hade fått skriva åtta (?) olika texter till Rysslands bidrag innan Sergei var nöjd - och så valde de detta hemska pekoral. Förlåt John Ballard, du verkar som en hyvens person annars. Men jag tycker verkligen att det var en smärtsamt generisk text - även för att vara ESC. "You're my life, every breath that I take." "Nothing or no one's gonna keep us apart." "Together we'll make it and reach for the stars." Men visst, visst, fastnar gör den ju. Som ett uttuggat smaklöst tuggummi som jag bara vill kasta bort och glömma. :rage: :arghh: :crazy:
 
I min senaste löpnings-playlist finns Australien, Ukraina, Frankrike, Bulgarien och Norge (som jag faktiskt tycker är skitbra, otippat nog).
 
Jag är ju då en sån där skum människa som inte bara gillar Ukrainas bidrag, utan till och med la tre röster på det. :) Kanske lät jag mig påverkas lite av att jag tyckte numret var starkt och äkta och jäkligt snyggt på scen - men när jag lyssnade bara på låten nu, så är jag fortfarande helt nöjd. :up:

Förutom Ukraina så gillade jag också det lite mer lättsmälta bulgariska bidraget, det fick en röst från mig och det lyssnar jag gärna på.

Vad jag inte är lika nöjd med, är att Rysslands bidrag har fungerat som personlig öronmask några dagar. Det blir som något skrämmande inre behov att försöka maxa det där klichéartade och konstlat dramatiska, och bara vräka på och sjunga ut "THUNDER AND LIGHTNING, IT'S GETTING EXCITING!" i mer eller mindre otippade ögonblick. För det mesta lyckas jag hålla dramasången och den där DJÄVLA frasen inom mig i huvudet - och det är illa nog.

Jag tyckte de sa att textförfattarna inkl John Ballard hade fått skriva åtta (?) olika texter till Rysslands bidrag innan Sergei var nöjd - och så valde de detta hemska pekoral. Förlåt John Ballard, du verkar som en hyvens person annars. Men jag tycker verkligen att det var en smärtsamt generisk text - även för att vara ESC. "You're my life, every breath that I take." "Nothing or no one's gonna keep us apart." "Together we'll make it and reach for the stars." Men visst, visst, fastnar gör den ju. Som ett uttuggat smaklöst tuggummi som jag bara vill kasta bort och glömma. :rage: :arghh: :crazy:

Jag håller i med dig om allt angående Ryssland.
Jag tycker inte att det är en bra låt men måste ändå lyssna på den. Den går liksom inte ur huvudet!
 
Nu har det gått nästan en vecka.
Några låtar ni lyssnar på?

Jag har lyssnat på Ryssland, Bulgarien, Australien och Lettland.

Inget sug efter att lyssna på vinnaren.
Jag lyssnar på Lettlands låt, minns inga andra (förutom Sveriges som får mig att byta kanal om den spelas i radio...)
 
Österrike :love:
Frankrike
Island (originalversionen på isländska)
Australien
Sverige
Bulgarien
Tjeckien (otippat nog)

Dessa spelas varma :D
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 272
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 000
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 599
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Var vill vi bo?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp