EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Nej, i synnerhet när man jämför med hur det brukar låta. Det börjar oftast med GOOT EVE-NINK, YOOU-ROPP - och då vet man att man har ett skämskuddemaraton framför sig :D
Haha nämen jag tycker om när engelskan har lite karaktär, tycker vi svenskar är alldeles för lättskämsiga när det gäller engelska :D.
 
Det där var väl lite drygt?
Tycker de var helt fantastiska bägge två!
Det tyckte jag också. Att Petra Mede är ett superproffs visste man från förra gången, men även Måns Z var ju hur bra som helst.

Det enda jag tyckte var dåligt var greenroom-intervjuerna, det verkar inte gå att göra vettiga sådana.
 
plz, låt någon engelsktalande kolla all text innan nästa gång :banghead::grin:
Överlag tycker jag att de skötte sig bra. Måns var stadigast och hade ett betydligt bättre uttal än Petra.

Hon har samma intonation på engelskan som har i sin svenska, så den blev liksom "hård", tycker jag. Sedan missade jag det där med "room in your heart there's room in your butt". Maken gjorde det inte, och han undrade vad det var för pervo-uttryck! :confused::crazy:

Men, som flera andra nämner - vi är verkligen inte sämst i klassen när det gäller engelskan. Det finns länder som får kämpa mer och där det faktiskt inte går att förstå vad de säger.
 
Gillade inte vinnande bidraget, kommer knappast bli framgångsrikt på radio etc, går inte att sjunga med och är inte trallvänlig det enda jag mins av den är plågad skrikande kvinna.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 253
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 994
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 597
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp