Bukefalos 28 år!

Flyttade gränser på buke?

Sv: Flyttade gränser på buke?

Nu kommer jag inte ihåd vad som skrevs, men självklart skall du ta upp sådant, jag vill att ni skall göra det. Men om du fått ett svar att både jag och moderatorn i ett specifikt fall bedömde att tråden kunde ligga kvar och inte behövde flyttas får du kanske acceptera det.

Jag antar att du i detta fall syftar på fler än en tråd och fler än ett tillfälle, återkom gärna med länkar till dessa, i så fall. Så skall jag försöka få ordning på det hela.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

jag tycker beteendet och sättet som man väljer att tackla denna fråga på, är både aggressivt och pessimistiskt, samt sätter en stämning på buke.

Totalt onödigt, när man kan, på ett enkelt och trevligt sätt via pm påpeka att man upplever att en viss tråd hamnat fel.

Att du tar åt dig av min formulering, får stå för dig, jag tycker sättet att argumentera och hänga upp sig på saker påminner om hur negativa "skvaller tanter" gör. (bättre ordval nu?)

hittar och letar fel i allt, konstruktiv kritik? Står det i ordlistan?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Har jag påstått någonstans att du är anledningen till att trådar tas bort.
Det jag säger är att du tjafsar. Vet inte om just du varit anledningen till att speciellt många trådar tagits bort. Men tjafsa är du bra på, och jag liknar dig mer och mer hela tiden :)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jane_Done skrev:
Men du har ju fått svar av Gunnar att tråden låg rätt. Räcker inte det som svar på din ursprungliga fråga?

/Jane

Min ursprungliga fråga gällde ju inte enbart en specifik tråd! Jag tror till och med att jag skrev rätt tydligt att jag tog denna tråd som ett exempel bara? Ursprungligen så ville jag diskutera om fler än jag ansåg att gränsen ändrats!
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Lite konstigt att gå på mycket_irriterad när hon inte har skuld till något av detta..... Vad många av oss tycker är konstigt är bedömningen ni gör. Vissa användare blir avstängda gång på gång bara för att det de skriver inte passar medan andra får vara kvar och skriva hur mycket skit som helst. Hade någon annan än gammeln eller ia skrivit den tråden haden den tagits bort direkt. Det är det som är det konstiga.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Vad moderatorn ansåg vet jag inte, men ja nu vet jag ju vad du ansåg!

Saken är det att jag gillar inte att vara en gnällig kärring som ankans uttryckte det och jag är tacksam över att buke finns och över allt det jobb du lägger ner :bow: Men samtidigt så tycker jag att vissa saker sköts väldigt illa på buke, och säger man inte till och för en diskussion så blir det ju ingen förändring och jag hade heller inte vetat vart du och moderatorerna står i frågan...
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Betsy skrev:
Moget? Vad är moget för dig?

T.ex. att ni läser vad Gunnar skriver och accepterar det istället för att mala på i all evighet.

Bukefalos är Gunnars skapelse m.a.o. är hans ord lag här.

Det är bara att gilla läget eller skaffa ett eget forum, det är ju ingen som tvingar er att vara här ;)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

OK att jag är anledningen till att du måste läsa många trådar då (du kanske inte tagit bort dem, vad vet jag) var nog närmare vad du skrev.. men det är inte sant.. vill du har en lista på 10 tjaffstrådar som pågår just nu som jag inte har skrivit ett enda inlägg i, det är inte svårt att hitta.. :smirk: (Varning!!! en del är väldigt långa och kommer ta tid att läsa igenom tror jag (har inte orkat läsa mer än några inlägg i dem))

Om du blir mer och mer lika mig så antar jag att jag är din förebild eftersom du tar efter mig då eller.. ;)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Sätter en stämning på buke... Trist nog är anledningen till att jag ens skrev tråden att jag anser att stämningen inte är något vidare :crazy:

Jaja, kärring eller skvaller tant fasoner.. Det spelar egentligen ingen roll för min del, tyckte bara det var ett bitskt svar...
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

P.S ankans, jag känner mig osäker eftersom du svarar mig! menar du att jag låter som en kärring, letar fel m.m bara för att jag startat denna tråd? Om inte så har jag ju tagit åt mig i onödan och ja det känns ju... onödigt :)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag svarade på "Jag har ingen aning om hur mycket jobb det är att flytta en tråd, det kanske tar 20 minuter?". Det är du som lägger in värderingar och tolkningar i svaret. En höna av en fjäder som sagt. :smirk:
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Narcissa skrev:
Vad många av oss tycker är konstigt är bedömningen ni gör.

MÅNGA av oss? Det är bara mängden nick som möjligen skulle få er att framstå som många. Sanningen är ju att ni är ett FÅTAL användare som uppenbarligen varken klarar att gräva ner stridsyxan med ia och Gammeln - eller bara nonchalera dem och gå vidare.

De har ju gjort det och tjafsar inte i era trådar längre, varför kan inte ni växa upp och göra samma sak? Resten av Buke skiter högaktningsfullt i er lilla privata vendetta. Kan ni då inte sluta förpesta forumet med den?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Att en användare som stängts av dyker upp igen, kan egentligen vara skäl nog till att stängas av igen. Så att de stängs av gång på gång är kanske inte så konstigt, i dessa fall har de dessutom återvänt i samma stil som tidigare. Något jag anser mer konstigt än att de stängs av igen och igen.

Att gammeln eller ia eller andra inte stängts av är för att jag inte sett eller fått tillräcklig information om trådar där de beter sig tillräckligt illa för att stängas av, försök inse detta.
Vill ni att de eller andra skall stängas av måste ni ge mig den informationen och jag måste dela era synpunkter.

Jag må personligen tycka hur illa som helst om gammeln och ia, men det gör inte att jag anser att jag kan stänga av dem hur som helst.

Vilken av de tidigare avstängda användarna är du?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

slice skrev:
Jag svarade på "Jag har ingen aning om hur mycket jobb det är att flytta en tråd, det kanske tar 20 minuter?". Det är du som lägger in värderingar och tolkningar i svaret. En höna av en fjäder som sagt. :smirk:
Vart du missförstådd igen? Citatsvar är ett tips :p :p
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Missförstånden beror nog mer på andra användares benägenhet att tolka godtyckligt, deras starka vilja att läsa mellan raderna och oviljan att använda länken uppe till höger än min vana att trycka på "snabbsvar" i stället för "citatsvar".
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Oavsett hur man gör finns det alltid en liten clique som har gjort det till en grej att misstolka och läsa mellan raderna.

Det borde väl du veta.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Humelibumlan skrev:
*Knapp*
Nej men oj, hör och häpna... helt otippat :eek: så var det Fio,Mallfoy Mot Ia_, Pooh och Gammeln i just den tråden.. :angel:

Blanda inte in mig i detta för jag har inte deltagit i någon tråd på rätt länge.
/fio som tänker stå utanför allt tjafs denna gång
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Precis. Hummlan försökte blanda in mig i det igår och ge mig skulden, och jag har inte heller något med det här tjaffset att göra.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag tänker inte heller ge mig in i de trådarna längre eftersom man blir avstängd för ingenting......
 

Liknande trådar

Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 614
Senast: MJLee
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 760
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
22 021
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp